Cybercity webmail
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 05-08-04 09:21

Jeg har netop modtaget en mail, som jeg har åbnet i min webmail hos
Cybercity. Mailen skulle have nogle billeder vedhæftet - så vidt jeg
ved jpg-filer.

Den har da også et vedhæng, og der står følgende:

Vedhæft fil 1: winmail.dat (191KB)
Type: application/ms-tnef
Encoding: base64

Man kan godt bede om at åbne eller gemme den, men der er ingen af
programmerne der kan genkende formatet. Det skal siges, at jeg
tidligere har modtaget billeder fra samme afsender uden problemer.

Så er der noget jeg kan gøre, så jeg kan komme til at se mine
billeder? Jeg har desværre ikke mulighed for at modtage i Outlook i
øjeblikket.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 05-08-04 09:35

"Helle Frederiksen (slet AQ6CN)" <hf@AQ6CNdlgnet.dk> wrote in message

> [...]
> ved jpg-filer.
>
> Den har da også et vedhæng, og der står følgende:

Er der ikke ovre i højre hjørne en mulighed for at se vedhæftede filer ?

Mvh.

Kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-08-04 09:37

slet AQ6CN skrev:

> Jeg har netop modtaget en mail, som jeg har åbnet i min
> webmail hos Cybercity. Mailen skulle have nogle billeder
> vedhæftet - så vidt jeg ved jpg-filer.

Du kan se lidt om problemet med winmail.dat her:
<http://www.gpc.edu/~jbenson/resource/winmail.htm>

Jeg vil foreslå dig at få afsenderen til at sende mailen som ren
tekst + vedhæftninger. Problemet kommer når man bruger Outlooks
RTF-format (og muligvis også HTML-format, jf. linket ovenfor).

Husk i øvrigt at bruge sund fornuft når du modtager mails med
vedhæftede filer. Hvis emnet er på engelsk (fra en person der ikke
plejer at skrive på engelsk) eller du ikke forventer at modtage
vedhæftninger fra en given person, kan mailen være falsk og
indeholde virus. Hvis man er i tvivl, kan man sende en mail tilbage
til afsenderen for at tjekke om alt er i orden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 05-08-04 10:41

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:
>slet AQ6CN skrev:
>
>Du kan se lidt om problemet med winmail.dat her:
><http://www.gpc.edu/~jbenson/resource/winmail.htm>

Okay!! Det var interessant! Der står også i dit link, at der kan
være problemer med disse filer i Outlook Express, hvor det ser ud
som om filen ikke er der. Og det er netop hvad jeg har været ude
for. Jeg troede bare der var problemer med opsætningen, da jeg
netop har skiftet fra Microsoft Outlook. Jeg tror jeg vil prøve
den løsning de foreslår (med WMDecode), når jeg kommer hjem til
min egen computer.

> [...]
>indeholde virus. Hvis man er i tvivl, kan man sende en mail
>tilbage til afsenderen for at tjekke om alt er i orden.

Jo tak, det har jeg lært....på den hårde måde . Denne fil +
afsender har jeg dog fuld tillid til, da det er nogle billeder, vi
har en aftale om.

Men foreløbig tusind tak for hjælpen! Jeg er godt nok spændt på,
om det virker.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 06-08-04 07:27

Helle Frederiksen <hf@M30BAdlgnet.dk> (slet M30BA) skrev:

> [...]
>netop har skiftet fra Microsoft Outlook. Jeg tror jeg vil prøve
>den løsning de foreslår (med WMDecode), når jeg kommer hjem til

Hej Jens.

Endnu engang tak for hjælpen.
Jeg ville bare lige fortælle, at ovenstående virkede uden
problemer. Så nu har jeg fået mine billeder, og jeg ved hvordan
jeg skal gøre en anden gang .-).

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.