Kabu rep. kit - nødvendigt ? pris ?
Fra : Carsten

Dato : 07-05-01 08:45

Hev lige bundkarene af mine kabu's her i weekenden for at se om der var vand
i dem. Det var der nu ikke, men hvis jeg ikke fik det ud af det, så fik jeg
i det mindste gjort dem utætte
Jeg havde ikke regnet med at de sorte o-ringe (formet som kabuartoren)
skulle skiftes. De så helt OK ud og jeg gav dem et par dråber olie for at
forhindre udtøring. Jeg har ikke pillet ved andet omkring kabu'erne og jeg
har ikke haft de 4 kabu's delt.

Spørgsmål: Skyldes utætheden (sandsynligvis) blot at jeg har undladt at
udskifte disse o-ringe-pakninger - eller kan der være andre ting ? Kan disse
bundkar-pakninger fåes i løs vægt eller skal man købe et helt
kaburator-pakningssæt ? Hvad koster et sådant i givet fald (ca) ?

Carsten
CBR 600 F2 '94

P.S. Utætheden er minimal, vi taler om ca. 1-2 dråber i minuttet.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-05-01 09:26

> [...]
> Jeg havde ikke regnet med at de sorte o-ringe (formet som kabuartoren)
> skulle skiftes. De så helt OK ud og jeg gav dem et par dråber olie for at

Normalt skifter man ikke svømmehuspakningen hvis den er hel.
Prøv at se om pakningerne er monteret korrekt samt spænde skruerne på kryds.
Har du husket at spænde drænskruerne?
Hvis dette ikke hjælper så skift pakningerne. Ring til Aagesen. De er flinke
til at opgive priserne på reservedele. Aagesen Motorcykler, Hvidovrevej 3,
2610 Rødovre tlf: 3672-1872

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Carsten

Dato : 07-05-01 10:43

> Normalt skifter man ikke svømmehuspakningen hvis den er hel.
> Prøv at se om pakningerne er monteret korrekt samt spænde skruerne på
kryds.

De var alle hele og fine, og jeg vil da prøve blot at skille + samle
skidtet igen på kryds og tværs.

> Hvis dette ikke hjælper så skift pakningerne. Ring til Aagesen. De er
flinke
> til at opgive priserne på reservedele.

Ja, det skal jeg love for at de var
Sidder i ned og læser, det håber jeg i gør. Jeg er i hvert fald glad for at
jeg sad
ned da jeg ringede. Et CBR 600 F2 kabu-pakningssæt består af svømmerhus-
og drænskrue-pakning og koster.... 278,- for EN kabu. Hvis man således skal
skifte alle 4 så bliver det et godt stykke over en tusse. Det er simpelthen
for
vanvittigt.

Carsten
Lettere utæt CBR 600 F2

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-05-01 11:03

> Et CBR 600 F2 kabu-pakningssæt består af svømmerhus-
> og drænskrue-pakning og koster.... 278,- for EN kabu.

Hurra for flydende pakning Undersøg at dine benzinslanger ikke er
revnede og smør pakningen med et begrænset lag flydende pakning og håb det
holder. Ring e.v.t. MV Agusta. Han er altid klar med hjælp og rimelige
priser. MV Agusta 3967-8231

Fra : Morten Juel

Dato : 07-05-01 11:37

ja flyende pakning er super...

Mvh
Morten

Fra : boe

Dato : 07-05-01 11:45

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message

> Ring e.v.t. MV Agusta. Han er altid klar med hjælp og
> rimelige priser. MV Agusta 3967-8231

Han hedder nu Agusta Motor (jeg ved ikke hvorfor han har valgt dét navn). MV
Agusta er en motorcykel - og bestemt ikke af de billige

Bo, VF1000F

Fra : Ulf Bang

Dato : 07-05-01 09:36

> [...]
>
> Carsten
> CBR 600 F2 '94
>
> P.S. Utætheden er minimal, vi taler om ca. 1-2 dråber i minuttet.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Pas på med at give gummipakninger olie. Det er ikke alle typer gummi som kan
tåle olie, mange typer kvælder op og mister sine tætnende egenskaber totalt.
Med gummi er det enten eller, enten kan det tåle fedt eller tåle affedter
(opløsningsmidler), enten kan det tåle syre eller tåle base, meget sjældent
begge dele. Så brug kun olie på tætninger som sidder steder, hvor der er
kontakt til olie i forvejen. Brug hellere noget gummifornyer (silicone
produkt), da det ikke indholder noget som kan skade.
En CBRF2 er ikke med i min MC nøgle, men alle andre rep. kit's ligger
mellem 80 og 120 kr / karb.

mvh
Ulf (tidligere gummi nørd........til pakninger)
Suzi7½F