Microsoft Outlook og blokering af mail-acc~
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 10-08-04 20:19

Hej ng

Jeg får af og til spam mails, der når jeg markerer dem for at slette dem,
allerede er i gang med at downloade informationen til mailen.. d.v.s. mailen
består i princippet af få tekstdele, det meste "suges" fra internettet... og
på den måde kan afsenderen jo se og tro at jeg er interesseret i
indholdet... hvilket jeg IKKE er..

Jeg bruger MS Outlook...

Kan jeg blokere en mails adgang til at få adgang til internettet uden min
tilladelse... så ovenstående kan undgåes.

Killfilter duer ikke; de skifter mailadresse hver gang.. og ændrer lidt i
subject osvosv...

Mvh Keld

Fra : Anders Lund

Dato : 10-08-04 20:47

Keld Rosenberg wrote:
> Killfilter duer ikke; de skifter mailadresse hver gang.. og ændrer lidt i
> subject osvosv...

Hvad med et spamfilter? Jeg bruger POPFile, som virker til POP3 konti.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 11-08-04 06:49

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med et spamfilter? Jeg bruger POPFile, som virker til POP3 konti.
>
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk

joo.....

men jeg prøver at finde ud af om der findes en funktion i Outlook, som er
konfigurerbar, og kan blokke for at en mail "suger" information fra
internettet når man preview'er den..

altså så man kun læser det der er overført som den egentlige mail og ikke
accepterer denne form for download..

keld

Fra : Anders Lund

Dato : 11-08-04 08:18

Keld Rosenberg wrote:

> men jeg prøver at finde ud af om der findes en funktion i Outlook, som er
> konfigurerbar, og kan blokke for at en mail "suger" information fra
> internettet når man preview'er den..

Jeg ved godt hvad du mener og Thunderbird, som jeg bruger, har netop
denne funktion. Outlook er det lang tid siden at jeg har rodet med, så
det kan jeg ikke hjælpe med.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Hanno G

Dato : 11-08-04 21:09

> men jeg prøver at finde ud af om der findes en funktion i Outlook, som er
> konfigurerbar, og kan blokke for at en mail "suger" information fra
> internettet når man preview'er den..

Kunne man ikke bare markere "Arbejd Offline" så længe man markerede mailene
for at slette dem? Det er måske lidt af en omvej, men det må da virke. Det
kan man da i OE...

--
Hilsem Jakob