E-Mail
webnoob 5265
mail til fast IP?
Fra : Brian k

Dato : 09-08-04 01:40

Hej

Hvis jeg har en IP til en kunde hos Telia... kan jeg så sende en mail til
vedkommende?

Det eneste jeg har er kundens IP?

Mvh

brian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-08-04 01:59

Brian k skrev:

>Hvis jeg har en IP til en kunde hos Telia... kan jeg så sende en mail til
>vedkommende?

Nej, for ipadressen tilhører jo Telia og det er ikke sikkert, at
det er en fast ipadresse.

Det eneste du evt. kan gøre er at kontakte og oplyse dem om
ipadressen og et tidspunkt, hvor den er brugt samt fortælle dem,
hvorfor du vil i kontakt.

Så vil de måske hjælpe, selvom jeg tvivler.

Fut: news:dk.edb.internet, hvor spørgsmålet hører hjemme og svar
herpå bringes (det har intet med software.mail+news at gøre).

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl og du kan læse om brugen af de danske
nyhedsgrupper på http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne, så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 09-08-04 06:39

Brian k wrote:

> Hvis jeg har en IP til en kunde hos Telia... kan jeg så sende en mail til
> vedkommende?
>
> Det eneste jeg har er kundens IP?

Kun hvis der er en mailserver på denne adresse som accepterer mail fra
dig - i så fald kan du oprette en ny Outlook-bruger hvor SMTP-serveren
sættes til den pågældende IP-adresse (du vil dog kun kunne bruge denne
Outlook-bruger til at sende til denne IP-adresse).

/klaus