Andet multimedie
bentjuul 3670
Transperant PNG i PSP7
Fra : Nederbasse

Dato : 23-06-04 13:29

Hej
Hvordan laver man et png billede med transperant baggrund i PSP7, uanset
hvilken farve eller ingen farve jeg har som baggrund bliver png billedet
ikke transperant med sort, lilla, gul.

Billedet er transperant med en blå boble med hvid tekst
Gemmer som PNG med disse settings
Alpha channel transparency
Existing image or layer transparency

Nu er billedet transperant i prewiev men når jeg sætter det på en webside er
den transperante baggrund sort

Hvad er det jeg laver galt ?

Lars

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-06-04 13:54

"Nederbasse" skrev:
> Hvad er det jeg laver galt ?

Sansynligvis ikke noget. Men transparente PNG-filer er ikke fuldt
understøttet på websider.

Der findes dog nogle workarounds, her et til Internet Explorer:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q294714

Men om det virker i andre browsere også ved jeg ikke.

--
Mvh, Lars

Nu med et endnu bedre forum: www.recordere.dk/forum