Andet multimedie
bentjuul 3670
Design af banner.
Fra : Thomas

Dato : 08-07-04 23:28

Jeg står overfor at skulle lave en drastisk modificering af
www.norrealslev-skole.dk/Musikskole/

Ved den lejlighed havde jeg også tænkt mig at modificere logoet:
http://www.norrealslev-skole.dk/Musikskole/images/logo2.jpg

Logoet skal være en del af banneret på den nye side, som jeg endnu
ikke er kommet så langt med, men det skal være i toppen af siden, og
strække sig over hele siden. Det skal kunne tilpasses til flere
forskellige opløsninger .... havde tænkt mig mulivis at lave en
farveovergang.

Jeg ved i midlertid ikke helt hvordan jeg skal tage fat på sagen. Jeg
har adgang til både Photoshop 7.0, PSP 7.0 og GIMP 2.0, men kan ikke
finde ud af hvad der vil være det mest oplagte. Hvilket værktøj jeg
skal bruge, og hvordan jeg skal bruge.

- Thomas

Fra : Miss007

Dato : 09-07-04 10:48

"Thomas" <thomas@vandpyt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har adgang til både Photoshop 7.0, PSP 7.0 og GIMP 2.0, men kan ikke
> finde ud af hvad der vil være det mest oplagte. Hvilket værktøj jeg

Hvad er spørgsmålet lige?
Du ved ikke hvordan du skal gripe pat i opgaven?

Du har et logo, det kan du have i den ene ende af din top, så kan du have en
baggrund bagved, evt. et forløb af en slags. Resten er jo sådan set kodning
i HTML eller andre sprog. Du kan lave det i frames eller via en table. Hvis
en table - så sætte den til width="100%". Husk at margin skal være = 0 på
siden Så sætter du din baggrund på , og sætter dit logo til
venstere/højre...whatever.

Det er ikke til at vide, hvad du vil vide, ved man det lidt mere nøjagtigt,
kan du også få lidt mere detaljerede svar.

--
Miss007 - Trine

:.: Ved E-mail kontakt: miss@abcdefgh.dk (Der skal kun være et C efter @)