Træt af Unison
Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 22:04

Nu ville jeg lige give Unison en chance som nyhedsgruppelæser, men jeg
er godt nok træt af den. Der kommer ustandselig fejlmeddelelser om, at
den ikke kan få forbindelse med serverene etc. Men når man så prøver
igen, går det fint. De andre har ikke problemer. Det kan også være
svært at få den til at hente nye artikle. I forvejen er det bøvlet, da
man enten skal lukke gruppen og åbne den igen. Eller også skal man
trykke på en knap. Og hvis man så slipper for fejlmeddelelser, så
finder den ofte ikke noget. Eller også henter den alt ned igen. Nå ja,
i hvert fald nogle hundrede artikler. Og så er de pludselig ulæste,
selv om man ved, man har læst dem. Så skal man gå dem alle sammen
igennem, for at finde de nye, som man ikke har læst. Og apropos
serverproblemer, så synes jeg også, Unison er længe om at vise den
enkelte artikel.
   Så alt i atl bliver oplevelsen af nyhedsgrupper langsommelig, bøvlet
og fuld af fejlmeddelelser, man skal klikke OK til, og derefter gentage
handlingen. Desuden er jeg ikke tryg ved det. Jeg føler mig ikke sikker
på, at jeg får set alle artikler, når Unison åbenbart har så svært ved
at holde rede på, hvilke der er læste, og hvilke der ikke er.
   Så jeg er noget skuffet. Unison er fantastisk flot at se på, hvilket
betyder en del for mig. Hvis bare brugeroplevelsen var lige så
strømlinet, så ville det være dejligt. Nå ja, så kan Unison heller ikke
vise Quoted Printable, og det er jo også lidt irriterende.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-04 22:34

> [...]
> på, at jeg får set alle artikler, når Unison åbenbart har så svært ved
> at holde rede på, hvilke der er læste, og hvilke der ikke er.

Hvilken newserver bruger du, for mig lyder det som et serverproblem.

> [...]
> strømlinet, så ville det være dejligt. Nå ja, så kan Unison heller ikke
> vise Quoted Printable, og det er jo også lidt irriterende.

ja det er irriterende når nogen sender QP

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 380GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 22:55

On 2004-08-03 23:33:50 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> Hvilken newserver bruger du, for mig lyder det som et serverproblem.

TDC (news.tele.dk). Jeg har da tænkt det samme, men Thunderbird har
altså ingen problemer. Nu er de fleste indlæg blevet dobbelte, så der
både er en læst og ulæst udgave. Jeg ved ikke, om der er noget med
serveren, så den ikke er så kompatibel med Unison. Jeg får tit en fejl
med noget time-out, men den kommer efter 2/10 sekund. Andre gange står
Unison og venter, mens det lille symbol øverst til højre kører rundt.
Og så er programmet låst, og man kan ikke åbne en anden gruppe.

> ja det er irriterende når nogen sender QP

Det er bare endnu et irritationsmoment. Jeg ved ikke, om det bare er
fordi, jeg ikke har fundet den smarte metode at bruge programmet på
endnu. Men det værste er, at jeg ikke er sikker på, at jeg får set alle
indlæg. Når der pludselig er 600 ulæste, fordi de er fejlmarkerede, så
kan man jo godt overse et enkelt eller to, som man reelt ikke har læst.
Der er også indlæg, som jeg kan finde i Thunderbird, men som jeg ikke
synes er her i Unison.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-04 00:01

> [...]
> Unison og venter, mens det lille symbol øverst til højre kører rundt.
> Og så er programmet låst, og man kan ikke åbne en anden gruppe.

hmm, jeg har osse kun prøvet unison på TDC server og der oplevede jeg
ingen problemer. Det var vist tilbage i juni.

wird!

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-04 22:02

In article <32i5u1-qi2.ln1@reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> hmm, jeg har osse kun prøvet unison på TDC server og der oplevede jeg
> ingen problemer. Det var vist tilbage i juni.

Ja, det er meget underligt. Jeg har prøvet lidt i aften, og det ser ud
til, at det især er dk.edb.mac, der driller. Når jeg vil hente de
seneste meddelelser ved at klikke på ikonet, så får jeg følgende
fejlmeddelelse:

Couldn't load messages
The server said: "dread14.news.tele.dk: Idle timeout."
GROUP command failed. We're not sure why, but you may wish to try again.

Og det kører bare derudaf uden problemer i MT-NewsWatcher, Thunderbird
og MacSOUP, så jeg har lidt svært ved at tro, at det er serveren, der er
noget galt med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-04 22:18

On 2004-08-04 23:02:15 +0200, "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> said:

> [...]
> The server said: "dread14.news.tele.dk: Idle timeout."
> GROUP command failed. We're not sure why, but you may wish to try again.

Sidder faktisk osse med unison her og er på TDC server - uden problemer ??

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-04 22:45

In article <4111526a$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Morten Reippuert Knudsen <support@reippuert.dk> wrote:

> Sidder faktisk osse med unison her og er på TDC server - uden problemer ??

Lukker du vinduet med en gruppe, hver gang du er færdig med at læse? Det
gør jeg, da man ellers har et åbent vindue for hver gruppe. Når jeg så
åbner dk.edb.mac igen, insisterer den på, at 593 gamle artikler er
ulæste. Jeg kan så markere dem som læste, og så er der ingen artikler.
Teoretisk kunne jeg så lade vinduet være åbent og så vente på, at der
dukker nye artikler op. Men det må da være meningen, at man kan lukke
vinduet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-08-04 00:42

On 2004-08-04 23:17:30 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<support@reippuert.dk> said:

> Sidder faktisk osse med unison her og er på TDC server - uden problemer ??

Jeg ved dæleme snart ikke, hvad det er. Det lader faktisk til, at det
kun er dk.edb.mac, der driller. Når jeg åbner vinduet med gruppen,
hævder den altid, at 593 relativt gamle indlæg er ulæste. Og det er de
altså ikke.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-08-04 22:46

> Nu ville jeg lige give Unison en chance som nyhedsgruppelæser

To be continued... (in MacSOUP)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 23:00

On 2004-08-03 23:46:12 +0200, spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) said:

> To be continued... (in MacSOUP)

He-he, måske. Men Thunderbird er altså glimrende, og MT-NewsWatcher er
heller ikke værst. Du skulle næsten tage at prøve dem engang. Men man
skal altid teste programmer ordentligt og sætte sig ind i kommandoer og
genveje. Ellers får man ikke det rigtige indtryk af dem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster