Er det bare mig eller ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 23-07-04 12:35

Hej

Lige hjemvendt efter 8 dage på Lanternacamp på Istrien halvøen i
Kroatien og så er det der melder sig et spørgsmål..

I gamle dage fra min barndom snakkede man altid om at det værste man
kunne komme ud for var at komme til at campere/feriere i nærheden af
tyskere da disse skulle være nogle af de mest ubehøvlede/larmende folk
at bo i nærheden af...

Well efter vi er kommet hjem og med tankerne lidt rettet mod sidste
års tur til Spanien må jeg spørge..

Er jeg den eneste der syntes at Tyskere generelt ikke laver en masse
ballade men derimod syntes at Hollændere er VOLDSOMT ubehøvlede og
ikke tager en SKID hensyn til nogensomhelst eller nogetsomhelst..

Mest af alt syntes jeg at deres attitude minder mest om "Ja jeg SKAL
være her, og alle i andre KAN være her"...

Overholdelse af reglement er en saga blot i nærheden af hollændere er
min erfaring, meget larmende folk der skider på alle de andre
campinggæster og som regel færdes i store larmende horder og for hvem
det meste af ferien på campingpladsen foregår med at drikke sig fra
sans og samling og larme mest muligt og helst efter reglerne dikterer
TOTALT ro..

PS. Jeg ved at jeg ikke er den eneste, vi snakkede med flere danskere
og en enkelt svensk dame disse sagde det samme som os..

Hvad siger i andre, hvordan oplever i hollændere der hvor i har
været.. ??

Hvis vi skal til udlandet næste år vil vi ihvertfald sørge for at se
om vi ikke kan få en plads VÆK fra hollændere eller simpelthen lade
være med at tage afsted..

Henrik Madsen

Fra : Per H

Dato : 23-07-04 13:06

On Fri, 23 Jul 2004 13:34:54 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev:

>Er jeg den eneste der syntes at Tyskere generelt ikke laver en masse
>ballade men derimod syntes at Hollændere er VOLDSOMT ubehøvlede og
>ikke tager en SKID hensyn til nogensomhelst eller nogetsomhelst..

Jeg læste for et par år siden at det var tyskerne der "ejede det hele"

de roligeste steder jeg har oplevet, i dk, er hvor der er flest af de
"gamle" campister.

læs evt mit tidligere indlæg

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : A. Lunde Nielsen

Dato : 23-07-04 13:28

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg læste for et par år siden at det var tyskerne der "ejede det hele"
>
> de roligeste steder jeg har oplevet, i dk, er hvor der er flest af de
> [...]

Hej Per

Du skriver "læs evt mit tidligere indlæg"

Hvornår har du skrevet det indlæg. Jeg kan ikke finde det.

Vh
A.Lunde Nielsen

Fra : J S L

Dato : 23-07-04 14:32

"Henrik Madsen" wote:

> [...]
> ballade men derimod syntes at Hollændere er VOLDSOMT ubehøvlede og
> ikke tager en SKID hensyn til nogensomhelst eller nogetsomhelst..

Hej Henrik!

Jeg må nok give dig lidt ret.....før i tiden var det tyskerne der kom i
deres store biler og store CV og dominerede stort set alt. Tyskerne er
blevet meget afdæmpede de sidste år, efter min mening. Pengene er blevet
mindre i Tyskland i forhold til før. Nu er det Nordmændene der kommer i
store CV samt deres gode humør, så det hænger jo nok lidt sammen.

Vi er netop selv kommet hjem, efter 3 uger med CV på slæb. Vi har talt med
et par af fastliggerne, de forskellige steder vi har været, de siger også at
Hollænderne er noget højrøstede og stort set gør hvad der passer dem.

Men man må da gå ud fra, at hvis det tager overhånd (uanset hvilken
nationalitet det drejer sig om), så sætter værtsparret en stopper for det,
og bortviser campisterne fra pladsen med det samme.

Fortsat god sommer :C)

Jaime

Fra : Henrik Madsen

Dato : 23-07-04 21:07

On Fri, 23 Jul 2004 15:32:00 +0200, "J S L" <J S L@privat.dk> wrote:

>Men man må da gå ud fra, at hvis det tager overhånd (uanset hvilken
>nationalitet det drejer sig om), så sætter værtsparret en stopper for det,
>og bortviser campisterne fra pladsen med det samme.

Ikke på Camping Lanterna, der tør de ikke sige hollænderne imod for
der var der flest af dem og de ville ikke risikere noget..

Der var ikke så meget som een gang vi så en vagt gå rundt og checke at
reglementet blev overholdt..

Dog fik vi et spørgeskema udleveret på danske endda da vi rejste hvor
vi kunne svare på nogle spørgsmål og et af dem var "Hvordan syntes du
reglerne på campingpladsen blev overholdt" Tja det kunne jo kun give
et kryds i dårligts mulige felt...

Dog var det ret generelt at regler ikke var noget man skulle
overholde, ved poolen blev der også praktiseret udspring til stor gene
for specielt små børn og der blev kastet med enddog store hårde bolde
uden at det blev påtalt... MEn okay når man ser på Kroatien som helhed
også udenfor pladsen så lignede det heller ikke et land hvor der var
nultolerence overfor overtrædelser generelt.. F.eks var en parkering
noget man bare foretog og hvis man holdt til meget gene kunne man da
liiige tænde nødblinket så var den fjong ...

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 16:42

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis vi skal til udlandet næste år vil vi ihvertfald sørge for at se
> om vi ikke kan få en plads VÆK fra hollændere eller simpelthen lade

Du har så uendelig ret. Er lige hjemkommet fra 14 dg i Østrig på den
samme campingplads. Vi lærte lejrchefen utroligt godt at kende og hun
hviskede lige så stille at hun var utrolig træt af hollænderne, men at hun
jo også skulle leve.
Præcis som du skriver sagde hun at de tyske campister har dæmpet sig
meget ned, er blevet snaksaglige og hjælpsomme.

Men sådan er der vel noget ved enhver. Måske får vi danskere også det
ry en dags tid, hvem ved??

Mvh
Steen

Fra : Jens

Dato : 23-07-04 19:48

> [...]
>
> Mest af alt syntes jeg at deres attitude minder mest om "Ja jeg SKAL
> være her, og alle i andre KAN være her"...

Jeg kan desværre kun give dig ret.

Vi har de sidste 10 år ved Gardasøen oplevet Hollænderne som "de værste"
m.h.t. at "larme" og "fylde".

Dog var vi i år ude for at to tyske familier fik placeret 2 autocampere på
een plads!! (ved siden af os). Den ene holdt så tæt på at vi ikke kunne åbne
vinduerne i CV. De flyttede den dog en halv meter næste dag, da jeg bankede
vinduet op i siden på deres autocamper midt om natten.

Hollændere ser stort på hvor "pladsen" går fra og til og hvis de tre igloer
til de 3 børn (de kan af en eller anden grund ikke sove i den samme) ikke
kan være der, udvidder de blot ind over næste plads. Jeg har været ud for at
en Hollænder fik hjørnet af en Iglo placeret inde UNDER min CV så jeg ikke
kunne komme om på bagsiden og fylde vand på ect. Da Hollænderen brokkede sig
over at jeg gik tværs over hans plads for at komme rundt om Iglo'en, trådte
jeg resollut på hjørnet så stangen knækkede. Det blev han lidt sur over!

..... og selvfølgelig rafler de på et hårdt campingbord midt om natten og
skriger et eller andet uforståeligt i vilden sky når de får YATZY

Når dette er sagt, kan man jo altid finde undtagelser fra denne regel på i
positiv og negativ forstand.

Mvh

Jens

Fra : Henrik Madsen

Dato : 23-07-04 21:03

On Fri, 23 Jul 2004 20:48:07 +0200, "Jens" <mugarbeNOSPAM@privat.dk>
wrote:

> [...]
>jeg resollut på hjørnet så stangen knækkede. Det blev han lidt sur over!

Uhyggeligt....

Det kunne næsten være mig der skrev det der, vi var også ude for at få
en plads ved siden af nogle Hollændere og de var så afsted 3 familier,
men de fik sig lagt så grundene var i en vinkel, altså en plads med en
nedenfor og en ved siden af og så brokkede de alle deres vogne sammen
på de 2 pladser og så brugte de den 3 som "lejrplads" og det var så
selvfølgelig den hvor vi var ved siden af der var lejrpladsen, hvilken
resulterede i at der ALTID var mindst et åpar stykker der som larmede.
Det var sgu ligesom om de havde faste vagter der og skiftedes til at
sidde og larme..

Desuden var der så på den anden side også nogle hollændere og de
lavede nemlig lige netop det nummer med teltet helt over på bagboens
grund så han endte med at måtte parkere så langt ude at da han havde
fået fortelt og så det obligatoriske 3*3 meter partytelt slået op var
han helt ude over grusvejen..

>.... og selvfølgelig rafler de på et hårdt campingbord midt om natten og
>skriger et eller andet uforståeligt i vilden sky når de får YATZY

Her var det en flot rigtigt smarte gutter der boede en tak længere
oppe, de spillede ikke yatzy men drak rigeligt med sprut og deres
kællinger (ja undskyld udtrykket) havde de mest skærende skingre
latter. Tror de fruer arbejder i hollandsk stålindustri hvor de bruger
deres stemme til at skære stålplader med..

>Når dette er sagt, kan man jo altid finde undtagelser fra denne regel på i
>positiv og negativ forstand.

Jada, der var skam også hollændere der ikke larmede men det er så
ligesom om de er MEGA konfliktsky for der var sgu ikke nogen af dem
der skulle have noget klinket ved at gå hen og tysse lidt på dem der
larmede ..

BLev lidt uvenner med dem der larmede mest for på et tidspunkt hvor de
havde larmet i flere dage kom den ene karl smart type brølende ind på
pladsen med vinduerne nede og radioen på fuld hammer med et eller
anden glansnummer udført af en hollænder på CD spilleren i bilen. Jeg
tog så reglementet hvor der stod at man ikke måtte genere de andre
gæster med larm og gik derop og hyttede det ind i bilen mens jeg på
engelsk bad ham læse regel 8 ...

SÅ blev jeg næsten overfaldet af hele horden som var MEGET fortørnede
og ja det var jo bare for sjov og han havde kun spillet eet enkelt
nummer og alt det der..

Henrik Madsen

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 23-07-04 22:39

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message news:<mft1g0tmucovfo9am7j7b1cen4tbnp4c67@4ax.com>...
> [...]
> ballade men derimod syntes at Hollændere er VOLDSOMT ubehøvlede og
> ikke tager en SKID hensyn til nogensomhelst eller nogetsomhelst..

Hej Henrik

Du tager helt fejl! Både tyskerne og hollænderne er rene dydsmønstre i
sammenligning med DANSKE BØRNEFAMILIER. Unger er så uopdragne larmende
og har ALDRIG lært at tage hensyn til deres omgivelser! Danske
børnefamilier i dag tror de ejer jorden! Unger ne gør præcis hvad der
passer dem og forældrene er skide ligeglade bare de ikke skal lette
røven!
Eksempel:
I denne week end på en dansk campingplads hvor der går en lille
asfalteret vej rundt inde på pladsen kører 5-6 unger race på deres
mauntinbikes ALLE er generet af støjen og alle må springe eller vige
når de kommer racende rundt! Hvad gør forældrene ? Ikke en skid de
sidder på deres flade og glor på sceneriet!!!
Der er MANGE eksempler fra det danske sommerland.

Hilsen
verner

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 23:48

<ven_hj@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:6fbbedd3.0407231338.766e0d65@posting.google.com...
> [...]
> sidder på deres flade og glor på sceneriet!!!
> Der er MANGE eksempler fra det danske sommerland.

Hej Verner

Sikke en sur bøvs du kom med der....
Når vi færdes på campingpladser rundt om i Europa er danskerne MEGET
vellidte overalt. Vi har endnu ikke oplevet eller set andet i de 10 år vi har
været rundt. Det gælder både i Norden og i resten af Europa.
Overalt kommer der smil på når de opdager man er fra DK.

MVH
Steen

Fra : Kim Olsen

Dato : 24-07-04 12:05

HEj

Netop hjemkommet fra en 3 ugers tur gennem tyskland, tjekkiet og slovakiet,
kan jeg ´kun delvist genkende beretningerne.

Generelt er danske familier vellidte overalt, men det er rigtigt at børn -
danske som andre - ind i mellem burde være lidt mere opdragede, og sat ind i
hvordan man opfører sig blandt andre mennesker.

Tyskerne er absolut blevet bedre de sidste 5-10 år. Om det skyldes at de er
blevet "fattigere", ved jeg ikke, men de er bestemt ikke værre end andre.

De yngre hollændere har jeg heller ikke oplevet problemer med, både de og
deres børn er meget lig danskerne, og tilpasser sig fint på
campingpladserne.

et enkelt sted oplevede vi en ældre hollænder som havde lagt sig lige op ad
legepladsen. Han brød sig tydeligvis ikke om børn, og ville gerne have ro
til sin middagslur
At der skal være ro efter kl 22. kan vi kun være enige om, men at standse
legepladsen mellem 12 - 14 er måske lige optimistisk nok.

Ellers synes jeg generelt, at folk er flinke og omgængelige på
campingpladserne.

Italienere i autocampere forstår jeg ikke helt. De parkerer altid i det
fjerneste hjørne. og blander sig ikke med de øvrige campister. Men det er jo
deres valg, og de generer i hvert fald ingen!

En positiv oplevelse: På campingpladsen i Bratislava havde vi fået lagt os
på teltpladsen, hvor der dagen efter vi var kommet, ankom 20-30 unge
tjekker/slovakker i små telte.
Alle i alderen 15-20 år, men meget velopdragne, og ingen druk og larm.
Selvom de holdt sig vågne det meste af natten, hørte vi intet til dem., og
næste dag kom flere af de unge og ville meget gerne snakke (vel for at
afprøve det engelske).

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-07-04 12:36

Vi lå på PAP ZHIGET i Zentendre lidt nord for Buda Pest, her lå også en 15
til 20 telte med unge ungarer, de havde en voksen leder med, og de var
fantastisk velopdragne, næsten for meget, de generede bestemt ingen.

Helt klart, skal børn have lov til at lege, så må vi gamle mennesker jo tage
en plads, der ligger væk fra legepladsen, da det nu en gang er deres domæne.

Men det er nu også mere, at forældrerne glemmer deres unger kan lave nykker,
disse nykker skal det helt klart rettes op på, ellers tager de overhånd.

Nu er det altid, de uheldige elementer man bemærker mest, derfor lyder det
negativt når vi omtaler dem, vi glemmer ofte de positive oplevelser, med
andre campister, og dem havde vi da helt klart flest af.

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 29-07-04 20:27

> [...]
> været rundt. Det gælder både i Norden og i resten af Europa.
> Overalt kommer der smil på når de opdager man er fra DK.

Her er da for en gangs skyld noget, som Verner ikke kan give DCU skylden for