Kommer TNT om lørdagen
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-04 00:20

Vores iBook (konens og/eller børnenes. Vi skal lige se, hvordan den
fungerer i familien) blev bestilt i søndags d. 1/8. Allerede tirsdag d.
3/8 kl. 02.22 GMT blev den samlet op i Taiwan iflg. trackingsiden.
Så skete der ikke noget før fredag d. 6/8, hvor den ankom til
terminalen i Luxembourg kl. 7 GMT og forlod den kl. 13 GMT (kl. 15 dansk
sommertid). Så plejer tingene gerne at komme dage efter. Men spørgsmålet
er jo, om TNT kører ud med varer om lørdagen? Hvis ikke, så kommer den
først mandag, og der er vi på arbejde. Jeg bliver nok nødt til at melde
mig syg
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-08-04 09:46

Henrik Münster wrote:
> [...]
> er jo, om TNT kører ud med varer om lørdagen? Hvis ikke, så kommer den
> først mandag, og der er vi på arbejde. Jeg bliver nok nødt til at melde

Så er det sgu da klart at ventelisterne er så lange i sygehussektoren.

--Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-04 14:44

In article <cf24rn$1i5b$1@news.cybercity.dk>,
Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Så er det sgu da klart at ventelisterne er så lange i sygehussektoren.

Man må jo prioritere. Og der er vel ingen her i gruppen, der er i tvivl
om, hvad der er vigtigst, når man skal modtage en ny Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-08-04 15:52

Henrik Münster wrote:

> Man må jo prioritere. Og der er vel ingen her i gruppen, der er i tvivl
> om, hvad der er vigtigst, når man skal modtage en ny Mac.

Hæ, netop. Lars Lykke må vente.

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-08-04 17:27

> [...]
> er jo, om TNT kører ud med varer om lørdagen? Hvis ikke, så kommer den
> først mandag, og der er vi på arbejde. Jeg bliver nok nødt til at melde

Du er da heldig med at den er på vej.
Min bestilling af en iPod-mini står til at blive afsendt den 6. eller
tidligere, men den er ikke afsendt - surt show.

Jeg tror ikke TNT leverer om lørdagen til trods for at de fleste folk er
hjemme i weekenden og på arbejde de andre dage.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-04 09:18

In article <1gi5kh6.pom35f1hm1134N%infomail@oleswebsite.dk>,
infomail@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote:

> Du er da heldig med at den er på vej.
> Min bestilling af en iPod-mini står til at blive afsendt den 6. eller
> tidligere, men den er ikke afsendt - surt show.

Min står til d. 9/8 eller tidligere, så der er vist længere ventetid på
en iPod Mini. Det er jo en helt ny model, hvor lagrene ikke er fyldt op
endnu.

> Jeg tror ikke TNT leverer om lørdagen til trods for at de fleste folk er
> hjemme i weekenden og på arbejde de andre dage.

Nej, der er heller ikke sket noget, så jeg må bare vente.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-08-04 17:57

Ole Jensen <infomail@oleswebsite.dk> wrote:

> Jeg tror ikke TNT leverer om lørdagen til trods for at de fleste folk er
> hjemme i weekenden og på arbejde de andre dage.

"Vi er ikke interesseret i privatkunder"
Det var den besked jeg fik fra TNT, den eneste gang jeg har forsøgt at
handle hos Applestore - jeg fik aldrig mine varer.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-04 19:31

In article <1gi7r5v.1dx80e14995buN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> "Vi er ikke interesseret i privatkunder"
> Det var den besked jeg fik fra TNT, den eneste gang jeg har forsøgt at
> handle hos Applestore - jeg fik aldrig mine varer.

Jeg har nu aldrig haft problemer. Men vi har måske bare været heldige,
at der var nogen hjemme. Min kone siger, at de plejer at ringe først for
at høre, om der er nogen. Jeg spurgte chaufføren i mandags, og han
virkede rar. Han sagde, at hvis der ikke var nogen, når de kom, så
ringede de og aftalte et nyt leveringstidspunkt. Men nu kan vi se. Med
lidt held kommer vores iBook mandag eller måske tirsdag, og vi er på
arbejde begge dage.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 09-08-04 00:39

Henrik Münster skrev:
> Med lidt held kommer vores iBook mandag eller måske tirsdag,
> og vi er på arbejde begge dage.

Hvis du på forhånd ved, at forsendelsen kommer på et tidspunkt, hvor du
ikke er hjemme, kan du så ikke aftale med fragtmanden, at han afleverer den
på din eller din kones arbejdsplads (hvis I ellers kan tage imod den der)?
Eller måske på forhånd meddele, hvornår I er hjemme?

Det virker jo lidt tosset, hvis du allerede nu ved, at han vil komme
forgæves. Sådan er det naturligvis også med Post Danmark, men der kan man i
det mindste selv hente pakken på posthuset bagefter.

Jeg har i anden sammenhæng selv prøvet at få omdirigeret en TNT-forsendelse
til min arbejdsplads og også selv hentet en pakke på deres central, som jeg
ikke kunne vente en hel weekend på. Det er godt nok også nogle år siden.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-08-04 22:13

In article <12malj1t93ol4.wawhkwn0oz0u$.dlg@40tude.net>,
Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> [...]
> forgæves. Sådan er det naturligvis også med Post Danmark, men der kan
> man i det mindste selv hente pakken på posthuset bagefter.

Jeg er da også lidt bekymret. Det er jo TNT, der kommer med pakken.
Deres nærmeste central ligger vist i Kolding. Problemet er lidt, at jeg
ikke rigtig ved, hvor jeg skal ringe til. Jeg kan jo være heldig, at
TNT-manden først kommer om eftermiddagen, når vi har fået fri.

> [...]
> TNT-forsendelse til min arbejdsplads og også selv hentet en pakke på
> deres central, som jeg ikke kunne vente en hel weekend på. Det er

Som sagt ligger nærmeste central helt i Kolding, og der er 70 km her fra
Esbjerg. Men jeg spurgte den flinke TNT-mand, der kom med min Airport
Express i tirsdags, og han sagde, at de bare lagde en seddel eller
ringede og aftalte et nyt tidspunkt hvis man ikke var hjemme. Det lod
ikke til at være noget stort problem for ham. Hvis det var mig, der var
TNT-mand, ville jeg nok synes, at det var et stort problem at få vendt
den enorme lastvogn nede for enden af den blinde vej, vi bor på. Så det
ville være ekstra ærgerligt at køre forgæves.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ole Jensen

Dato : 10-08-04 19:22

> [...]
> den enorme lastvogn nede for enden af den blinde vej, vi bor på. Så det
> ville være ekstra ærgerligt at køre forgæves.

Sidst jeg fik leveret, ringede de om morgenen og spurgte om der ville
være nogen hjemme. Da jeg sagde nej, spurgte de om de ikke kunne få en
fuldmagt, så jeg printede en fuldmagt, skrev den under og faxede den til
dem med besked om at de kunne sætte computeren i mit baghus.
Da TNT-manden kom og skulle aflevere pakken ringede han til mig og
spurgte om jeg ikke lige kom og hjalp med at bære pakkerne op da han
holdt for enden af vejen i sin store sættevogn, det ville være lidt
svært da jeg var 35 km væk, og så lød han pludselig meget træt, da de
skulle 100 meter op ad en halvstejl grusvej. Jeg trøstede ham med, at
han kunne låne min sækkevogn eller trillebør så han ikke skulle slæbe
sig skæv.

Når de nu kommer igen her i næste uge, så hænger jeg bare en fuldmagt på
fordøren, så kan han lave samme nummer igen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-04 19:42

Ole Jensen <newsplus@oleswebsite.dk> wrote:

> Sidst jeg fik leveret, ringede de om morgenen og spurgte om der ville
> være nogen hjemme.

hmmm, det skulle de have ringet og spurgt mig idag ... de ringede først
om eftermiddagen efter de havde været hjemme ved mig mens jeg var påå
arbejde .

Nu får jeg den bare leveret på mit arbejde istedet for :)

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-04 20:20

In article <1giblgu.rletf316cx0taN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> arbejde .
>
> Nu får jeg den bare leveret på mit arbejde istedet for :)

De var her kl. 11.22, mens vi var på arbejde. TNT-manden så noget
forvirret ud, så genboen forbarmede sig over ham og tog mod vores iBook.
Da jeg kom fra arbejde kl. 15.30, var der ikke nogen seddel fra TNT
(naturligvis), så jeg regnede ikke med, at de havde været der. Min søn
på ni år havde været hjemme nogle timer, og der havde ikke været nogen.
Jeg så så på trackingsiden, at der blot stod, iBook var sendt fra
Kolding kl. 9.05. Mit internet brød så ned <http://www.esenet.dk/>, og
jeg kunne ikke følge med mere.
Kl. 17.30 ringede jeg til TNT i Kolding, hvor den venlige unge dame
efter nogen søgen fandt ud af, at min pakke var blevet afleveret til en
Grethe R. kl. 11.22. Det sagde mig ikke lige noget, men jeg kunne
udelukke naboerne, som jeg vidste hedder noget andet. Jeg blev da lidt
urolig, men slog koldt vand i blodet og gik over til genboen. Han var
ved at ordne have, så der står en mandshøj container foran deres hus.
Måske var det derfor, de ikke havde set, at vi var kommet hjem og var
kommet over med pakken. Det viste sig også, at hans kone hedder Ruth R.
og ikke Grethe R.
Nå, men det endte jo godt. Lige nu står der en nuttet lille iBook ved
siden af og henter flere hundrede MB opdateringer. Og sønnen blev glad
for den. Rigtig glad. Især Garageband vakte jubel. Jeg ringede til de
søde unge piger hos TNT, da jeg havde fået iBook, for at sige, at alt
var i orden. Det var de glade for at høre, men de ville tale med
chaufføren om det. Nu håber jeg ikke, han får ballade. Jeg kan godt se,
det er en svær situation for ham. Så jeg gav udtryk for, at det var helt
i orden, at genboen havde fået iBook udleveret, og at jeg kun var glad
og tilfreds. Chaufføren skulle jo gerne komme igen med en iPod Mini en
af de nærmeste dage.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Ole Jensen

Dato : 10-08-04 21:04

Henrik Münster <henrikfjern@muenster.dk> wrote:

> [...]
> i orden, at genboen havde fået iBook udleveret, og at jeg kun var glad
> og tilfreds. Chaufføren skulle jo gerne komme igen med en iPod Mini en

Da jeg bestilte min Powerbook blev den afleveret ved naboen, og der gik
to dage inden jeg fik den - det var dog ikke naboens skyld for jeg kom
først hjem sent om aftenen, men da kunne jeg også se at der var en der
havde kvitteret for modtagelsen, og jeg kunne ikke lige kende navnet, da
jeg ikke kan huske navne på mine naboer da jeg er rimelig ny her i
landsbyen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-04 21:30

In article <1gibp5d.9z8byj12nf4ueN%newsplus@oleswebsite.dk>,
newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen) wrote:

> [...]
> havde kvitteret for modtagelsen, og jeg kunne ikke lige kende navnet, da
> jeg ikke kan huske navne på mine naboer da jeg er rimelig ny her i

Men sådan noget tager vi mænd jo stille og roligt. Kvinder er mere
mistroiske. Min kone begyndte straks med, at nu var den nok væk, og hvis
ansvar var så det etc. Herregud. Vi har da love og regler her i landet.
Jeg går da ud fra, at TNT skal erstatte en vare, hvis de udleverer den
til en tilfældig landstryger.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-04 21:40

> [...]

> ansvar var så det etc. Herregud. Vi har da love og regler her i landet.
> Jeg går da ud fra, at TNT skal erstatte en vare, hvis de udleverer den

det undrer mig at de gør sådan noget ... slet ikke hvis der ikke er
noget aftalt med naboen .... det holder da ikke ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-04 22:20

In article <1gibqw7.4oa0xo13vlo99N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> det undrer mig at de gør sådan noget ... slet ikke hvis der ikke er
> noget aftalt med naboen .... det holder da ikke ?

Det er bestemt heller ikke deres politik. Hende, jeg talte med, sagde,
at de ville tage en snak med chaufføren. Så chaufføren har da helt
sikkert skønnet og selv besluttet at aflevere pakken til genboen. Jeg
kan da også godt se, det er svært. Ham jeg så sidst, var en ældre,
gemytlig og jovial lastvognschauffør. Han kunne godt være fra landet og
vant til, at man hjælper hinanden og byder posten på kaffe. Han er slet
ikke vant til det moderne, strømlinede samfund med internet-tracking og
sådan noget. Og herregud, jeg forstår ham da godt. Han kommer her til et
pænt villakvarter (de andre er skam pæne mennesker), og så tilbyder
genboen at tage imod pakken. Det er da fristende for ham at acceptere
det.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-08-04 23:08

> det undrer mig at de gør sådan noget ... slet ikke hvis der ikke er
> noget aftalt med naboen .... det holder da ikke ?

De gjorde det samme, da jeg havde bestilt TomTom3-opgradering fra
Holland. De havde afleveret pakken hos min nabo uden aftale. Det var
kun fordi jeg så på deres tracking-side, at jeg opdagede at den var
afleveret til et navn jeg ikke kendte. Det viste sig at være min navo.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-04 23:17

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> kun fordi jeg så på deres tracking-side, at jeg opdagede at den var
> afleveret til et navn jeg ikke kendte. Det viste sig at være min navo.

skørt ... trode ellers TNT var rimligt proff. mht. udlevering.

/thomas
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-08-04 23:56

> skørt ... trode ellers TNT var rimligt proff. mht. udlevering.

Nej, har også lige fået en iBook-taske og lidt andre småting fra
Apple. TNT var forbi uden at smide en sedddel eller noget. Det var kun
fordi jeg vidste, at det kom og tjekkede tracking-siden, at jeg kunne
se at de havde været der.

Jeg ringede kl. 21.30 og fik dirigeret pakken til mit arbejde, hvor
den ankom næste morgen. Det er til gengæld god service, så hvis de
bare lige fik styr på chaufførerne, så var det et godt firma.

Fra : Ole Jensen

Dato : 14-08-04 17:32

Jeg ved nu at der er nogen der arbejder om lørdagen.
Min mini + højttalere står nu begge som "shipped", hvilket de ikke
gjorde for 6 timer siden, så der er altså nogen der arbejder, ihvertfald
i forsendelsen. De er dog ikke hentet af TNT endnu, men det sker sikkert
mandag morgen, så jeg har sikkert mine ting tirsdag middag.

Så jeg glæder mig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-08-04 18:05

In article <1giitxp.umk1s51tglp34N%newsplus@oleswebsite.dk>,
> [...]

> i forsendelsen. De er dog ikke hentet af TNT endnu, men det sker sikkert
> mandag morgen, så jeg har sikkert mine ting tirsdag middag.

Sådan har min stået hele ugen, og der er ikke sket mere i dag. Så den
regner jeg først med at se om nogle dage. Den bliver tidligst afhentet
mandag. Så skal den frigives af tolden. Siden skal den ankomme til
Kolding. Og først da bliver den sendt ud. Det bliver ikke før onsdag. En
anden pakke blev afhentet og frigivet af tolden fredag aften. Den er der
helle ikke sket mere med. Jeg havde ellers håbet, den nåede til Kolding
hurtigt, så jeg kunne få den mandag, hvor jeg har fri.

Fra : Ole Jensen

Dato : 14-08-04 18:53

Henrik Münster <henry@muenster.dk> wrote:

> [...]
> helle ikke sket mere med. Jeg havde ellers håbet, den nåede til Kolding
> hurtigt, så jeg kunne få den mandag, hvor jeg har fri.

Det nye er, at mine højttalere også står som "shipped", og jeg har lige
set at der også er kommet en mail fra Applestore med besked om at begge
dele er på vej. Det kan dog godt være at det først kommer onsdag, men
det går nok - jeg er fortrøstningsfuld.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-08-04 22:51

In article <1giixqc.vmls8a1g1kgjkN%newsplus@oleswebsite.dk>,
> [...]

> at begge dele er på vej. Det kan dog godt være at det først kommer
> onsdag, men det går nok - jeg er fortrøstningsfuld.

Mine småting står også som shipped, men der er ikke noget
tracking-nummer ved dem. Først når det kommer, bliver tingene sendt,
efter min erfaring. Men hvis du har fået en e-mail, er de nok på vej.
Jeg har desværre ikke fået en e-mail endnu.