Andet multimedie
bentjuul 3670
Fotoalbum
Fra : Morten Jensen

Dato : 03-07-04 20:20

Hej

Er der nogle der kender et godt freeware program til at holde styr på
allebillederne. Gerne med mulighed for at tilknytte søgeord til de enkelte
billeder. Jeg synes efterhånden det er ved at være trælst at bruge lang tid
på at lede efter det ene billede man ved man har som lige ville passe til
lejligheden.

På forhånd tak
Morten Jensen

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 03-07-04 20:59

Morten Jensen skrev:

> [...]
> på at lede efter det ene billede man ved man har som lige ville passe til

Har du prøvet XnView? Et ganske udmærket freeware-program - og så
kan det fås på dansk. Programmet har været med K-Komputer inden for
de seneste måneder. Prøv det

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 03-07-04 21:55

On Sat, 3 Jul 2004 21:20:17 +0200, "Morten Jensen"
<morten_jensenAFLUSDETTE@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>på at lede efter det ene billede man ved man har som lige ville passe til

Adobe Photoshop Album (starter Edition) er både godt og gratis. Det
benytter sig af "tags", så man kan arkivere på kryds og tværs og på
den måde ikke nødvendigvis låser billederne til et enkelt søgeord.

KS

Fra : Anders Lund

Dato : 04-07-04 10:50

Morten Jensen wrote:

> [...]
> på at lede efter det ene billede man ved man har som lige ville passe til

Har samme problem - er i gang med at lavet noget hjemmeside-basert med
PHP.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Zafar

Dato : 07-07-04 19:23

"Morten Jensen" <morten_jensenAFLUSDETTE@stofanet.dk> wrote in message

> Er der nogle der kender et godt freeware program til at holde styr på
> allebillederne. Gerne med mulighed for at tilknytte søgeord til de enkelte
> billeder.

Jeg har brugt Picasa www.picasa.com i et års tid og er meget tilfreds
med det. Det koster dog nogle skillinger at bruge, men kan helt klart
anbefales.

Jeg har læst at Adobe Album 2 skulle være temmeligt godt, men har
ikke prøvet det.

--

- Zafar Iqbal

Fra : Mogens

Dato : 07-07-04 20:59

"Morten Jensen" <morten_jensenAFLUSDETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tid
> på at lede efter det ene billede man ved man har som lige ville passe til

Hej Morten!

Du kan prøve Paint Shop Photoalbum, det mener jeg opfylder dine ønsker, det
er godt nok ikke gratis, men du kan hente en trial version her:
http://www.jasc.com/products/?

Mvh - Mogens