Andet multimedie
bentjuul 3670
wbmp
Fra : Martin Poll

Dato : 19-06-04 20:18

Hej NG

Jeg har lavet et logo der skal bruges til et wapinterface. Jeg har lavet det
i jpeg format , men har brug for at gemmme det i wbmp format. Nogle der
kender et program der kan konvertere jpeg til wbmp.

Med venlig hilsen
Martin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 19-06-04 20:37

Martin Poll <mpoll@FJERRNadslhome.dk> wrote:

> [...]
> i jpeg format , men har brug for at gemmme det i wbmp format. Nogle der
> kender et program der kan konvertere jpeg til wbmp.

Det kan Graphic Converter.
http://www.lemkesoft.com
M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-06-04 20:40

Martin Poll skrev:

> Nogle der kender et program der kan konvertere jpeg til wbmp.

Photoshop CS kan, men det er jo nok at skyde gråspurve med kanoner,
hvis du ikke har programmet i forvejen, eller kender en der har.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Poll

Dato : 19-06-04 23:02

Til Morten og Thomas

Tak for linket Morten
Og ja Thomas det er at skyde gråspurve med kanoner.

Jeg har photoshop 7, og fandt ud af at den kan gemme i WBMP, hvis man bruger
"save for web" og ikke som jeg først havde prøvet "save as", så lærte jeg
også noget idag.

Takker og ønsker en god week-end

Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-06-04 23:07

Martin Poll skrev:

> Jeg har photoshop 7, og fandt ud af at den kan gemme i WBMP,
> hvis man bruger "save for web" og ikke som jeg først havde
> prøvet "save as",

Nå for dælen. Jeg gik egentlig og regnede med, at det var en nyhed
i CS. (Har ikke adgang til version 7 lige nu).

> så lærte jeg også noget idag.

Me2. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Poll

Dato : 19-06-04 23:38

Thomas G. Madsen wrote:

> Nå for dælen. Jeg gik egentlig og regnede med, at det var en nyhed
> i CS. (Har ikke adgang til version 7 lige nu).

> Me2. :)

Hej
Men det er mig en gåde hvorfor mit logo kun bliver i sort/hvid når jeg
prøver at gemme.
Nogle der ved hvor mange farver dette format kan indeholde, jeg gik udfra
256.
Tager jeg fejl her.

MVH
Martin

Fra : Storm

Dato : 19-06-04 23:45

> [...]

> prøver at gemme.
> Nogle der ved hvor mange farver dette format kan indeholde, jeg gik udfra

Formatet er beregnet for mobil telefoner og kan kun have sorte eller
hvide pixler.

Læste jeg lige i PhotoShops hjælp - for jeg kendte det heller ikke

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-06-04 23:56

Martin Poll skrev:

> Men det er mig en gåde hvorfor mit logo kun bliver i sort/hvid
> når jeg prøver at gemme.

WBMP stands for Wireless BitMaP. It is the default picture
format for WAP. The current version of WBMP is called type 0.
WBMP´s are uncompressed, monochrome black/white bitmaps intended
for use in devices with small screens and narrow bandwidth
connection.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Poll

Dato : 20-06-04 00:45

Hej Nina og Thomas.

tak for svaret.
Jamen det forklare jo hvorfor jeg ikke kan gemme det i farver.

MVH
Martin