Og for at fortsætte med netbanker
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 09-08-04 22:14

Hej NG!

Jeg har indtil for nylig haft glæde af at Nordea har lavet deres netbank
Mac OSX kompatibel. Men nu er den gal igen. Jeg kan sagtens se mine
kontoudskrifter og saldoer (deprimerende), men hver gang jeg skal
indtaste noget for eksempel i forbindelse med betaling af regninger og
overførsler fra konto til konto, går browseren ned med et brag uden
nogen form for advarsel. Jeg har forsøgt mig med Firefox, mozilla,
safari og MSIE.

Netbank har virket 100% med firefox og mozilla.

Jeg kan i øvrigt godt vælge ting hvis jeg for eksempel skal overføre et
beløb fra egne konti til egne konti. De ligger jo i en rullemenu.

Jeg har ikke foretaget nogle opgraderinger mellem tidspunktet det
virkede og tidspunktet det begyndte ikke at virke. Jeg har senere
forsøgt at opgradere browserne.

Under Linux virker skidtet.

--Martin

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 11-08-04 08:30

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan i øvrigt godt vælge ting hvis jeg for eksempel skal overføre et
> beløb fra egne konti til egne konti. De ligger jo i en rullemenu.

Jeg har haft nøjagtigt det samme problem, men ned den nye opdatering til
Java 1.4.2 ser det ud til at problemet er løst.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 11-08-04 08:41

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har haft nøjagtigt det samme problem, men ned den nye opdatering til
> Java 1.4.2 ser det ud til at problemet er løst.

Hmm.... der fik jeg vist svaret for hurtigt, for nu virker det ikke
igen. Mærkeligt, det virker første gang og derefter virker det ikke
igen. Måske det er en eller anden pref-fil der der bliver ødelagt?

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-08-04 08:48

Magnus Marius Rohde wrote:

> [...]
> igen. Mærkeligt, det virker første gang og derefter virker det ikke
> igen. Måske det er en eller anden pref-fil der der bliver ødelagt?

Suk! Hvad gør du nøjagtig inde i netbank?

--Martin

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 11-08-04 10:18

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Suk! Hvad gør du nøjagtig inde i netbank?

Logger på og skriver et tal/bogstav i et indtastningsfelt, f.eks. under
"Betal regninger", så dør Firefox.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-08-04 11:52

Magnus Marius Rohde wrote:

> Logger på og skriver et tal/bogstav i et indtastningsfelt, f.eks. under
> "Betal regninger", så dør Firefox.

Ok. Samme her.

--Martin

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 11-08-04 13:20

> Ok. Samme her.

Nu har jeg lavet lidt detektivarbejde og fundet ud af at, i Camino
virker det fint. Jeg har logget ind og ud et par gange, så jeg er ret
sikker denne gang.

<http://www.mozilla.org/projects/camino/>

Lige med den lille undtagelse at man ikke kan skrive sit kodeord når man
skal logge ind. Dette kan dog løses ved at trække med musen i
log-ind-knappen. Det lyder lidt hokuspokusagtigt, men det virker.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 11-08-04 13:39

Magnus Marius Rohde wrote:

> Nu har jeg lavet lidt detektivarbejde og fundet ud af at, i Camino
> virker det fint. Jeg har logget ind og ud et par gange, så jeg er ret
> sikker denne gang.
>
> <http://www.mozilla.org/projects/camino/>

Er du sikker på at du er sikker . Det virker sikkert ikke i morgen.

> Lige med den lille undtagelse at man ikke kan skrive sit kodeord når man
> skal logge ind. Dette kan dog løses ved at trække med musen i
> log-ind-knappen. Det lyder lidt hokuspokusagtigt, men det virker.

Ja, det er det sgu godt nok. Jeg er godt nok ved at være træt af netbank
fra Nordea.

--Martin