iTunes sange på flere computere
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-04 14:56

Steve jobs plejer at sige, at man må bruge sin musik indkøbt på Apple
Store på op til fem computere. Nu har jeg lagt alle vores cd'er ind i
iTunes. Når iTunes Music Store kommer til landet, forestiller jeg mig,
at vi skal til at købe musik der. Men hvordan flytter man hele
musikbibilioteket over på en anden computer? Og hvordan holder man
bibliotekerne på de forskellige computere synkroniserede undervejs,
efterhånden som man købe ny musik? Er der en smart metode indbygget i
iTunes, eller skal man gøre det manuelt eller via tredjeparts-software?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 01-08-04 20:10

> [...]
> efterhånden som man købe ny musik? Er der en smart metode indbygget i
> iTunes, eller skal man gøre det manuelt eller via tredjeparts-software?

Der er ikke noget automatisk synkronisering fra appleside (endnu :) jeg
flytter dem manuelt...
på min søn's mac, hvor der ikke er så meget plads på harddisken, eller
hvis han låner en bærbar, sørger vi blot at iTunes er åbent på den imac
som har mest musik på (og har sat deling af musik til).

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-04 14:14

On 2004-08-01 21:09:42 +0200, fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) said:

> [...]
> hvis han låner en bærbar, sørger vi blot at iTunes er åbent på den imac
> som har mest musik på (og har sat deling af musik til).

Men hvordan holder iTunes styr på, at man kun bruger sin musik på fem
computere? Det er jo det, man må. Vi har jo en iBook på vej til
familien, og jeg synes, det er bedst, hvis vi har musikken liggende på
den frem for at streame til den.
   Hvis flere brugere på en computer skal dele musikken, hvordan gøres
det så bedst?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 03-08-04 18:25

> [...]
> computere? Det er jo det, man må. Vi har jo en iBook på vej til
> familien, og jeg synes, det er bedst, hvis vi har musikken liggende på

Første gang du prøver at spille et nummer, som er downloadet på en anden
mac, spørger den om du vil "authorize" din computer, det sender den op
til en server, og checker hvor mange computer du har "authorized" - så
du skal være online første gang !

Det er ret vigtigt at huske at "deauthorize" sin computer inden man
sælger den eller smider den ud !

> Hvis flere brugere på en computer skal dele musikken, hvordan gøres
> det så bedst?

på vores "hovedmaskine" en imac, har vi lagt iTunes Music mappen i
"Shared" mappen som kan tilgåes af alle, men laver det nok om på et
tidspunkt, så hver har deres egen musik og hvis Jonathan vil høre min
musik, sørger han blot for at iTunes er åben på "min" side, så kan han
tilgå den fra sin side, fuldstændig som hvis det var en anden mac der
delte sin musik..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-04 20:18

> [...]
> efterhånden som man købe ny musik? Er der en smart metode indbygget i
> iTunes, eller skal man gøre det manuelt eller via tredjeparts-software?

jeg syncer indholdet af mit bibliotek via rsync (i Terminal). Det virker
fint fra min G4 til min
powerbook ... dvs, G4'ern bliver brug til import og ripping af cd'er
mens PowerBook'en bare et "spejl"

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.