få excel til at indsætte tal-liste
Fra : Studio Smalbro

Dato : 02-08-04 11:47

Jeg skal have excel (Office 2003) til at generere tal gående fra 200 -> 1
automatisk i en klumme. Jeg har set det gjort før. Man satte blot
starttallet ind øverst og så kunne Excel selv generere tallene derefter -
men hvordan ?

Kh
Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 12:19

> [...]
> automatisk i en klumme. Jeg har set det gjort før. Man satte blot
> starttallet ind øverst og så kunne Excel selv generere tallene derefter -

skriv 200 i første celle
skriv 199 i cellen nedenunder
marker begge cellerne med musen
placer musen i nederste højre hjørne af markeringen- den skifter udseende
til et +
tryk og hold venstre museknap nede og træk musen nedad.

jv

Fra : Mads

Dato : 02-08-04 13:43

"Studio Smalbro" <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> wrote in message
> [...]
> automatisk i en klumme. Jeg har set det gjort før. Man satte blot
> starttallet ind øverst og så kunne Excel selv generere tallene derefter -

Har kun XP i hånden i øjeblikket, men prøv at kigge på Edit menu -> Fill ->
Series. (på dansk er det vist rediger -> udfyld (?) -> Serier.)

Og så er der løsningen som valle har beskrevet.

Mvh Mads

Fra : Studio Smalbro

Dato : 03-08-04 08:48

Hej med Jer