Andet multimedie
bentjuul 3670
absolut newbie: photoshop spørgsmål
Fra : tommy olesen

Dato : 04-07-04 21:26

hej, hvorfor kommer der en tynd "lys" (uønsket) kant på mit baggrundsbillede
lavet i photoshop cs ?

http://www.sorebytes.dk/

mvh, tommy olesen

Fra : tommy olesen

Dato : 04-07-04 21:30

.... altså min tekst forstås

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-04 22:31

tommy olesen skrev:

> hej, hvorfor kommer der en tynd "lys" (uønsket) kant på mit
> baggrundsbillede lavet i photoshop cs ?

Fordi du har valgt hvid som Matte / Bund i Save for web / Gem til web,
da du gemte billedet. Du skulle i stedet have valgt den samme farve
som baggrunden på din hjemmeside.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Poll

Dato : 04-07-04 22:37

tommy olesen wrote:
> hej, hvorfor kommer der en tynd "lys" (uønsket) kant på mit
> baggrundsbillede lavet i photoshop cs ?
>
> http://www.sorebytes.dk/
>
> mvh, tommy olesen

Hej Tommy
1.Når du har lavet dit baggrundsbillede i photoshop.
2.Brug save to web.
3.Sæt kryds i Tranparency.
4.I matte. gå ned til other og vælg den farve du skal have som baggrund på
din side i dit tilfælde#FF9300
5Gem
Og så skulle der gerne se bedre ud.

Med venlig hilsen
Poll

Fra : tommy olesen

Dato : 05-07-04 23:34

> [...]
> 3.Sæt kryds i Tranparency.
> 4.I matte. gå ned til other og vælg den farve du skal have som baggrund på

.... ja det var det der skulle til - jeg siger så mange tak for hjælpen.

mvh, tommy olesen