Dansk/Fransk - Fransk/Dansk ordbog til wor~
Fra : Jørgen Munk Nielsen

Dato : 07-05-01 09:36

Findes dette. Hvis JA, hvor ?

mvh.
Jørgen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 07-05-01 10:42

Jørgen Munk Nielsen <jmn@kmd.dk> wrote:

> Findes dette. Hvis JA, hvor ?

Gyldendal har lavet en dansk-fransk ordbog til Windows, svarende til den
røde - jeg tror den er udsolgt fra forlaget [hvilket implicerer
piratkopiering!]. Og jeg tror at Munksgaard [?] har lavet en større sag,
på niveau svarende til Vinterberg & Bodelsen til dansk-engelsk. Også til
Windows. Jeg kan ikke huske om den også går den anden vej.

Ordbøger til Word er kun til stavekontrol.

Personligt har jeg investeret i en CD-ROM med ordbøger mellem engelsk og
hhv. tysk [Duden], fransk [Hachette] og spansk. Fra Oxford [isbn
0-19-268332-2]. CD-ROMen kan bruges til både Mac og Win, og man kan
vælge at installere /alt/ på harddisken. Den kostede £100 for alle tre
bilinguale ordbøger på en CD-ROM, og de går naturligvis begge veje.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.