Apple Mail og mail på Palm
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-08-04 19:17

Min fælle står og skal bruge ny bærbar. Hun er meget fristet af at købe
en PowerBook, men hun er meget obs på, at den spiller ordentligt med
Palm (hun har en Tungsten C - den med WiFI). Jeg har fortalt hende at
Palm snakker fint sammen med Apples programmer til adresse/kartotek og
kalender og sikker også todo´s (?).

Men hvordan med synkronisering af mail? Kan man få Apples Mail til at
snakke med Palms visaMail (tror jeg den hedder) som man kan på Windows
med Outlook Express?

Janus

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-08-04 00:17

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Men hvordan med synkronisering af mail? Kan man få Apples Mail til at
> snakke med Palms visaMail (tror jeg den hedder) som man kan på Windows
> med Outlook Express?

Hverken Plam eller Apples conduit kan synce mail, men det er muligt der
findes et 3. parts værktøj.

Hvad med en imap klient til palmen istedet, hun har vel GRPS.

Fra : Niels Prins

Dato : 12-08-04 23:48

In article <o0mqu1-k43.ln1@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]

På versiontracker kan du finde denne conduit til mail
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16131 . Jeg ved også at
der er en freeware conduit - søg på google. Kvaliteten kender jeg ikke
da jeg ikke bruger min Tungsten C til mail...

Sync af ToDo er der kun Palms egen kalender. ToDo syncer ikke til iCal.

Niels

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-08-04 10:06

Niels Prins wrote:

> [...]
> der er en freeware conduit - søg på google. Kvaliteten kender jeg ikke
> da jeg ikke bruger min Tungsten C til mail...

Tak kigger på det. Umiddelbart det lidt som noget rod at have flere
komponenter i spil for at få det til at virke. Risikee måske at det ikke
virker efter opgradering af eksempelvis mailprorgammet. Øv.

> Sync af ToDo er der kun Palms egen kalender. ToDo syncer ikke til iCal.

Det lyder sørme utjekket. Dels fordi Palm er holdt op med at udvikle på
deres Palm Desktop til Mac. Dels fordi man så skal rode rundt i flere
programmer som ikke ligner hinanden. Apple må lige tage sig sammen her.

Men tak for svaret

Janus

Fra : Niels Prins

Dato : 13-08-04 16:37

In article <Qv%Sc.764$Cw6.221@news.get2net.dk>,
> [...]

> deres Palm Desktop til Mac. Dels fordi man så skal rode rundt i flere
> programmer som ikke ligner hinanden. Apple må lige tage sig sammen her.

Det er vel Palm der skal tage sig sammen og lade være med at droppe
support til Mac.

http://www.markspace.com/missingsync_palmos.html er der det
sync program som forventes at bevare Mac brugere på Palm platformen. Jeg
har ikke prøvet det men det ser lovende ud (selvom der ikke er sync af
Mail men kun Entourage - endnu?).

Niels

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-04 16:54

> [...]

> deres Palm Desktop til Mac. Dels fordi man så skal rode rundt i flere
> programmer som ikke ligner hinanden. Apple må lige tage sig sammen her.

Jeg tror Apple har større fokus på sync funktionen til mobiltelefoner,
hvor hvad der svarer til todo-list duer. Til 10.4 har apple dog
udgivet et SDK så palm kan skrive deres pluns til isync.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-04 17:30

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> Til 10.4 har apple dog udgivet et SDK så palm kan skrive deres
> pluns til isync.

"plug-ins", ikke "pluns"

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-08-04 13:06

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> "plug-ins", ikke "pluns"

Hvilket SDK skal man så bruge til pluns?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-04 16:24

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Hvilket SDK skal man så bruge til pluns?

se det er ikke frigivet endnu.

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-08-04 21:54

In dk.edb.mac, Niels Prins wrote:

> Sync af ToDo er der kun Palms egen kalender. ToDo syncer ikke til iCal.

Jo da, min Zire 72 sync'er ToDo med iCal på min boks og min Siemens S55.

Virker upåklageligt.

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-08-04 23:58

In article <1cmvu1-5tl.ln1@zaphod.verture.net>,
voss@null.dk (Jonas Voss) wrote:

> Jo da, min Zire 72 sync'er ToDo med iCal på min boks og min Siemens S55.
>
> Virker upåklageligt.

Det virker også med min Zire 71. iCal har da en Todo-liste.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Niels Prins

Dato : 14-08-04 11:24

In article <henry-E392C9.00574114082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <henry@muenster.dk> wrote:

> Det virker også med min Zire 71. iCal har da en Todo-liste.

Undskyld - min fejl - jeg mente memoprogrammet på Palm syncer ikke med
nogle af apples programmer, hvilket er ret irriterende.

Niels

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-08-04 15:02

> Hvad med en imap klient til palmen istedet, hun har vel GRPS.
Ja, det lyder da en del smartere. Det nedsætter også
synkroniseringstiden.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-04 17:05

> [...]

> Palm (hun har en Tungsten C - den med WiFI). Jeg har fortalt hende at
> Palm snakker fint sammen med Apples programmer til adresse/kartotek og

Den synkroniserer også udmærket til Entourage fra MS Office 2004.
Desværre dog ikke med mail.
--
Per Erik Rønne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-08-04 10:08

Per Rønne wrote:

> Den synkroniserer også udmærket til Entourage fra MS Office 2004.

Hun køber sandsynligvis MS Office X (eller efterfølgeren). Vil hun her
kunne bruge Entourage til synkronisering af 2do, kalender, notes og mail?

> Desværre dog ikke med mail.

Jeg skal lige forså om du her mener mail i Entourage eller Apple Mail.

Janus

Fra : Per Rønne

Dato : 13-08-04 13:30

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hun køber sandsynligvis MS Office X (eller efterfølgeren). Vil hun her
> kunne bruge Entourage til synkronisering af 2do, kalender, notes og mail?

Alt i Entourage.

> Jeg skal lige forså om du her mener mail i Entourage eller Apple Mail.

Mail i Entourage. Men ej andre sykroniseringsmuligheder, jeg kender til,
synkroniserer med hverken Entourage eller Apple's Mail. På min CD-ROM
fra Palm var der imidlertid et program der synkroniserer med mail-delen
af Outlook. Windows.
--
Per Erik Rønne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-08-04 20:45

Per Rønne wrote:

> Alt i Entourage.

Hvilket program på Palm syncess mail til? Er det via iSync eller hvad?

Janus

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 21:15

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvilket program på Palm syncess mail til? Er det via iSync eller hvad?

Der sker ingen synkronisering af mail, med mindre man bruger det
medfølgende program som synkroniserer med Outlook - Windows.
--
Per Erik Rønne