Valg af mailformat med VBA
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-04 11:54

Hej gruppe. Jeg arbejder pt med noget VBA-kode der genererer nye
mails fra et Access-project. Det virker fint nok, men jeg kan ikke
få mailformatet ændret til ren tekst.

Er der nogen egenskaber hvor man kan sætte det?

Jeg bruger Office 2000.

NB: Jeg kan se at Office-pakken har en samling kaldet
Office.MailFormat - hvor de tre almindelige formater, RTF, HTML og
ren tekst, er tilgængelige. Men jeg kan ikke se hvordan (om) jeg
kan bruge den på et MailItem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mads

Dato : 09-08-04 13:45

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
> Hej gruppe. Jeg arbejder pt med noget VBA-kode der genererer nye
> mails fra et Access-project. Det virker fint nok, men jeg kan ikke
> få mailformatet ændret til ren tekst.
>
> Er der nogen egenskaber hvor man kan sætte det?

Jeg kan bruge BodyFormat for den enkelte mail til at bestemme formattet.

Mvh Mads

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-04 14:22

Mads skrev:

> Jeg kan bruge BodyFormat for den enkelte mail til at bestemme
> formattet.

Så vidt jeg har kunnet google mig til, er BodyFormat tilføjet i
version 2002 - og det er ikke muligt at sætte formatet direkte i
tidligere versioner.

Det er muligt at jeg "kapitulerer" og anvender HTML i stedet - det
er bedre end RTF til eksterne mails.
--
Jens Gyldenkærne Clausen