Hvordan flytter jeg mails fra OE til OS X?
Fra : Leon Jessen

Dato : 10-08-04 21:01

Hejsa,

Jeg er igang med at flytte alle mine gamle filer over på min dejlige nye
Ibook.

Men - Hvordan flytter jeg mine mails? Jeg har ca. 450Mb gamle mails
liggende, som jeg gerne vil have med over på Mac'en. Hvordan gør jeg dette?
På Apples hjemmeside foreslår de at bruge .mac mail'en, men der kan kun være
2 Mb Så...

Pfh. tak!

--
Mvh. Leon Jessen
email@mit_navn_med_små_bogstaver_ud_i_et.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-08-04 21:45

Leon Jessen <se_min@signatur.ok> wrote:

> Jeg er igang med at flytte alle mine gamle filer over p? min dejlige nye
> Ibook.

> Men - Hvordan flytter jeg mine mails? Jeg har ca. 450Mb gamle mails
> liggende, som jeg gerne vil have med over p? Mac'en. Hvordan g?r jeg dette?
> P? Apples hjemmeside foresl?r de at bruge .mac mail'en, men der kan kun v?re
> 2 Mb S?...

Mail.app:

Arkiv -> Impoter Postkasser, vælg Outlook Express.

Dit calssicmiljop skal formegenlig være installeret på iBogen og din
OE mailarkiv skal selvfølgelig være flyttet til den ny iBog.

Fra : Leon Jessen

Dato : 11-08-04 08:46

"Morten Reippuert Knudsen" skrev:

> Mail.app:
>
> Arkiv -> Impoter Postkasser, vælg Outlook Express.
>
> Dit calssicmiljop skal formegenlig være installeret på iBogen og din
> OE mailarkiv skal selvfølgelig være flyttet til den ny iBog.

Jeg har installeret Panther, og når jeg forsøger at starte Classic, så siger
den at den ikke forefindes på computeren.
Hvordan installere jeg denne? Skal jeg have fat i nogle af de 'gamle' cd'er,
som fulgte med?

(Bare with me, I'm a Mac'ie-newbie...)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-08-04 08:53

> Jeg har installeret Panther, og n?r jeg fors?ger at starte Classic, s? siger
> den at den ikke forefindes p? computeren.

Jag kan ikke huske om Apple installerer et OS9 miljø, men det mer jeg
de gør såfremt du har brugt "tilbagekopier software" funktionen.
Ellers ligger der en .pkg et eller andet sted på dine DVD/CD'ere,
hvorfra du kan installere et OS9 miljø classic kan boote.

Har du prøvet Indstillinger -> Classic og ladet den søge efter enm OS9
Systemmappe?

Fra : Karl Antz

Dato : 11-08-04 09:51

> Ellers ligger der en .pkg et eller andet sted på dine DVD/CD'ere,
> hvorfra du kan installere et OS9 miljø classic kan boote.

Disk-imaget til OS 9 ligger i en usynlig mappe ved navn ".images" på en
af restore-skiverne - hvis du søger efter synlige og usynlige emner med
navnet dmg kan du trække den fra søgeresultaterne ud på skrivebordet

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Pernille Jensen

Dato : 11-08-04 10:41

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> af restore-skiverne - hvis du søger efter synlige og usynlige emner med
> navnet dmg kan du trække den fra søgeresultaterne ud på skrivebordet

Leon er formentlig switcher, og så er Classic ikke til megen nytte.
Jeg tror den bedste løsning er at flytte email via en god stor IMAP
konto.

Hvis det var mig, ville jeg midlertidigt installere en IMAP server på
iBook'en. Det kan godt være det er for nørdet for Leon. :D

<http://www.cutedgesystems.com/weblog/Tutorials/PostfixEnabler.html>

- Pernille

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-08-04 14:14

Pernille Jensen <pernille@ixserve.invalid> wrote:

> Leon er formentlig switcher, og så er Classic ikke til megen nytte.
> Jeg tror den bedste løsning er at flytte email via en god stor IMAP
> konto.

Han kommer såvidt jeg har forstået fra OS9.

> Hvis det var mig, ville jeg midlertidigt installere en IMAP server på
> iBook'en. Det kan godt være det er for nørdet for Leon. :D

det tror jeg det er

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-08-04 15:02

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Disk-imaget til OS 9 ligger i en usynlig mappe ved navn ".images" på en
> af restore-skiverne - hvis du søger efter synlige og usynlige emner med
> navnet dmg kan du trække den fra søgeresultaterne ud på skrivebordet

Var der evt. en hjælpsom sjæl, der gad at lægge den dmg op på en nem
url? Det kan man ofte have brug for.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-04 17:34

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Var der evt. en hjælpsom sjæl, der gad at lægge den dmg op på en nem
> url? Det kan man ofte have brug for.

<http://www.ravnekrogen.dk/OS9General.dmg>
(195,7 Mb)

/Preben