Det bedste/hurtigste ?
Fra : Beavis

Dato : 10-08-04 17:16

Hej

Hvis jeg vil have det bedste/hurtigste grafikkort, hvad skal jeg så købe ?

/Jan

Fra : Hans

Dato : 10-08-04 17:23

Beavis wrote:
> Hej
>
> Hvis jeg vil have det bedste/hurtigste grafikkort, hvad skal jeg så
> købe ?

2D eller 3D?

Hans

Fra : Beavis

Dato : 10-08-04 18:28

Hej

3d

/Jan

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 10-08-04 18:13

Bedst til hvad.
Hurtigst til hvad.
Er pris en faktor

mvh
TK

Der vil altid være et spørgsmål om kompromi.

Fra : Beavis

Dato : 10-08-04 18:29

Hej

Til spil
uanset pris

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 22:07

"Beavis" <beavis@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Til spil
> uanset pris

Det er jo ikke engang så nemt, men GeForce 6800 Ultra, eller ATI X800XT....

Der er marginalt forskel på de 2 kort umiddelbart... hvis du venter en
måned, vil du nok bedre kunne danne et indtryk af hvad der er bedst. Lige nu
kæmper producenterne for at få optimeret drivere, så det ene kort er bedre
end det andet... se bare på ATI hvor der lige er kommet et patch, der skulle
booste Doom3 med op til 40% (vildt....)

Selv har jeg GF6800 Ultra, og er godt tilfreds, men det larmer....

Skal du have noget der ikke larmer, tror jeg det skal være X800XT fra HIS,
deres IceQ..
http://www.databutikken.com/dk/datasheet.php?artId=HTEXRADX800XTIC

> /Jan

Lars B

Fra : iddqd

Dato : 11-08-04 10:13

Beavis wrote:
> Hej
>
> Til spil
> uanset pris

3DLabs et eller andet. Du kan godt forberede dig på at skulle smide mere
end 10.000.

Mvh

Bruno

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 11-08-04 13:33

"Beavis" <beavis@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Til spil
> uanset pris

Uanset pris? Tja, så må det vel være GeForce 6800 Ultra Extreme SLI.
PCI-Express udgaven af NVIDIAs GeForce 6800 serie understøtter at to kort
sættes sammen så de kan dele grafikarbejdet ligesom i de glade Voodoo2 dage.
Dette skulle kunne øge ydelsen med op til 90% i forhold til et enkelt kort.

Problemet er at udover det kræver to kort, kræver det også et bundkort med
både en PCI-Express 16x og en 8x port for at installere dem. Dette findes
p.t. kun i Intels Dual Xeon bundkort og prisen er derefter. Grafikkortene
selv er også rimelig svære at få fat i lige nu.

Det skal så lige indskydes at med en sådan SLI løsning vil selv den
kraftigste processor på markedet højst sandsynligt være en hæmsko for
grafikkortene i de fleste situationer.

/Claus

Fra : Mythos

Dato : 11-08-04 06:14

> [...]
> Hej
>
> Hvis jeg vil have det bedste/hurtigste grafikkort, hvad skal jeg så købe

Du kunne prøve at kigge her, men det er nok ikke noget decideret spil-kort,
men jeg tror nok det kan noget (også prisen)
http://www.3dlabs.com/?

Kim Larsen

Fra : Benny Frandsen

Dato : 11-08-04 19:28