Switcher
Fra : JN

Dato : 03-08-04 20:10

Hej NG´s

Da jeg håber snart at få skrabet sammen til en PB 12" og switche til Mac,
har jeg lige et spørgsmål:
Jeg har en Samsung SyncMaster 957p til min nuværende PC.
Jeg kan ikke finde ud af om den vil kunne fungere som skærm til min PB når
den tid kommer?

På forhånd tak

Jan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-04 20:58

JN <spam@way.com> wrote:

> Da jeg h?ber snart at f? skrabet sammen til en PB 12" og switche til Mac,
> har jeg lige et sp?rgsm?l:
> Jeg har en Samsung SyncMaster 957p til min nuv?rende PC.
> Jeg kan ikke finde ud af om den vil kunne fungere som sk?rm til min PB n?r
> den tid kommer?

det kan den.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 380GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : JN

Dato : 03-08-04 21:46

Kanon!

Forresten.. hvilke filmformater kan PB´s iMovie håndtere, udover mov? avi,
Mpg ?

Tak

Jan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-04 22:09

JN <spam@way.com> wrote:

> Forresten.. hvilke filmformater kan PB?s iMovie h?ndtere, udover mov? avi,
> Mpg ?

iMovie kan kun importere DV - men eksportere til et hvilket format du
måtte have quicktime codecs til. dvs alt andet en proporitær
windowsmedia format.

Fra : JN

Dato : 04-08-04 05:10

Dvs. når jeg har redigeret mit DV rå film i iMovie kan jeg gemme filmen i
mpeg, avi, eller mov?

På forhånd tak for svarene

Jan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-04 14:54

JN <spam@way.com> wrote:
> Dvs. n?r jeg har redigeret mit DV r? film i iMovie kan jeg gemme filmen i
> mpeg, avi, eller mov?

> P? forh?nd tak for svarene

ja afhængig af hvike codecs du har installeret - Apple levere en lang
række codecs med QuickTime, men der findes såvel freware, komercielle,
opensource og sharwarecodecs du selv kan installarere.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 22:33

JN wrote:

> [...]
> Jeg har en Samsung SyncMaster 957p til min nuværende PC.
> Jeg kan ikke finde ud af om den vil kunne fungere som skærm til min PB når

Det kan jeg ikke tro, der skulle være noget i vejen for. PowerBook 12"
har en mini-DVI udgang, men der kan sættes en adapter i, og så vidt jeg
kan se, følger den endda med en PowerBook.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : JN

Dato : 04-08-04 05:11

Ok tak for det.

Jan

Fra : No1

Dato : 04-08-04 19:34

> [...]
> Jeg har en Samsung SyncMaster 957p til min nuværende PC.
> Jeg kan ikke finde ud af om den vil kunne fungere som skærm til min PB når

Jeg kan tilslutte min SyncMaster 950p til min iBook G4. Der følger en
lille adapter med. Det burde være det samme med Powerbook.

Fra : JN

Dato : 04-08-04 20:27

Tak for svarene kære MacFolk

Hvis den økonomiske ventetid bliver for uudholdelig, har I så nogle tips
til evt. rimelig billig finansiering, og her tænker jeg ikke på gamle damers
tasker, uautoriseret brug af banker eller noget tilsvarende.....

Hmm...
Men jeg kunne nok gå ned i min bank... på ærlig vis
men vil de mon låne til luksus ting ?

Nogle med erfaring?

Jan