Billig campingvogn
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 13:00

Hejsa.

Som ivrig lystfisker ved de norske elve, er udgifterne til overnatning en
stor post på budgettet.
En 4 pers. hytte koster i højsæsonen normale en 3.000 om ugen, så med 3
ugers fiskeri om året løber det hurtigt op.

Vi har derfor af gode venner der dyrker campinglivet fået det råd at købe en
brugt campingvogn, og blive fastliggere på campingpladsen i Norge.
På den campingplads vi benytter vil det koste 3.000 for en fastliggerplads
om året, så man skal jo ikke være økonom for at se den store besparelse, og
så er det vores egen vogn.

Campingvognen skal have 4 sovepladser, lille køkken, toilet og hvad der nu
hører til campinglivets glæder.
Den skal ikke være en nyere model, og skal heller ikke stå fin og pæn.
Og den skal bare kunne køre en gang til Norge.

Den skal bruges en 4 - 5 uger om året, så den må gerne være billig.

Er der penge at spare ved at handle udenlands (Tyskland-Sverige-Norge) ???

Er det urealistisk at tro at man kan købe en brugt Campingvogn for 10.000 -
15.000 kr. ???

Mvh.
Mick

Fra : Jens

Dato : 05-08-04 22:24

"Mike" <xxx.pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der penge at spare ved at handle udenlands (Tyskland-Sverige-Norge) ???
>
> Er det urealistisk at tro at man kan købe en brugt Campingvogn for

Alt ovenstående kan sagtens lade sig gøre, især hvis du annoncere i den
rigtige gruppe: dk.marked.privat.camping.

Mvh

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 08:34

Hejsa Jens netbetjent....

> Alt ovenstående kan sagtens lade sig gøre, især hvis du annoncere i den
> rigtige gruppe: dk.marked.privat.camping.

Du er lige hurtig nok ude min ven. !!!!!!!!!!!

Jeg søger råd & vejledning vedr. køb af en brugt campingvogn, jeg har ikke
lavet mit indlæg som en "købsannonce"

dk.fritid.camping er vel det rette sted at få råd om campinging relaterede
ting, ikkkk. !!!!!!!!!!!

Prøv Evt. at læse mit indlæg en gang til..

Mvh.
Michael

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 06-08-04 14:43

> [...]
> ting, ikkkk. !!!!!!!!!!!
>
> Prøv Evt. at læse mit indlæg en gang til..

Slap dog af Michael.
Det er sgu da ikke sikkert Jens prøver at rette på dig, han giver dig
et råd om hvordan du kan få fat i det du ønsker at købe.

mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 16:37

Hej Steen.

Jens skrev:
"Alt ovenstående kan sagtens lade sig gøre, især hvis du annoncere i den
rigtige gruppe: dk.marked.privat.camping."

Det er jo helt sikkert at Jens så mit indlæg som en købsannonce.
Det var det jo ikke, blot et forsøg på at få noget rådgivning Vedr. køb af
campingvogn.

Der er nogle som har sat sig som mål at vere "netbetjente", og indrømmet,
det er der af og til brug for.

Blot gad jens nok ikke læse hele min indlæg igennem, før han farede i
blækhuset.

I dk.fritid.motorcykel er indlæg med forspørgsler om gode råd vedr. MC-køb
en hverdagsbegivenhed.
De bliver ikke anset som købsannoncer, men som en forspørgsel fra en
nyudklækket MC`ist, der godt vil have et par gode råd, inden han går ud og
investerer i et nyt køretøj.

Og det er jo dybest set det nyhedsgrupperne er til for, ikk.

Mvh.
Mick.

Fra : Peter Schroeder

Dato : 06-08-04 10:15

"Mike"
> Og den skal bare kunne køre en gang til Norge.

Hvilket jo så kræver at den kan gå igennem et syn...
Hvorfor ikke prøve at finde en lokalt.
Evt. en uden papirer som kan leveres på ryggen af en lastvogn.
Men du skal nok lige checke reglerne for fastliggervogne
i Norge først.

> Er det urealistisk at tro at man kan købe en brugt Campingvogn for 10.000 -
> 15.000 kr. ???

En vogn, som den jeg beskriver, koster omkring 2500,00
herhjemme. Måske lidt mere hvis der er toilet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 13:03

Hej Peter.

> Hvilket jo så kræver at den kan gå igennem et syn...
Er det ikke mest bremserne, påløbsbremsen hedder det vist at der er
problemet ved syn af en campingvogn. ?

> Hvorfor ikke prøve at finde en lokalt.
Det er naturligvis en oplagt mulighed, men jeg tror ikke at markedet er så
stort i Norge for campingvogne.
Nordmændene er mest til hytter eller anden form for overnatning. Der har vi
danskere en helt anden mentalitet.
Men jeg vil prøve og undersøge brugtmarkedet i Norge.

> Men du skal nok lige checke reglerne for fastliggervogne
> i Norge først.
I Norge er der Iflg. chefen for den campingplads hvor vi ligger ingen regler
som i Danmark, hvor der er noget med at en campingvogn skal flyttes el.
fjernes når sæsonen er slut.

> En vogn, som den jeg beskriver, koster omkring 2500,00
> herhjemme. Måske lidt mere hvis der er toilet.

Det lyder meget positivt.

Mvh.
Mike

Fra : Peter Schroeder

Dato : 06-08-04 14:31

"Mike" skrev
> Er det ikke mest bremserne, påløbsbremsen hedder det vist at der er
> problemet ved syn af en campingvogn. ?

Jo, og rust i vangerne. Desuden er mange gamle campingvogne
temmelig vandtrukne og kan ha' problemer med vægten...

> I Norge er der Iflg. chefen for den campingplads hvor vi ligger ingen regler
> som i Danmark, hvor der er noget med at en campingvogn skal flyttes el.
> fjernes når sæsonen er slut.

Ja, jeg kender godt normændenes skik med at bygge
skur rundt om campingvognen. he he. Dermed ikke sagt at det
er lovligt...
Go' fornøjelse med projektet.

Fra : Jan Dybedahl

Dato : 06-08-04 15:27

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i melding

> [...]
>
> Ja, jeg kender godt normændenes skik med at bygge
> skur rundt om campingvognen. he he. Dermed ikke sagt at det

Sjekk ut:
www.autodb.no
www.finn.no
for brukte vogner i Norge.

-Jan D

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 16:40

Hej Jan.

> Sjekk ut:
> www.autodb.no
> www.finn.no
> for brukte vogner i Norge.

Det vil jeg gøre. Tak.

Mvh. & God weekend

Mike

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 16:39

Hej Peter

> Jo, og rust i vangerne. Desuden er mange gamle campingvogne
> temmelig vandtrukne og kan ha' problemer med vægten...
Det skal jeg holde øje med, tak for tippet.

> Go' fornøjelse med projektet.

Tak skal du have, og tak for de gode råd.

Mvh. & God weekend.

Mike

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 09-08-04 15:41

> [...]
og
> så er det vores egen vogn.

> Er det urealistisk at tro at man kan købe en brugt Campingvogn for

Hej Mike
Det er et spændende projekt du er i gang med. Jeg kan måske give dig lidt
inspiration.
Det er ikke urealistisk at finde en campingvogn til den pris du skriver.
Det der kan være problematisk er at finde en vogn, der kan holde til at køre
til Norge og hjem igen, og som samtidig har plads til fire voksne
lystfiskere, køkken og toilet. I må nok påregne at skulle sove "side om
side".Hertil skal lægges forsikring, værtafgift etc.

Et alternativ er at købe lokalt og få den opbevaret når den ikke er i brug.
Det dur nok kun, hvis den skal stå på samme egn hele tiden.

På siden http://www.solifer.dk/linkmenu.htm kan du lidt nede finde oversigt
over danske, norske og svenske forhandlere. Jeg har siddet og surfet lidt
hos de norske. Forhandlernes hjemmesider er dog ikke så informative som de
fleste danske, men det er da muligt at finde flere vogne, der opfylder dine
krav. Men nye er de ikke. Går I op til 20.000,- er udbudet større. Men i de
fleste vogne er der kun toiletrum.

Måske skulle I overveje at købe en brugt teltvogn med plads køkken og
soveplads til 4. Den er meget lettere at køre med og jeg synes det virker
mere realistisk til prisen selv om toilettet mangler. Og så dur det kun om
sommeren.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Det er en blandet fornøjelse at holde sig så åndsfrisk, at man kan erkende
sin senilitet.
Mikal Rode

Fra : søren

Dato : 11-08-04 22:53

jeg tror faktisk det er billigere at købe en ældre vogn i norge, jeg har en
kammerat i nord norge han fik fat i en cabby 550 med køl og varne og toilet
rum for 10000 kr årgang 82 men helt tæt og sund
kig efter de svenske de er en tand bedre til klimaet og varme systemet er
helt perfekt