blandet virksomhed?
Fra : Pia

Dato : 07-05-01 10:13

kan man under samme momsnummer beskæftige sig med flere forskellige ting,
eller skal man registrere nyt firma? I begge tilfælde enkeltmandsvirksomhed.

For eksempel, hvis jeg ved siden af mit webdesign kunne tænke mig at åbne en
mindre hundepension eller træne heste.

:Pia

--
Fantopia Dsignz: web- og grafisk design med fokus på brugervenlighed.
Ny-/redesign, programmering, fotoarbejde, logo og illustration, flash,

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-05-01 17:59

Pia wrote:

> kan man under samme momsnummer beskæftige sig med flere forskellige ting,
> eller skal man registrere nyt firma? I begge tilfælde enkeltmandsvirksomhed.

Et CVR (SE) nr, men du skal have ændret brance betegnelse.
Har du mere en et CVR nr, skal du afregne moms månedligt, uanset
omsætning.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Pia

Dato : 07-05-01 18:23

gad vide, hvad branchebetegnelsen i så tilfælde ville blive.... :) findes
der en der hedder "altmuligfirma"?

:Pia

--
Fantopia Dsignz: web- og grafisk design med fokus på brugervenlighed.
Ny-/redesign, programmering, fotoarbejde, logo og illustration, flash,
tekst. http://www.fantopia.dk
- hope always the best

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-05-01 18:38

Pia wrote:

> gad vide, hvad branchebetegnelsen i så tilfælde ville blive.... :) findes
> der en der hedder "altmuligfirma"?

Næ, men vist "til lidt af hvert"

Fra : Jesper Brock

Dato : 08-05-01 20:20

Du skal også overveje, om det kan have en konsekvens for dine nuværende
kunders opfattelse af dig som værende seriøs...

....Ville du fx købe en bil af en person, som solgte børnetøj og porcelæn i
samme forretning??

--
/Jesper
Back in Business

"Jura er først sjovt, når vi kommer til extremerne"

Fra : Knud Berggreen

Dato : 07-05-01 20:29

In <9d5orh$pfp$1@news.inet.tele.dk>, on 05/07/2001
at 11:13 AM, "Pia" <cantering@yahoo.com> said:

> [...]

>For eksempel, hvis jeg ved siden af mit webdesign kunne tænke mig at åbne
>en mindre hundepension eller træne heste.

Så vidt jeg ved så kan der slet ikke udstedes mere end et enkelt CVR-nummer til personer.

/Knud

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 07-05-01 23:14

Jo, sagtens - men konsekvensen er månedlig moms.

Mvh. Jørgen Madsen

Fra : Lars Gosvig

Dato : 10-05-01 09:06

> CVR-nummer til personer.

Fuldstændig korrekt. Fysiske og juridiske personer tildeles ét - og kun
ét - CVR-nummer. De efterfølgende numre - der på mom'sk kaldes
delregistreringer - tildeles såkaldte administrative SE-numre.

Men rigtigt er det, at en delregistrering medfører pligt til at afregne moms
månedsvist uanset omsætningen i virksomheden.

Med hensyn til branchekoden, er det ikke noget, jeg ville hænge mig så meget
i.

Venlig hilsen
Lars

Fra : Erik Christensen

Dato : 08-05-01 20:23

"Pia" <cantering@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
enkeltmandsvirksomhed.

> For eksempel, hvis jeg ved siden af mit webdesign kunne tænke mig at åbne

Hvis dit dækningsbidrag derved bliver større end generelt for den brance du
er
registreret under hører du ikke noget fra told og skat. De bruger
brancetallene
til at jagte dem der tjener for lidt i forhold til gennemsnittet.

Gør du bare det og tjen en masse penge

Mvh
Erik

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-05-01 20:42

Pia wrote:

Jeg, og Erik C er ikke den samme, så

Fra : Erik Christensen

Dato : 10-05-01 20:54

> Jeg, og Erik C er ikke den samme, så

så - så, det skal du da ikke være ked af..

mvh
Erik