Erfaringer med Kolding Mini Motor og Linne~
Fra : Michael Haahr

Dato : 07-05-01 11:00

Kære NG,

Når jeg næste år står og skal købe motorcykel, så vil jeg selvfølgelig meget
gerne handle et sted, som i andre har gode erfaringer med, således at jeg
ikke kommer til en forhandler der "tar´mig ved røven"

Da jeg bor i Haderslev, skal forhandleren selvfølgelig heller ikke ligge for
at langt fra hvor jeg bor. Derfor har jeg udset mig disse to Suzuki
forhandlere!

1. Kolding Mini-Motior
2. Linnet's Auto & MC ApS, som ligger i Toftlund.

Jeg vil meget gerne høre fra jer som har erfaringer med en af disse 2
forhandlere!

På forhånd tak!

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr
E-mail: michael-h@email.dk

Fra : Palle Madsen

Dato : 07-05-01 11:26

Michael Haahr wrote:

> 1. Kolding Mini-Motior
> 2. Linnet's Auto & MC ApS, som ligger i Toftlund.
>
> Jeg vil meget gerne høre fra jer som har erfaringer med en af disse 2
> forhandlere!

De er begge omtalt på http://www.dmcn.dk/
Her er anmeldelser af både maskiner og forhandlere.

Palle

Fra : Michael Haahr

Dato : 07-05-01 11:33

>De er begge omtalt på http://www.dmcn.dk/
>Her er anmeldelser af både maskiner og forhandlere.
>
> Palle

Ej, hvor godt :) Har lige tjekket siden, men der er desværre ikke så mange
anmeldelser på Linnet MC % Auto, så hvis der nu var noget herinde, der
skulle have erfaringer, vil jeg da stadig gerne høre mere *Smil* Eller er
det da en god side den dmcn.dk

Mange Venlige Hilsner

Michael Haahr

Fra : Sand

Dato : 07-05-01 12:17

"Michael Haahr" <michael-h@email.dk> wrote in message
> 1. Kolding Mini-Motior
Jeg kan kun sige positivt om denne forretning, som jeg anvender jævnligt
til mine indkøb, udskiftning af dæk og teknisk rådgivning.
Specielt Poul (ejeren) har en utrolig viden om MC og er altid
behjælpelig.
Jeg kender flere som har købt nye og brugte cykler hos Mini-Motor og de
er generelt godt tilfredse.

Mvh. Sand

Fra : Thomas Olsen

Dato : 07-05-01 12:24

Hej Michael.

> 1. Kolding Mini-Motior
> 2. Linnet's Auto & MC ApS, som ligger i Toftlund.
>
> Jeg vil meget gerne høre fra jer som har erfaringer med en af disse 2
> forhandlere!

Prøv at kigge på www.dmcn.dk og kig under forhandler anmeldelser.

også ellers go' jagt, og på genhils på vejene, Thomas.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 07-05-01 21:37

"Michael Haahr"
Skrev bla.
> Når jeg næste år står og skal købe motorcykel,
snip
**************
Nu er der jo et stykke tid til næste år, så der kan ske meget inden

Jeg har købt ny motorcykel 2 gange ved Linnet i Toftlund, og har begge gange
været yderst tilfreds med både handlen samt værkstedet, som dog alene har
lavet de "obligatoriske" eftersyn.

Tag en snak med Maties (sådan udtales det - det er måske Mathias han
hedder?) - han er en rigtig sønderjyde med mojn-sprog

Mit indtryk er at værkstedet ikke blot overlader maskinerne til en lærling
der skal øve sig, men virkelig seriøst arbejder med maskinerne. Da jeg for
ikke så længe siden var til 1.000 km eftersyn fik jeg således at vide, at
man ved næste eftersyn ville overveje andre dyser, da maskinen "standard"
fik en mager blanding - dog syntes de at jeg lige skulle køre til næste
eftersyn, så jeg evt. selv kunne komme med en bemærkning til dette.

Min konklusion, som godtnok ikke er "rapporteret" til dmcn er, at forhandler
+ værksted er i top.

PS - jeg har også gode erfaringer med Skjern MC, som kan matche Linnet.
Grunden til at forhandlerskift skyldes, at jeg får min maskine serviceret
der hvor jeg har købt den - og jeg køber den hvor jeg får det bedste tilbud

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Michael Haahr

Dato : 07-05-01 22:23

> Nu er der jo et stykke tid til næste år, så der kan ske meget inden

Tja... rigtig nok... men skal have en mc. det er fast besluttet, men så
manger jeg jo bare at kunne tage kortet, og at jeg selvfølgelig består!

> Tag en snak med Maties (sådan udtales det - det er måske Mathias han
> hedder?) - han er en rigtig sønderjyde med mojn-sprog

Tja... det er jeg vant til, så det skulle ikke være noget problem :) Tror du
man kan få rabat hvis man selv kan lidt sønderjydsk ? *LOL*

> [...]
> fik en mager blanding - dog syntes de at jeg lige skulle køre til næste
> eftersyn, så jeg evt. selv kunne komme med en bemærkning til dette.

Det lyder ganske godt! Tusind tak fordi du ville bruge lidt af din tid på at
skrive!

Mvh.

Michael Haahr

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 08-05-01 09:33

Kun dårlig erfaringer med Kolding MINI MOTOR

Købte CBR1000f hos dem for 2 år siden....følgende snød /løg de med.

fuld stor service sagde de.....jeg fandt...bremseklodserne var 1 mm fra at
køre på stålet, ikke nok olie i, karburatorer ikke syncroniseret...generelt
var den bare blevet pudset lidt!

de sagde jeg fik en 135 hk model.....det var en sweizer....hvor nogen af
droslingerne var fjernet men ikke alle (ikke de dyre)....kæmpede med dem
uden held.

jeg synes de er nogen svin.....mens de sælger er de jorden flinkeste...efter
salget...blev det en helt anden butik.

den skulle være lovlig da de solgte den.....bagdækket var ikke lovligt
længere, bagskærmen manglede+refleks....

en del andre små ting, først prøvede de at snyde den 3 mdrs forsikring som
man normalt får...hun sagde man kunne vælge mellem 100 % en mdr eller 50% i
2 mdr eller 25% i 3 mdr...istedet for den normale 100 50 25.
jeg fik dog den sidste...men hun prøvede....

den ene nøgle manglede....de skulle nok sende den....der gik evigheder og
mange telefon opkald inden jeg fik den nøgle.

efter jeg havde fået cyklen....kørte jeg til tyskland..det viste sig at den
ene bremse hang meget...kørte straks tilbage, hvor de satte en lærling til
at ordne det.....han anede ikke hvad han skulle gøre....det er sgu for
dårligt

just my 2 cents....

jeg sætter ikke mine fødder i den butik igen...det er sikkert

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Michael Haahr

Dato : 08-05-01 10:19

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg sætter ikke mine fødder i den butik igen...det er sikkert

Ej, det forstår man da godt, efter sådan nogle oplevelser! Hvis jeg i dag
skulle gå ud og købe en mc. så blev det nok hos Linnet MC i Toftlund, altså
det er den sælger jeg har hørt mest godt om af de to!

Mvh.

Michael Haahr

Fra : Armand

Dato : 08-05-01 16:21

Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
> Kun dårlig erfaringer med Kolding MINI MOTOR
> Købte CBR1000f hos dem for 2 år siden....følgende snød /løg de med.

Der har været ejerskifte hos Mini-Motor.
Men det egentlige tidspunkt herfor kender jeg ikke, hvorfor jeg heller
ikke kan sige om dine oplevelser er fra "Aage&Svend" , eller
"Poul" -tiden :-/
Måske du lige kan be/af -kræfte hvilken ejer du var i kløerne på!?

--
Armand.

Fra : Philip

Dato : 09-05-01 09:28

> [...]
> "Poul" -tiden :-/
> Måske du lige kan be/af -kræfte hvilken ejer du var i kløerne på!?

Jeg føler mig også dårligt behandlet af den biks. Købte for snart fem år
siden en honda mvx 250 hos dem, som skulle fikses igen og igen. Den kom til
service i mange lange uger af gangen og den kom præcis lige så defekt retur
hver gang.

Som sagt andetsteds.. de er flinke når de sælger.. og røvhuller når de skal
stå inde for deres brugtgaranti.

Så hvis ejerskiftet er længere tilbage end 5 år, så er det de samme hoveder
stadigvæk.