kan du anslå en Pris på iMac
Fra : OMG Trade

Dato : 02-08-04 15:47

ca 500 mb ram - 6 gig hd - system 9,1 hva kan en slik ligge på?

Fra : Henrik Jensen

Dato : 01-08-04 18:42

OMG Trade <olemats@tiscali.no> wrote:

> ca 500 mb ram - 6 gig hd - system 9,1 hva kan en slik ligge på?

Systemhastighed, Revision / farve?
Tastatur, CD / dvd?
Prøv i
dk.marked.privat.edb.mac

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-04 21:50

OMG Trade <olemats@tiscali.no> wrote:
> ca 500 mb ram - 6 gig hd - system 9,1 hva kan en slik ligge p??

ca 1000kr. det er formegenlig en 233-333MHz model. den store ramklods
gør at du kan få mere end 800kr for den.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 22:27

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> ca 1000kr. det er formegenlig en 233-333MHz model. den store ramklods
> gør at du kan få mere end 800kr for den.

6 GB hd! Mon ikke det er en 266 MHz model? Den har sikkert to 256 MB
RAM-klodser ligesom vores 233 MHz iMac. Jeg ved ikke, om det er det, du
mener med en stor RAM-klods. Det er da en maskine, der stadig kan
bruges. Kan man ikke stadig få et par tusinde for sådan en? Det er måske
ved at være i overkanten? Og så kræver det jo, at man kan finde en køber.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 01-08-04 22:39

> [...]
> ved at være i overkanten? Og så kræver det jo, at man kan finde en køber.

Pas nu på

Er der ikke noget med, at 2000,- er bagatelgrænsen? I markedsgruppen kan
man se, at det er en 400 Mhz, men stadig ville jeg ikke give over 1500,-
for den. Der er RAM nok, men man skal ud at købe OS X og en større disk.

Hvis det var en DV'er, ville den være lidt mere attraktiv. Jeg _har_
købt min sidste støvsugercomputer.

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 01-08-04 22:59

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvis det var en DV'er, ville den være lidt mere attraktiv. Jeg _har_
> købt min sidste støvsugercomputer.

Er en 400 MHz i øvrigt ikke en DV'er?

Jeg har lidt svært ved at få data i markedsgruppen til at passe.

En 400 med cd-rom og 6 GB HD - hvad er det for en?

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-04 23:36

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Er en 400 MHz i øvrigt ikke en DV'er?

ik' nødvendigvis. De første AGP'er havde krypotisk add on betgenelser
som SE og DV SE afhænig af om de havde firewire og DVD drev.
Senere strømlinede Apple navngivningen mener derofr osse der var en
"ren" 40 model uden kompliceret navnefims.

Om det er en DV eller har nok ikke det store at sige for
prisen.

> Jeg har lidt svært ved at få data i markedsgruppen til at passe.

me too, mener at alle AGP modeller har minimum 10Gb disk, men jeg kan
tage fejl.

Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-04 10:26

> Om det er en DV eller har nok ikke det store at sige for
> prisen.

Her tænker jeg udelukkende på blæseren. Det ville være et par hundre
kroner værd for mig, at den ikke lød som en Nilfisk men kun lignede den.
Er det ikke kun DV'erne, der er uden blæser?

> me too, mener at alle AGP modeller har minimum 10Gb disk, men jeg kan
> tage fejl.

Det siger apple-history. com også.

Alt i alt er den ikke særlig attraktiv med 6 GB og kun cd-rom.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-04 14:34

> [...]

> kroner værd for mig, at den ikke lød som en Nilfisk men kun lignede den.
> Er det ikke kun DV'erne, der er uden blæser?

nej alle AGP modellerne (dem med et OSX egnet grafikkort) er uden
blæser - dvs fra 350Mhz og opefter.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-08-04 06:03

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Er en 400 MHz i øvrigt ikke en DV'er?
>
> Jeg har lidt svært ved at få data i markedsgruppen til at passe.
>
> En 400 med cd-rom og 6 GB HD - hvad er det for en?

Det er enten en iMac fra juli 2000 med 7GB HD, eller en iMac fra oktober
1999 med 350MHz, som jeg husker det - der kom så mange forskellige i den
periode.
Jeg tror, det er den første.(?)
M.

Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-04 10:26

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Det er enten en iMac fra juli 2000 med 7GB HD, eller en iMac fra oktober
> 1999 med 350MHz, som jeg husker det - der kom så mange forskellige i den
> periode.
> Jeg tror, det er den første.(?)

Det var noget af det samme, jeg regnede mig frem til.

--
Christian

Fra : OMG Trade

Dato : 02-08-04 11:10

Her er mer utførlig data: G3 - iMac - 400 Mhz - 6Gb - 500 mb ram - 15"skjerm

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-08-04 11:29

OMG Trade <olemats@tiscali.no> wrote:

> Her er mer utførlig data: G3 - iMac - 400 Mhz - 6Gb - 500 mb ram - 15"skjerm

Er der firewire i den ? Er stikkene i siden dækket til med en klap ?
Hvilken farve har den ?

Er der en skuffe i den eller er der en reven til CD'erene ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : OMG Trade

Dato : 02-08-04 11:39

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-08-04 01:43

OMG Trade wrote:

> Den har to stk firewire - cd er en reven ikke skuff - det er ikke klap

Så kan jeg altså kun komme frem til at det må være en iMac/iMac DV G3.
den blev solgt i 350 og 400 MHZ og denne er jo så en 400MHZ desuden har
den 2 stk Firewire og denne model var den første med dette. De blev
solgt med 6, 10 eller 13GB HD (ifølge Mactracker)så dette passer jo også
fint med at den har en 6GB HD. Farverne var Blueberry, Grape,
Strawberry, Tangerine, Lime og Graphite. Den er også Slotload så det
passer jo også sammen med denne model.
Jeg er ret sikker på at den er en "Kihei,P7" og med 512mb ram så er den
ikke så ringe endda. jeg vil mene at den skal indbringe noget i stil med
1200 - 1400,-

http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=imacdv

http://www.cupertino.de/pages/filme/mov_20/3stepsdv.html

Fra : Morten Lind

Dato : 03-08-04 05:54

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> Jeg er ret sikker på at den er en "Kihei,P7" og med 512mb ram så er den
> ikke så ringe endda. jeg vil mene at den skal indbringe noget i stil med

Bortset fra, at lige 6GB´en var 350MHz´eren og 13GB´en var DV/SE
M.

Fra : Christian Bech

Dato : 03-08-04 09:56

> [...]

> fint med at den har en 6GB HD. Farverne var Blueberry, Grape,
> Strawberry, Tangerine, Lime og Graphite. Den er også Slotload så det

I flg. apple-history.com så er 400 med 10 GB HD. OMG's maskine er også
med cd-rom og ikke dvd. Det lyder mest som en krydsning mellem
slotloading(350) og DV.

--
Christian

Fra : OMG Trade

Dato : 04-08-04 08:08

> I flg. apple-history.com så er 400 med 10 GB HD. OMG's maskine er også
> med cd-rom og ikke dvd. Det lyder mest som en krydsning mellem
> [...]
La meg forklare:
De maskinene jeg har - er spesialsyd for grafiske designere!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-08-04 08:47

OMG Trade <olemats@tiscali.no> wrote:

> "Christian Bech" <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote in message

> La meg forklare:
> De maskinene jeg har - er spesialsyd for grafiske designere!

Nej de er ikke. Det er iMac'er og skærmene er ikke specielt gode.

Perfekt til familien som gerne vil have en pæn/sjov computer i sturen.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-04 22:44

> 6 GB hd! Mon ikke det er en 266 MHz model? Den har sikkert to 256 MB
> RAM-klodser ligesom vores 233 MHz iMac.

sikkert.

> Jeg ved ikke, om det er det, du
> mener med en stor RAM-klods.

Det er det, RAM er stdaig forholdvist dyrt og en del af de gamle
imac'er er kun udstyret med 64-192MB ram.

> Det er da en maskine, der stadig kan
> bruges. Kan man ikke stadig få et par tusinde for sådan en?

nej, jeg tror knapt en AGP model (350MHz-900MHz) kan indbringe 2K i
dag. Sidste år på denne tid gik de for 2-3K afhængt af hastighed,
diskstørrelse, arten af optisk drev og rammængden.

AGP modellerne udmærker sig ved at have et OSX fhäigt grafikkort,
firewire og ved ikke at larme.

> Det er måske ved at være i overkanten?

Meget i overkanten. en tilsvarende beige G3 sælges i dag for 6-800kr.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 23:04

> [...]

> diskstørrelse, arten af optisk drev og rammængden.
>
> AGP modellerne udmærker sig ved at have et OSX fhäigt grafikkort,

Christian Bech skriver jo, at det er en 400 MHz. Er det så ikke en
AGP-model? Jeg kan ikke huske, hvornår de begyndte.

> Meget i overkanten. en tilsvarende beige G3 sælges i dag for 6-800kr.

Men så er den jo også kun beige
--
Venlig hilsen
Henrik Münster