Hvad er der med Safari?
Fra : Michael Petersen

Dato : 08-08-04 08:49

Hvordan kan det være at jeg ofte oplever sider som Safari ikke vil
vise/vise ordentligt, men som fungerer fint i Explorer, Mozilla eller
Opera. F.eks, Telmores optankningsfunktion, mit webhotels
administrationsside, forskellige jobportaler etc. Jeg ville jo
allerhelst bruge Safari som min primære browser, men det er irriterende
at man ofte skal ty til andre for at komme rundt på nettet. Så kan man
jo ligeså godt skifte primær browser. Er der mon en bedre udgave
undervejs?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-08-04 12:56

In dk.edb.mac, Michael Petersen wrote:

> [...]
> Opera. F.eks, Telmores optankningsfunktion, mit webhotels
> administrationsside, forskellige jobportaler etc.

Hvilke ting er det der ikke fungerer på disse sider?

Jeg oplever en gang imellem, at javascript ikke har det så godt med
Safari. Om det skyldes Safari eller javascriptet skal jeg ikke kunne
sige.

> [...]
> at man ofte skal ty til andre for at komme rundt på nettet. Så kan man
> jo ligeså godt skifte primær browser. Er der mon en bedre udgave

Der er i hvert fald en ny udgave undervejs, den kommer sammen med Tiger
til efteråret. Projekt-lederen bag Safari skriver om hans fremskridt og
overvejelser her:

<http://weblogs.mozillazine.org/hyatt/>

   Asleep at the switch? I wasn't asleep, I was drunk!
-- H. Simpson

Fra : Michael Petersen

Dato : 08-08-04 20:28

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Hvilke ting er det der ikke fungerer på disse sider?

F.eks. på Telmores optankningsside går det fint indtil transaktionen
skal gennemføres med PBS - så sker der ikke mere end 'vent et øjeblik'
og det øjeblik er altså uendeligt. Med Explorer f.eks. er der ingen
problemer - transaktionen tager 10 sek ell. lign. Hos mit webhotel kan
jeg slet ikke komme ind i min mailadministration - jeg får at vide at
jeg ikke eksisterer. Ingen problemer med de andre tre nævnte browsere.
På Stofa.dk (eksempelvis) er der sådan nogle folde-ud-menuer (som man
ser allevegne), men de folder op igen når man går ned i dem for at vælge
(virker med de andre). Så er der jobportaler som bruger MatchWork.com's
søgemaskine (f.eks. nordjyskejob.dk samt poljob.dk før de blev en del af
jobzonen.dk) - her virker søgefunktion kun i Explorer - ingen af de tre
andre.

Mvh, Michael

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-08-04 09:26

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> søgemaskine (f.eks. nordjyskejob.dk samt poljob.dk før de blev en del af
> jobzonen.dk) - her virker søgefunktion kun i Explorer - ingen af de tre

Hmm.
Jeg har ingen problemer med Matchwork i Safari.

At der så ikke er ret mange jobmatch jeg kan bruge er nok ikke
browserens skyld

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mic

Dato : 10-08-04 21:59

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hmm.
> Jeg har ingen problemer med Matchwork i Safari.
>
> At der så ikke er ret mange jobmatch jeg kan bruge er nok ikke
> browserens skyld

Mærkeligt - nu virker det også her. Både på matchwork.dk og
nordjyskejob.dk. Jeg vil sværge på at det ikke virkede for en uge siden.
BEgge dele kommer op med en besked om at man ikke bruger en understøttet
browser (hvilket de stadig gør) - men når man så klikkede sig videre via
'brug alligevel' så virkede fritekstsøgningen ikke. Nå, men det er jo
kun fint. Så må jeg slette den fra min irritationsliste over sites der
ikke virker ordentligt i Safari

Mvh, Michael

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-08-04 15:49

In dk.edb.mac, Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> jeg slet ikke komme ind i min mailadministration - jeg får at vide at
> jeg ikke eksisterer. Ingen problemer med de andre tre nævnte browsere.

Jeg kan ikke teste det ovenstående da jeg ikke har telmore, og af gode
grunde ikke har dit webhotel (:

> På Stofa.dk (eksempelvis) er der sådan nogle folde-ud-menuer (som man
> ser allevegne), men de folder op igen når man går ned i dem for at vælge
> (virker med de andre).

Stofa-menuerne virker faktisk hvis du placerer musen lige ovenover
menuen, altså i det hvide område lige over 'Om Telia Stofa', og så fører
musen hurtig nedover. Ikke smart, men det virker.

> [...]
> søgemaskine (f.eks. nordjyskejob.dk samt poljob.dk før de blev en del af
> jobzonen.dk) - her virker søgefunktion kun i Explorer - ingen af de tre

Nordjyskejob giver mig en besked om at den ikke virker i andet en IE,
det er nok forklaringen. De bruger noget proprietærkode til
søgemaskinen.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: clock speed

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-08-04 18:23

> [...]

> søgemaskine (f.eks. nordjyskejob.dk samt poljob.dk før de blev en del af
> jobzonen.dk) - her virker søgefunktion kun i Explorer - ingen af de tre

Prøv at kaste et blik på dette:

http://www.mediamac.dk/index.php/forum/show/tid=42040

--
med venlig hilsen