Slette hjemmesider på .Mac
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 23:23

Jeg er en af de amatører, der blot bruger .Mac, når jeg skal lave
hjemmesider. Det er hovedsaglig fotoalbummer, jeg laver. Det er jo nemt
nok. Men hvordan sletter man en hjemmeside? Selve siden kan jeg godt
fjerne, men billederne bliver jo liggende på ens iDisk, så vidt jeg kan
se. Er det blot gammeldags håndarbejde, der skal til, for at fjerne dem?
Det kan jo være lidt svært at regne ud, hvilke billeder, der bruges på
hvilken hjemmeside.
   Og et bi-spørgsmål: Jeg laver ofte et fotoalbum direkte fra iPhoto.
Igen er det enormt nemt. Men hvad gør man, hvis man vil tilføje nogle
enkeltbilleder til albummet? Skal man også her overføre dem med
håndkraft? Det er jo så smart, at iPhoto selv giver dem en passende
størrelse, så vidt jeg ved. Der er jo ingen grund til, at ens billeder
fylder flere megabyte på nettet. Men det skal man måske også gøre manuelt?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-08-04 00:12

Henrik Münster wrote:
> [...]
> størrelse, så vidt jeg ved. Der er jo ingen grund til, at ens billeder
> fylder flere megabyte på nettet. Men det skal man måske også gøre manuelt?

Du kan tilgå dine sider i iDisk og der kan du slette dem på samme måde
som du ellers sletter filer i Finder. Du skal naturligvis have styr på
hvad det er du sletter i mappen/mapperne.
Dine sider ligger i mappen "sites" på din iDisk. Du kan uden problemer
oprette sider i en editor og derefter smide dem i din mappe bagefter.

Fra : Michael Holm

Dato : 03-08-04 19:57

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> Dine sider ligger i mappen "sites" på din iDisk. Du kan uden problemer
> oprette sider i en editor og derefter smide dem i din mappe bagefter

Men billerne ligger i mappen Pictures på din iDisk.

Jeg bruger ofte den udemærket BetterHTMLExporter (plug-in til iPhoto) og
med den vil billerne ligge i en undermappe i din site mappe (eller hvor
man nu ønsker det :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-08-04 07:35

> [...]
> størrelse, så vidt jeg ved. Der er jo ingen grund til, at ens billeder
> fylder flere megabyte på nettet. Men det skal man måske også gøre manuelt?

iPhoto holder styr på om et album hat været publiceret før og spørger
derfor om du vil lave et nyt eller tilføje de nye billeder eller
redigere siden på .mac. Prøv selv!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-04 20:40

Michael Tysk-Andersen wrote:

> iPhoto holder styr på om et album hat været publiceret før og spørger
> derfor om du vil lave et nyt eller tilføje de nye billeder eller
> redigere siden på .mac. Prøv selv!

Er det rigtigt? 8-D
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-08-04 21:49

> Er det rigtigt? 8-D

Har jeg misfortået noget?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-04 22:02

On 2004-08-02 22:48:41 +0200, mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) said:

> Har jeg misfortået noget?

Det tror jeg ikke. Det var blot ment som et udbrud pga. forbløffelse.
Smileyen betyder, at det glæder mig, hvis det er sandt. Jeg har ikke
lige tid til at udforske det. Jeg kan forestille mig, at det kræver, at
man publicerer et helt album. Jeg udvælger ofte nogle få billeder. Jeg
vil se på det, når jeg en dag får tid.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 02-08-04 22:20

> [...]
> lige tid til at udforske det. Jeg kan forestille mig, at det kræver, at
> man publicerer et helt album. Jeg udvælger ofte nogle få billeder. Jeg

OK, det er nogle gange lidt pinligt at svare på et spørgsmål man har
misforstået. Lidt lige som fyren der skrev en ganske udemærket
eksamensopgave om begravelser selvom stikordet var begavelser.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com