E-Mail
webnoob 5265
[KorrNews] 'Krydspostet til' på engelsk
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-07-04 21:35

Som det ser ud i dag, så indsætter KorrNews selv nogle linier i
bunden af indlægget, hvis jeg krydsposter til flere grupper, eller
hvis jeg sætter FUT til en anden gruppe. Linierne i def'en, som
sørger for det, ser sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/fut.txt>

Det sker dog ret ofte, at jeg svarer et indlæg, som er sendt til
mere end en enkelt engelsk gruppe og i sådan en situation kunne
det være rart, hvis KorrNews selv ændrede teksten til engelsk.

Altså så følgende:
Krydspostet til: gruppe1 og gruppe2
FUT til: gruppe1

- blev ændret til f.eks.:
Xpost to: gruppe1 and gruppe2
Followup to: gruppe1

Problemet er bare, at jeg ikke kan gennemskue hvordan det skal
gøres. Måske noget med:
If not Header (Newsgroups) matches "(^dk.*|^tele.*|^lokal.*)"
- men hvad så mere? :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-07-04 21:51

Thomas G. Madsen, du skrev:

> If not Header (Newsgroups) matches "(^dk.*|^tele.*|^lokal.*)"

Gosub udenbys
Do Replace first "Krydspostet til" with "Xpost to" in Body
endsub

--
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-07-04 22:16

Henrik K Hansen skrev:

> Gosub udenbys
> Do Replace first "Krydspostet til" with "Xpost to" in Body
> endsub

Som jeg ser det, så vil det vel ikke ændre følgende:

'og' til 'and'
FUT til Followup to
Slette linien med 'FUT?, se:'

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 00:01

Henrik K Hansen skrev:

> Godt se Madsen, jeg troede det var nok at gi dig syntaksen.

Hvordan kunne du dog få den tanke? :)

> Det kan godt være det skal være last istedet for first.

Jeg har prøvet både med first og last og jeg har prøvet at indsætte
linierne både før og efter linierne i:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/fut.txt>, men den nægter
at ændre den danske tekst til engelsk. Hmmm, jeg tester videre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 01:39

Henrik K Hansen skrev:

> Og du har sat den der betingelse til sidst.

Jeg er ikke helt med. Mener du sådan her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/fut.txt> eller mangler
der noget, for laver jeg det nøjagtigt på den måde, så bliver der
ikke ændret noget ved den danske tekst.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 11:37

Henrik K Hansen skrev:

> If not Header (Newsgroups) begins with "dk."
> Do Include "madsen.def"

For dælen da! Var ikke klar over, at man også kan kalde andre
def'er. Genialt og det virker ja. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 13:51

Henrik K Hansen skrev:

> HTH.

Det gør det. Meget endda.
Der er dog en lille detalje, som kunne være rar at slippe for, men
jeg tror det bliver for kompliceret at løse (dermed ikke sagt, at
denne gruppe ikke kan løse komplicerede emner forstås, men så vidt
jeg husker, har vi snakket om det tidligere).

Hvis jeg f.eks. sender til dk.test og dk.edb.system.ms-windows med
FUT til dk.test, så kommer det til at se sådan her ud:

Krydspostet til: dk.test og
dk.edb.system.ms-windows.
FUT til: dk.test.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Den laver altså lineombrydning efter 'og', hvilket den jo egentlig
ikke behøver, når gruppenavnene tilsammen ikke er længere end 65-
70 linier, eller deromkring. Derfor retter jeg det altid manuelt
(ved at redigere indlægget i News.ud i Hamster) til:

Krydspostet til: dk.test og dk.edb.system.ms-windows.
FUT til: dk.test.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Hvis jeg derimod sender til dk.edb.internet.software.mail+news og
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express f.eks., så bliver
linien for lang, hvis de to grupper står på den samme linie, så i en
sådan situation, må den godt ombryde efter 'og' (eller 'and', for det
gælder også for den engelske def).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 15:08

Henrik K Hansen skrev:

> Det eneste jeg lige kan komme på er at lave en undtagelse.

Nå ja. Det var selvfølgelig en mulighed, for det er jo egentlig
begrænset, hvor mange grupper det drejer sig om. Jeg vil prøve at
rode lidt med det og tak for hjælpen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-07-04 00:03

Bruno Christensen skrev:

> Krydspostet til:
> dk.test
> og
> dk.edb.system.ms-windows.
> FUT til: dk.test.
> FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.
>
> Dette gør det, efter min mening mere overskueligt.

Efter min mening resulterer det i to linier mere end nødvendigt,
men smag og behag. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 27-07-04 22:18

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> bunden af indlægget, hvis jeg krydsposter til flere grupper, eller
> hvis jeg sætter FUT til en anden gruppe. Linierne i def'en, som

Den tillader jeg mig at "låne", hvis ikke det gør noget.

Carl

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-07-04 22:41

Carl Drud skrev:

> Den tillader jeg mig at "låne", hvis ikke det gør noget.

Det gør ikke mig noget i hvert tilfælde. Jeg har også "lånt" den :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-07-04 23:04

Carl Drud skrev:

> Outgoing news is certified Stupid Free.
> Checked by KorrNews anti-stupid system (http://www.tglsoft.de/misc/hamtools_en.htm).
> Version: 4.2 / Anti stupid Database: 467 - Release Date: 24-07-2004

LÅÅÅL. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 00:01

I know. <news:16.07.2004.22.14.24_dk.test_@hkh.dyndns.dk> :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 27-07-04 22:47

Thomas G. Madsen wrote:

> Det gør ikke mig noget i hvert tilfælde. Jeg har også "lånt" den :)

Jeg takker ærbødigst

Fra : Carl Drud

Dato : 27-07-04 23:14

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-07-04 23:14

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]

Gosub udenbys
Do Replace first "Krydspostet til" with "Xpost to" in Body
Do Replace first "og" with "and" in Body
Do Replace first "FUT" with "Followup to" in Body
Do Replace first "FUT?, se:" with "" in Body
endsub

Det kan godt være det skal være last istedet for first.

Det er utestet.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-07-04 00:49

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]

Do Replace first "og" with "and" in Body
Do Replace first "FUT" with "Followup to" in Body
Do Replace first "FUT?, se:" with "" in Body
Endif

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-07-04 09:25

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Jeg er ikke helt med. Mener du sådan her:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/korrnews/fut.txt> eller mangler
> der noget, for laver jeg det nøjagtigt på den måde, så bliver der
> ikke ændret noget ved den danske tekst.

Ja det kan ikke lade sig gøre.

Nyt forsøg,testet og virker.

If not Header (Newsgroups) begins with "dk."
Do Include "madsen.def"
endif

Set %FU% = Header(FollowUp-To)
Set %NG% = Header(Newsgroups)
Set %FK% = "http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut"
Set %CRLF1% = " og"+Chr(13)+Chr(10)
Set %CRLF2% = ", "+Chr(13)+Chr(10)

If %FU% > ""
If Header(Newsgroups) contains ","
Do Replace Last "," With %CRLF1% In %NG%
Do Replace First "," With %CRLF2% In %NG%

Append Lines

Krydspostet til: %NG%.
FUT til: %FU%.
FUT?, se: <%FK%>.
End
Else
Append Lines

FUT: %FU%.
FUT?, se: <%FK%>.
End
EndIf
Else
[...]

Endif # FUT og X-POST

lav en madsen.def der ser sådan her ud

Set %FU% = Header(FollowUp-To)
Set %NG% = Header(Newsgroups)
Set %CRLF1% = " and"+Chr(13)+Chr(10)
[...]

Xpost to: %NG%.
Followup to: %FU%.
End
Else
Append Lines

Followup to: %FU%.
End
EndIf
Else
[...]

quit

--
Henrik

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-07-04 13:13

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 28-07-04 14:37

Thomas G. Madsen, du skrev:

> [...]
> jeg husker, har vi snakket om det tidligere).

Det eneste jeg lige kan komme på er at lave en undtagelse.

If %NG% contains "dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express"
Set %CRLF1% = " and"+Chr(13)+Chr(10)
Set %CRLF2% = ", "+Chr(13)+Chr(10)
endif

Så må du selv rette resten til.

--
Henrik

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-07-04 23:35

On Wed, 28 Jul 2004 15:36:48 +0200, Henrik K Hansen wrote:

> [...]
>
> Set %FU% = Header(FollowUp-To)
> Set %NG% = Header(Newsgroups)
> If %NG% contains "dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express"

Hvad med at gøre det modsatte

[...]

Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen