Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flyvetur til Madrid
Fra : Hans Kruse

Dato : 17-06-04 23:39

Jeg var i Madrid fornylig og så ud af vinduet gennem objektivet på mit
kamera.....der var nogle flotte mønstre.
http://www.pbase.com/hkruse/flying_to_madrid
Desuden er der nogle billeder fra byen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 18-06-04 06:52

On Fri, 18 Jun 2004 00:38:47 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg var i Madrid fornylig og så ud af vinduet gennem objektivet på mit
>kamera.....der var nogle flotte mønstre.
>http://www.pbase.com/hkruse/flying_to_madrid
>Desuden er der nogle billeder fra byen.

Flotte billeder.

Kan du give nogle tips til fotografering ud af et fly-vindue?

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-06-04 18:39

> Kan du give nogle tips til fotografering ud af et fly-vindue?

Med min Canon 10D brugte jeg mit 24-70mm objektiv. AF kunne fint bruges og
der blev stillet skarpt korrekt. Billederne har et smalt histogram og derfor
er auto levels eller contrast eller manuel justering nødvendig i enten RAW
konverteringssw eller i PS. Ellers had jeg ikke gjort andet. Mit tidligere
kamera Canon G2 havde ofte problemer med at stille skarpt ud af et flyvindue
og jeg benyttede da manuel fokus. Vinduerne er desværre ofte snavsede eller
ridsede. SAS flyet til Madrid havde fine vinduer.

--Hans

Fra : NIL

Dato : 19-06-04 02:13

> Jeg var i Madrid fornylig og så ud af vinduet gennem objektivet på mit
> kamera.....der var nogle flotte mønstre.
> [...]

Det må jeg sige, Hans!
Det er gode billeder...
Jeg vil være opmærksom på flyvinduesglaskvaliteten næste gang jeg....flyver!

Med venlig hilsen
NIL