Påløbs bremse på combi camp.
Fra : Kim Jensen

Dato : 12-07-04 16:49

Hej i gruppen.
Vi går og overvejer om vi skal købe en CombiCamp. Vi har kigget lidt efter
en brugt. Vi vil have påløbsbremse på men så bliver udvalget lidt mindre.
Men kan man eftermontere påløbsbremse på en CombiCamp? Hvis ja hvad kan det
koste? Og hvad med støddæmpere kan de eftermonteres?
Er der nogen som kan fortælle hvad forskel der er på venezia comfort og
panda comfort? Er de ens bortset fra årgang?

Kim

---

Fra : Hans Jørgen

Dato : 12-07-04 19:10

>........ Men kan man eftermontere påløbsbremse på en CombiCamp?

Hej
Prøv på denne url, de ved det helt sikkert
Combi Camp Clubben http://www.cc-club.dk/
--
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-07-04 20:49

> Men kan man eftermontere påløbsbremse på en CombiCamp? Hvis ja hvad kan
det
> koste? Og hvad med støddæmpere kan de eftermonteres?

Som Thomas Mygind siger i Robinson ekspeditionen, "intet er umuligt for den
som bærer viljen i hjertet"
Men det bliver helt urimleligt dyrt:

Den forreste del at trækstangen skal skiftes til en med bremser.
Begge hjul skal skiftes til en type med indbyggede tromlebremser, kabler
skal trækkes.

Og det værste: Der er tale om en konstuktiv ændring (omend til det bedre)
men det betyder, at du skal forvise konstruktionen i synshallen.

Vælg den rigtige med det samme.

Støddæmpere er en meget mere enkel ting, men jeg kender ikke Combi-Camp godt
nok til at vide om støddæmpere kan eftermonteres. Men jeg tror det.

Kim Olsen

Fra : Sten Bo

Dato : 12-07-04 22:40

Kim Jensen wrote:
> [...]
> Er der nogen som kan fortælle hvad forskel der er på venezia comfort
> og panda comfort? Er de ens bortset fra årgang?

Hej Kim

Der har igennem tiden stort set været 2 typer Combi-Camps En der åbnede
over bagenden, Easytypen -og den der åbner over siden, Family, som det
også kendes fra Camp-Let. men hvor man sover på tværs De er alle kommet
i forskellige størrelser og modelnavne, bl a. en helt lille "Easy" der
kunne monteres på taget af en bil.og for at forvirre, endda også en
Family der hed Easy. Disse havde alle som ekstraudstyr et køkken der
under kørsel blev anbragt på trækstangen.
Der må, i henhold til typegodkendelsen, ikke eftermonteres køkken på
bagsmækken af Familytypen.

Panda og Venezia er ikke ens selv om de i hovedtrækkene ligner hinanden.

CC Panda var største model i Safariserien, der med køkkenerne fast
monteret på bagenden begyndte 1998. Safariserien omfattede også den 2
personers Coala og "motorcykelversionen" Gaselle. Ved skiftet ophørte
Family, samme type, men med flytbart køkken, og Easytypen, bagklapperen,
hvor den senest første gangs indregistrede jeg har set i gensalg var fra
97.

Som Kim skriver om eftermontering af bremser/støddæmpere vil det blive
urimelig dyrt. Køb i stedet vognen færdig som du ønsker den.

Montering af støddæmpere på Panda - på en aksel med bremser, kan kun ske
på seneste årgang hvor man var gået over til akslen med 750 kg
lasteevne. idet akslen ellers mangler øjer, beslag til fastgørelsen.
Tjek Alkos mærkat på akslen - eller vognens stelnr. og kontakt
Combi-Camp. Bemærk at delene er typegodkendte og at der ikke må fuskes
med at svejse osv.

Er der forberedt til støddæmpere er monteringen meget simpel og kan
klares på 10 min.

CCVenezia, der kom i 2001 afløste alle 3 safarimodeller idet der var for
lille salg i de mindre modeller. Vognkasse og køkken i samme mål, men
ellers alt andet lidt anderledes - . Markant i undervognen var den
kraftigere aksel, 750 Kg og større hjul sådan at Venezia er en anelse
højere end Panda serien. Hermed kunne vognen, der har 500 kgs 130 km/t 6
lags dæk godkendes til Tempo 100. I stedet for 3 vognstørrelser tilbød
man nu 3 forskellige sengeindretninger - hvor Kingzise med lamelsengen
til 2 burde være nok til de fleste.

Nyt på Venezia var også kraftigere stænger med kraftigere fjedre i
vognteltet. Teleskop udtrækstænger til forteltet og et system med at
sætte taget i forteltet i halv størrelse uden støttestænger ved korte
overnatninger.

Jeg foreslår at du låner nyeste Venezia DVD gennem en forhandler hvor
man i detaljer ser håndteringen.

Grundlæggende kører begge utrolig godt, har køkken med 3 vejs køl, vand
og komfur, der virker også under turen.

Men Venezia er altså en videreudvikling af Panda. Nogle har begrædt at
de mindre modeller er fadet ud, men når man ser hvad især børnefamilier
mener er nødvendigt, ikke en smule for stor. Det er også rart at ku ha
lidt indkøb med nordover. Vores vejer, solidt lastet til 4-5 personer
5-600 kg og har så et stykke op til de 750 kg.

Hilsen Sten Bo

medlem i
Combi-Camp Clubben

..

Fra : Sten Bo

Dato : 12-07-04 23:38

Fik ikke det hele med

Comfort betyder at der er fortelt og de luxe køkken til vognen.

Den fås også i en skrabet udgave med en "tomt" køkken med en lille
bordplade med et 2 vejs gasblus Der er i stedet for forteltet et lille
tag til at sætte over køkkenet.
Vognen er især solgt til Island hvor man indretter køkkenet med egne
moduler/kasser/ køl.

Sengene, der stort set kom i 99 hedder Kingsize 2 personers. - Special
2 personers + bagage eller et barn. - Og så den oprindelige Standard
2+2. Kik på CC s hjemmeside.

Pladsen ved siden af Specialsengene blev i Panda og Coala en overgang
leveret med garderobeinretninger, komodeskuffer og et arengement til at
hænge bøjle tøj på.

(Vi bruger den vandrette teltstang i hver side af sovekabinerne til
bøjletøj)

Panda vs. Venezia har tidligere været været oppe på clubbens hjemmeside.

Der er lidt knas med trådene/sammenhængen i linkene i den gamle serie
men
ved at klikke lidt frem og tilbage og holde øje med de link der vises
forneden i tråden kan det lykkes at få dem alle.
Søgefunktionen kan også se manglende indlæg selv om linkene ikke lige
er med nederst i tilsyneladende sidste indlæg.

Beklager

http://www.fonager.dk/forum/forum.asp?mode=showmessage&master_id=6854&message_id=491074&forum_id=16451

http://www.fonager.dk/forum/forum.asp?master_id=6854&submode=arkiv&mode=showmessage&message_id=409897&forum_id=16452

Hilsen Sten Bo

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-07-04 11:47

Tak for svarene.
Vi kigger efter en venizia med påløbsbremse.

Kim

---