Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign: Hvordan printer man selv et lill~
Fra : - cjt

Dato : 24-06-04 09:50

Hej !

Jeg vil gerne selv printe et lille hæfte i InDesgin på 8 sider.

Jeg har en A4-laserprinter som kan printe på begge sider!

Jeg sætter formatet til A5 og vælger opslag!

Men InDesign skyder ikke siderne ud så 1 kommer overfor 8 og 2 kommer
overfor 7.

Dokumentopsætning er sat til mostående sider!
Bruger InDesign 2.0.1 DK

Kan nogen hjælpe mig?
Hvordan gør man?

Carsten

Fra : Peter

Dato : 24-06-04 11:17

"- cjt" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40da95a8$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> overfor 7.
>
> Dokumentopsætning er sat til mostående sider!

Det kræver et lille plug-in til Indesign. Husker jeg rigtigt hedder det
book-let for Indesign.

Peter B

Fra : - cjt

Dato : 24-06-04 12:10

Hvordan installerer jeg den plug-in?
Følger denne plug-in med InDesign eller er det noget man skal købeved siden
af ?

Carsten

Fra : - cjt

Dato : 24-06-04 12:13

jeg kan ikke se at denne plugin er med softwaren!
Kan den hedde noget andet ?

Hilsen
Carsten

Fra : Kurt Lund

Dato : 24-06-04 12:24

- cjt skrev:

> jeg kan ikke se at denne plugin er med softwaren!
> Kan den hedde noget andet ?

Hvis du har ver. 2 er du nødt til at hente denne plug-in via Adobes
hjemmeside eller producenten selv på www.alap.com. Den hedder InBooklet
og kan prøves gratis i 15 dage.
Har du CS mener jeg at den følger med gratis, men det ved jeg ikke helt
sikkert før jeg får CS selv om et par dage (jubii!).

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : - cjt

Dato : 25-06-04 09:04

Hej Kurt!

Tak for dit indlæg!

1)
Jeg er lidt nysgerrig....... Hvad er "CS-versionen?" Er det version 2's
efterfølger?

2)
Der findes et script under godbidder på CD'en - hvor man eksekverer en
exe-fil og så bytter den siderne om... Men det kaldes ikke et plug-in vel?
Er et plugin ikke et punkt som bliver intergreret under et af menuerne?

3)
Hvordan installerer man et plug-in..... nå nej... her kan jeg jo lige tage
fat i "Hjælp" inden jeg fyrer spørgsmålet af...

Carsten

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 25-06-04 11:50

Hej Carsten

Du kan også gå en anden vej - Købe det plug in til Acrobat som hedder Quite
imposing (pris ca1500,- + moms - kontroller selv prisen hos Ravenholm), med
det program kan du udskyde PDF filer, og så har du lige pludselig mulighed
for at kunne lave det samme, med filer fra andre programmer, når blot de er
i PDF format.

Mvh
Anders
"- cjt" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40dbdc62$0$300$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : - cjt

Dato : 25-06-04 15:52

HEj Anders,

Tak for tippet,

Men jeg er lidt nysgerrig.......
Hvad er "CS-versionen?" Er det version 2's efterfølger?

Hvordsan fungerer et plug-in!
Der findes et script under godbidder på CD'en - hvor man eksekverer en
exe-fil og så bytter den siderne om... Kaldes det et plug-in ?
Eller er et plugin ikke et punkt som bliver intergreret under et af
menuerne?

Fra : Villy Erichsen

Dato : 25-06-04 16:09

In article <40dc3c27$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, - cjt
<cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> wrote:

> HEj Anders,
>
> Tak for tippet,
>
> Men jeg er lidt nysgerrig.......
> Hvad er "CS-versionen?" Er det version 2's efterfølger?

Ja, hedder også 3.0

> Hvordsan fungerer et plug-in!

Et plug-in er et program der udvider funktionaliteten i
"moderprogrammet"

> Eller er et plugin ikke et punkt som bliver intergreret under et af
> menuerne?

Nenlig - måske endda flere menuer.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-06-04 13:02

Kurt Lund skrev:

> Har du CS mener jeg at den følger med gratis, men det ved jeg
> ikke helt sikkert [..]

Jeg har kontaktet Adobe vedr. dette og sikke da et gedemarked.
I mit tilfælde, havde jeg købt en engelsk version af Creative
Suite Standard og der fulgte ikke nogen Pagemaker Plugin Pack
med, hvis indhold kan ses her:
<http://www.adobe.com/products/indesign/pm_pack.html>.

I Adobes InDesign-gruppe, fik jeg på et tidspunkt at vide, at
man er berettiget til at modtage den pakke gratis, hvis man
kan dokumentere, at man har købt Creative Suite, så det første
jeg gjorde var at kontakte forhandleren. Han fortalte, at den
pakke følger med, hvis man køber Creative Suite 1.1, som den
åbenbart hedder nu. Min hedder kun 1.0 og da den kom på
markedet, var Pagemaker Plugin Pack ikke klar endnu, men han
foreslog, at jeg kontaktede Adobe, hvilket jeg så gjorde.

Adobe Danmark henviste mig til Adobe Sverige, som ikke kunne
hjælpe, da det var en engelsk version, men de kunne fortælle,
at deres tilbud med en gratis Pagemaker Plugin Pack var udløbet
og senere læste jeg i Adobe's InDesign-gruppe, at et par stykker
havde fået det samme at vide af Adobe USA.

Den eneste mulighed jeg står tilbage med nu, er at bestille
den på:
<http://store.adobe.com/store/products/plugIn.jhtml?id=catPlugins_Adbe_IDSN_PMKR>
- og jeg kan kun få lov til at downloade den, hvis jeg betaler
den fulde pris på US$49.00. Det er selvfølgelig også til at
overkomme, men det er alligevel surt, når man kunne have fået
den gratis, hvis bare man havde været hurtig nok.

--
Hilsen
Madsen