Alger
Fra : Søren

Dato : 06-05-01 20:22

Hvordan undgår jeg at mine guldfisk i Have bassinet bliver væk i Alger.
Vandet er allerede begyndt at blive grønt.
Søren / oz6sm@mail.dk

Fra : havesider.dk

Dato : 06-05-01 21:38

"Søren" <oz6sm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan undgår jeg at mine guldfisk i Have bassinet bliver væk
i Alger.
> Vandet er allerede begyndt at blive grønt.
> Søren / oz6sm@mail.dk

se www.havesider.dk afsnit "Havens pleje" / Havedammens pleje

Med venlig hilsen
Leif Johansen
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk

Fra : Søren

Dato : 06-05-01 22:05

Tak for mail, det må jeg prøve.
..m.v.h. Søren

Fra : Kalle

Dato : 06-05-01 22:08

Hej Søren
Du kan købe en pumpe med ozon belysning, der dræber algerne og det er
samtidig en springvandspumpe, var det noget for dig??
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : lars bach

Dato : 07-05-01 19:52

Hej søren.
I politikens bog om vand i haven. Står der at de mest almindelige alger
(grønalger)
Holder bedst ved at have en masse flydeplanter og iltopbyggende planter.
m.v kan man sænke en tørveblok, da tørv sænker pH værdien.
man kan også sænke et UV-C lystofrør ned som bevirker at algerne dør.
mvh Mai Brask.

"Søren" skriver:

Fra : Torben Leander

Dato : 07-05-01 21:57

> "Søren" skriver:

Hej Søren !

Jeg lavede en dam i min have for to år siden. Jeg startede med at have samme
problem, indtil jeg snakkede med Flemming i Vandhaven ved Lynge, som
fortalte mig at jeg skulle have UV lys på.
Jeg købte en god pumpe,som leder vandet op i et UV filter.Derfra går det
over i en biospand, hvorfra vandet løber tilbage i dammen.
Der gik en lille uge, så var vandet fuldstændigt klart, Hvor det før var
grønt som saftevand.

Pumpen gav jeg 1300 Kr for, UV filteret gav jeg 900 Kr for og biospanden
kostede omkring 600 Kr.
Så kommer der lidt slanger og spændebånd. Men for omkring 3000 Kr løste jeg
mit problem.

Du kan se min lille havedam på min hjemmeside.
http://home13.inet.tele.dk/totter

Hilsen
Torben Leander Andersen.