Bulgarien, Sunny Beach
Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 10-08-04 12:11

Hejsa gruppe

Min kæreste og jeg har snuppet en uges ferie i Sunny Beach, Bulgarien for
at slappe lidt af og nyde sol og strand.

Er der nogen der har nogle forslag til hvad man ellers kan lave dernede? Er
det muligt at leje scootere/motorcykler, speedbåde/jetski? Ca. priser?

Alm. rejsetips om stedet og landet modtages også med kyshånd.

På forhånd tak.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 10-08-04 19:06

Simon Haugaard Pedersen wrote:
> [...]
> speedbåde/jetski? Ca. priser?
>
> Alm. rejsetips om stedet og landet modtages også med kyshånd.

Jeg har en tråd igang om præcis det samme, led under subjectline

"Sunny Beach, Bulgarien - Hotel Balkan" fra d. 31/7

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-04 04:39

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det muligt at leje scootere/motorcykler, speedbåde/jetski? Ca. priser?
>
> Alm. rejsetips om stedet og landet modtages også med kyshånd.

Hej Jacob og nu Simon

Først sorry jeg kom for sent med en beskrivelse (Jacob indlæg længere nede)
men jeg havde glemt beskeden men jeg lægger dette på hvis der er andre der
kan bruge det.

Vi (2 voksne og 2 børn 5/10 år) var i Sunny Beach / Hotel Helios i juli
måned 2004

Jeg kender ikke hotellet du spørger om men om Sunny Beach kan jeg fortælle:

Det er et lukket turist område (for biler , du kan sagtens komme ud og ind
som turist) dog er der taxi og nogle stor dyre biler ( Mercer) i området
(gad vide hvor de kommer fra?) men der er mange udlejnings knallerter og de
udlejes på time basis over alt i Sunny Beach (herefter SB.) til priser som:

Scooter: 1 time ca. 80 kr. jeg selv lejede en stor scooter/motorcykel 3
timer for 50 Liva/200 kr. men man kan også leje nogle små selvkørende
skateboard lign. køretøjer og de var meget populære hos de unge (ca. 8 år og
opefter) til til 40-60 kr. i timen, min søn på 10 år fik også lov at prøve
et af dem og vi slog korset tegn da han suste af sted!!men det gik godt , du
kan og leje en golfvogn 50 liva time ( 200 kr.) og det er skønt ,men husk
det er nemmerer at køre om dagen om faten er der mange turister og det er
svært at køre mange steder.

Maden i SB er god og billig og de fleste restauranter har som regel en
pattegris over ilden uden for stedet - prøv det! det smager rigtigt godt.

Jeg blev selv helt vild med deres salat som hedder noget lign. som shopka
salat (er vist ikke stavet helt rigtigt) den består af grøn peber, tomat,
agurk og en revet form for fetaost som man hælder olie over det smager
virkelig godt. Oksekød er ikke det de har mest af men til gengæld er de
gode til at lave alt med fjerkræ og gris.

Sunny beach er vokset meget de sidste år og en tur langs stranden består af
et tivoli uden lige ,der kan du købe/leje alt mellem himmel og jord og der
er også nogle gode spisesteder har i børn med kan de prøve tambolin / og
andet gøgl langs hele stranden og købe alt mellem himmel og jord.

Der er også en stor gågade i sunny beach der hedder blomstergaden der er
vildt mange turister og især om aftenen vågner gaden op og man kan høre
musik fra alle steder mens .

Vi hævede kun penge i det de kaldte "Crown" (krone) vekselstederne , der var
ingen plat damen talte en seddel op af gangen og vi fik 250 liva for en 1000
kr seddel et par gange brugte vi visa men kun i de store banker på
blomstergaden , også det var uden problemer men husk IKKE veksle på gaden ,
vi blev spurgt et par gange og det endte med at jeg måtte råbe ham ind i
hovedet at jeg ikke ønskede at "hjælpe" ham med at veksle !!!!! (de løber
hurtiger ind de tæller)

Hvis man skal besøge Nessebar som er en lille gammel by 5 km derfra så husk
at aftale prisen med Taxi chaufføren inden det koster ca. 10-12 Liva = 40-48
kr. og husk efter 22.00 stiger prisen på taxi tilbage til SB pga. den sidste
bus er gået.

Nessebar er en gammel by som er totalt forvandlet til turist indkøbscentral
og vi syntes at alt hvad man kunne købe der, kunne man også købe i Sunny
beach

Men der er nogle gode fiske Restauranter med en fantastik udsigt over havet
og maden var god de to gange vi besøgte Nessebar.

Du kan købe alt som turist i Nessebar og SB dvs. alt hvad der kan kopieres
T-shirt, cd, dvd, ure osv. os.

Priserne er ca.:

Dvd: 80 kr. eller køb 6 betal 5 (de har alle de nyeste film)
Cd: 40-50 kr.

Tykke Sveetshirt: 140 kr. Alle kendte mærker

T-shirt: 40-50 Alle kendte mærker

Cigaretter (Prince) 148 kr. /karton

Og alle priser ligger fast næsten ! , så det med at prutte holder ikke mange
steder i Bulgarien

Sprut er billigt hvis i holder jer til Bulgarsk ellers koster det mere ind i
DK.

Håber i andre kunne bruge dette til lidt

Jeg sætter min mail på hvis nogle skulle ønske flere oplysninger eller nogle
billeder derfra.

Endnu engang undskyld Jacob (når du er hjemme) for jeg ikke svarede

Vh.

Michael

Michael-helle(snabela)rasmussen.mail.dk

Erstat : (snabela) med @

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 17-08-04 15:05

"Hemmeligt" <michael-helle[snabela)rasmussen.mail.dk> wrote in

[Snip info om SB]

Tak for info :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 21-08-04 18:55

Hemmeligt wrote:
> Først sorry jeg kom for sent med en beskrivelse (Jacob indlæg længere
> nede) men jeg havde glemt beskeden men jeg lægger dette på hvis der
> er andre der kan bruge det.

Haha, Michael... ja, jeg måtte jo tage afsted uden dine gode råd og info,
men det gik jo nok. Ihvertfald er jeg nu kommet hjem, og hvis ellers Simon
endnu ikke er taget afsted, kan jeg da spæde lidt til, også til andres
orientering!
Jeg bryder ind imellem dine kommentarer, og tilføjer sidst i indlægget.

> Vi (2 voksne og 2 børn 5/10 år) var i Sunny Beach / Hotel Helios i
> juli måned 2004

Orv, det er jo et af de lækre hoteller lige ned til stranden! Men må jeg
lige spørge dig, hvor meget du hadede den der lille strand-bar lige overfor,
som spillede høj techno hele døgnet?

> Jeg kender ikke hotellet du spørger om... <KLIP>

Altså Hotel Balkan? Jamen så kan jeg da fortælle, og ikke mindst, ADVARE
andre: det er et MEGET nedslidt hotel, som fortrinsvis beboes af grupper på
18-19 årige skandinaviske unge, som er på drukferie, samt rusiske turister
uden det store feriebudget. Det betyder bl.a. at der er MEGET larm på
hotellet.
Det var vi ikke forberedt på, så vi ville nok have valgt et andet.
Vores værelse lå på 4. sal ud mod poolen i den eneste bygning, der havde
elevator (heldigvis), men de andre fløje på 4 etager har IKKE elevator.
Værelset var som nævnt slidt, men lettere renoveret med nye lamper og den
slags småting. Det var pænt nok, men vi fik på en uge ikke skiftet sengetøj
en eneste gang, kun lige vasket gulv og skiftet håndklæder, samt en ny
toiletrulle i ny og næ. Jeg har fået at vide, at hvis man giver nogle
drikkepenge til rengøringsdamerne, så er de lidt flinkere, så prøv det.
"Restauranten" skal man kun bruge til morgenmad, og man skal ikke være ret
sulten, for morgenbufet'en er røvsyg, og mange gæster tager et lille foråd
med ned på stranden, hvilket betyder at der ofte ikke er noget tilbage.
Aftensmad skal man SLET ikke spise der, fik vi at vide, den er åbentbart
hæslig.
Eneste gode ting ved hotellet er, at det er billigt, og at det ligger et
stykke væk fra barer og andet larm.

> Det er et lukket turist område (for biler , du kan sagtens komme ud
> og ind som turist) dog er der taxi og nogle stor dyre biler ( Mercer)
> i området (gad vide hvor de kommer fra?)
<KLIP>

Hæhæ, du får det næsten til at lyde som om, der er hegn om byen
Men korrekt, det koster bompenge at køre ind i centrum med bil. Dem, som
alligevel kører derinde, er pissetrætte af turister, som går på gaderne, så
SE JER GODT FOR!
De store biler (Mercedes 500, AMG 55, Audi S8 og den dur) tilhører den
bulgarske og rusiske mafia, som ejer en stor del af barerne og
restauranterne, og som bor på de dyre hoteller. De løber dog ikke rundt og
skyder hinanden i gaderne Læg iøvrigt mærke til den røde bygning midt på
strandpromenaden, det er en lille "beach club" for de allerrigeste. Der
holdt 3 (TRE!) røde Ferrari'er parkeret udenfor, i hele vores uge dernede

> [...]
> time ( 200 kr.) og det er skønt ,men husk det er nemmerer at køre om
> dagen om faten er der mange turister og det er svært at køre mange

....og tro mig, man kommer hurtigt til at HADE de skide turister og ikke
mindst rollinger, som fræser rundt i golfbiler og på de forpulede eldrevne
løbehjul!!!

> [...]
> over det smager virkelig godt. Oksekød er ikke det de har mest af
> men til gengæld er de gode til at lave alt med fjerkræ og gris.

Stort set enig, men kalvekød kan de godt lave. Vi fik et sublimt stykke
kalvekød på "Georgio" i gaden parallelt med "Flower Street", hvor man kan
sidde i små pagoder og spise (de er dog for varme om dagen), der er
hyggeligt nok, men men men... generelt; HUSK AT SE EFTER OM GARNITURE OG
SOVS SKAL BESTILLES SEPERAT!!! Det er ret ærgeligt at have ventet 15-20 på
sin mad, for at opdage at der ikke er tilbehør til sin bøf
Ellers kan jeg anbefale deres gryderet "Kavarma", som er et godt
frokostmåltid og som også i forb. med en forret kan gøre sig som hovedret.
Og det ER billigt de fleste steder, man kan sagtens spise to mennesker for
100-150,- DKK

> [...]
> og jord og der er også nogle gode spisesteder. Har i børn med, kan de
> prøve tambolin og andet gøgl langs hele stranden.

Jeps, og der er også mulighed både for børn og voksne at prøve
"catapulting", dvs. omvent bungeejump. Jeg er desværre lige blevet opereret
og kunne ikke prøve, men det ser ret skægt ud, og tør man prøve, er det jo
ikke at kimse af, at det intet koster ift. Danmark, hvor en sådan tur let
koster en hund.

> [...]
> at jeg måtte råbe ham ind i hovedet at jeg ikke ønskede at "hjælpe"
> ham med at veksle !!!!! (de løber hurtiger ind de tæller)

Haha... sjovt nok blev vi ikke en eneste gang spugt om at veksle... men til
gengæld er de slemme til at spørge, om man ikke vil hjælpe en stakkels syg
pige med penge til en operation eller lign... de går rundt med nogle grønne
kuverter, så bare smil og sig venligt, men bestemt "NÉ" (Nej på bulgarsk).

> [...]
>
> Men der er nogle gode fiske Restauranter med en fantastik udsigt over
> havet og maden var god de to gange vi besøgte Nessebar.

En lille tilføjelse: på stranden lige ud for "Flower Street" ligger en mole,
hvor der sejler både ud til Nessebar, prøv det, og tag evt. en taxa hjem.

> [...]
> kopieres T-shirt, cd, dvd, ure osv. os.
>
> Priserne er ca.:
>
> Dvd: 80 kr. eller køb 6 betal 5 (de har alle de nyeste film)

Ja, man tror det er løgn: "I, Robot", "Alien vs. Predator", "Collateral",
"Shreck 2" og mange flere... det er fristende, men guiderne fortalte, at man
kan være uheldig at købe en film, som er kopieret i en biograf med et
videokamera! Dog er der de fleste steder mulighed for fysisk at få afspillet
sine film på et lille fjernsyn, så man ikke køber katten i sækken. De lidt
ældre film skulle dog være ok.
CD'erne er gode nok, og i forbavsende god kvalitet, med flotte trykte covers
og labels. Det er svært at se, at det er kopier. Vi købte selvfølgelig ikke
nogen...
Vær iøvrigt opmærksom på, at tolderne ikke ser venligt på storindkøb af
kopivarer, så køb med måde...

> [...]
>
> T-shirt: 40-50 Alle kendte mærker
>
> Cigaretter (Prince) 148 kr. /karton
>
> Og alle priser ligger fast næsten ! , så det med at prutte holder

Helt enig, de ved at den næste turist betaler deres pris alligevel. Hvis man
vil prutte, skal man tage til "Tyrkisk Bazar" i Varna (større by 1½ times
kørsel fra Sunny Beach), men man skal være tålmodig, og man skal for alt i
verden PASSE PÅ SINE TING!!!
I Sunny Beach ligger iøvrigt et lille marked på den anden side af hovedvejen
overfor "Flower Street", men det er hurtigt overset, og priserne er de samme
som alle andre steder.

> Sprut er billigt hvis i holder jer til Bulgarsk ellers koster det
> mere ind i DK.
>
> Håber i andre kunne bruge dette til lidt

Her kommer lidt mere:

Natteliv: Der er barer OVERALT i Sunny Beach, både på "Flower Street",
sidegaderne og på strandpromenaden. De er sikkert alle gode og billige, men
vi fik ikke besøgt så mange forskellige, da vi fandt et helt fantastisk
stamsted.
En lille bar på strandprom. tæt ved "Fl. Str." og lige ved siden af
restaurant "Tropicana". Den hedder "Amigo Bar" og er sandsynligvis den mest
underholdende bar i SB. Vi var der alle aftener, bortset fra første aften.
Bartenderne jonglerer med flasker, tænder stjernekasterne i din drink vha.
en lighter og en dåse hårspray og laver en masse spas med gæsterne. Og har
du været der éen gang, så husker de dig tydeligt dagen efter. De har (som
alle andre barer) også "Happy Hour" på en række cocktails, så du kan drikke
dig en god bønne på temmeligt billigt. Og de kan iøvrigt få hele strandprm.
til at gå i stå, fordi folk stiller sig op ude på gaden og filmer dem...
Naturligvis er de ude på, at du drikker mest muligt, men jeg tvivler på at
man føler sig mere velkommen i nogen anden bar i Sunny Beach end på "Amigo
Bar". Den dag vi skulle hjem, kom flere af bartenderne ned i deres fritid, b
are for at sige farvel til os. Det havde de skam ikke behøvet, men det
gjorde de altså alligevel.

Ellers ligger der fire discoteker: "XL", "Iceberg", "Lazur" samt "Mania" på
hovedvejen, hvor mange bartendere/servitricer selv går i byen efter arbejde.
Dem besøgte vi dog ikke, da vi efter en aften på "Amigo" havde fået nok...

Billeje: GLEM DET! Bulgarerne kører som SINDSSYGE! Og jeg overdriver ikke;
jeg er selv erhverschauffør og kører ca. 2000 km. om ugen. Jeg så ting på
vejene dernede, som i Danmark ville koste kørekortet i 500 år og bøder på en
årsløn, men som er ganske almindeligt for de lokale bilister. Så HVIS du
skal ud og se noget, så stol på de lokale chauffører og luk øjnene under
turen.

Kriminalitet: I Sunny Beach er det ikke noget problem, så længe du er
fornuftig. Tager man til f.eks. Varna eller Burgas, skal man passe lidt mere
på. Dog skal man som fyr helst ikke gå piv-stiv alene hjem på strandprm. om
natten i SB.
Der er en håndfuld ludere ved stranden, som lokker med det ene og det andet,
samtidig med at de kæler for dine ædle dele, og har du ikke drukket alle
dine penge op, så er det bare ærgeligt, for de er væk på 5 sekunder, hvis de
får lov at komme tæt nok på. (Og de ser forresten ikke engang godt ud...

> Jeg sætter min mail på hvis nogle skulle ønske flere oplysninger
> [...]

Jeg kommer også gerne med flere oplysninger, hvis nogen skulle have
spørgsmål.

Mvh Jacob E.

Fra : John

Dato : 21-08-04 23:01

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bar". Den dag vi skulle hjem, kom flere af bartenderne ned i deres fritid,
> are for at sige farvel til os. Det havde de skam ikke behøvet, men det

Det er vel ikke så sært hvis i har lagt en årsløn eller to i baren

Mvh

John

Fra : Jacob E.

Dato : 22-08-04 01:36

John wrote:

> Det er vel ikke så sært hvis i har lagt en årsløn eller to i baren

Hvis de skulle sige farvel til alle dem, som gjorde det, skulle de bo i
baren, sååååå det tror jeg nu ikke var derfor. De gør det formodentlig kun,
hvis de har lyst.
Jeg er da ikke sikker på, jeg selv havde giddet. Der kommer horder af søde
piger til byen hver eneste dag, hele sæsonen igennem, som bruger styrtende
med penge i barerne, og bartenderne charmer sig ind hos dem alle. De er på
arbejde 9-10 timer hver eneste nat, og går ofte selv i byen efter arbejde.
Havde det været mig selv ville jeg sq nok hellere sove, istedet for at
skulle ned for at sige pænt farvel til alle de gæster, som har brugt en
masse penge. For om aftenen starter det forfra... forstår du hvad jeg mener?

Så nej, det har intet med penge at gøre, de er bare nogle flinke mennesker,
og der har du så grunden til, at vi tilbragte aftenerne der, istedet for en
af de 114 andre barer. Min kone har iøvrigt SMS'et med en af de kvindelige
bartendere så sent som for to timer siden.

Men tag selv derned, og find en stambar - der er nok at vælge imellem,
f.eks. "Dreams", "Las Palmas" eller "Bromma", som også skulle være nogle
rigtigt gode steder, iflg. andre gæster. Og der er sikkert andre, som har
oplevet noget tilsvarende som os, men så længe man kan kende forskel på ægte
og falsk venlighed, så ved man hvad jeg mener...

Mvh Jacob

Fra : John

Dato : 22-08-04 14:01

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse

*SNIP*

> [...]
ægte
> og falsk venlighed, så ved man hvad jeg mener...

Jeg kommer selv lige fra Bulgarien. Jeg var dog ikke ikke forbi Sunny Beach,
men tilbragte de tre dage i landet i og omkring Sofia.

Også der mødte vi flere venlige mennesker - flest af den type der ikke bare
så på en som en stor pengepung der bare skulle tømmes

Mvh

John

Fra : Jacob E.

Dato : 22-08-04 15:31

John wrote:
> [...]
>
> Også der mødte vi flere venlige mennesker - flest af den type der
> ikke bare så på en som en stor pengepung der bare skulle tømmes

Dejligt at man kan være heldig. Håber du havde en god tur. Men hvorfor så
kort?

Mvh Jacob

Fra : John

Dato : 22-08-04 22:17

> Dejligt at man kan være heldig. Håber du havde en god tur. Men hvorfor så
> kort?

Bulgarien var en del af en Østeuropa rundtur, der startede i Polen, gik over
Rumænien, Bulgarien, Serbien, Bosnien og Hercegovina, Kroatien og sluttede i
Slovenien (ikke helt, den sidste dag blev tilbragt i Venedig som var
hjemrejsepunktet med Maersk Air.)

Jeg, og en kammerat var afsted i 26 dage og flere af landene fortjener da
klart et besøg igen.

Når jeg engang får fremkaldt kassen med film, laver jeg en rejsebeskrivelse
på min hjemmeside.

Mvh

John

Fra : Jacob E.

Dato : 22-08-04 22:52

John wrote:
> [...]
> fortjener da klart et besøg igen.
>
> Når jeg engang får fremkaldt kassen med film, laver jeg en

Det lyder spændende, vend lige tilbage med et link!

Mvh Jacob

Fra : John

Dato : 23-08-04 11:46

> Det lyder spændende, vend lige tilbage med et link!

Jamen det vil jeg gøre

Mvh

John

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 23-08-04 13:51

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in

[Snip en hel masse oplysninger om SB]

> Jeg kommer også gerne med flere oplysninger, hvis nogen skulle have
> spørgsmål.

Tusind tak for beskrivelsen :) - rejser på lørdag.
Skal bo på noget der hedder Mercury - kom du forbi det?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 23-08-04 16:25

> [...]
>
> [Snip en hel masse oplysninger om SB]

> Tusind tak for beskrivelsen :) - rejser på lørdag.
> Skal bo på noget der hedder Mercury - kom du forbi det?

Shit, skal du bo på Mercury? Det var trist.... nogle af de rejsende i
flyveren havde også boet på Mercury, og de fortalte at det var den værste
svinesti, de nogensinde havde oplevet, plus at der havde været så meget larm
fra unge pissefulde svenskere, at de havde måtte sove om dagen...

Nej, det er bare pjat. Det er sikkert det, som også hedder "Merkuri" og det
var da vist meget pænt, så vidt jeg husker. Det ligger ihvertfald centralt,
tæt på Flower Street, så du skal nok forvente en smule larm.

Hav en rigtig god ferie! Hvis du tager billeder med digitalkamera, vil jeg
meget gerne se dem, altså bare dem af byen, ikke dem af din kæreste ved
poolen

Mvh Jacob

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 24-08-04 07:39

> [...]
> og det var da vist meget pænt, så vidt jeg husker. Det ligger
> ihvertfald centralt, tæt på Flower Street, så du skal nok forvente en

Muahahahhahaha fuck - der havde du mig lige :D *tørrer sveden af panden*
Selvom jeg på ingen måde er kræsen, så er et nydeligt og roligt hotel
virkelig basen for en god slappe-af-ferie.

> Hav en rigtig god ferie! Hvis du tager billeder med digitalkamera, vil
> jeg meget gerne se dem, altså bare dem af byen, ikke dem af din
> kæreste ved poolen

Tusind tak, jeg regner med at tage et digital-kamera med og så kan jeg jo
lige maile dig et link til galleriet :)
Okay, kan se at din den angivne mail ikke er helt valid, men det er min, så
skriv gerne.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 18:11

Hej Jacob
Rart du havde en god tur og tak for de gode tilføjelser du har skrevet som
alle passer rigtigt godt.
Den lille bar på strandpromenaden du nævner lagede jeg godt mærke til hvis
det er den med bikini pigerne
men det gjorde min kone også så det blev kun til stjålene blikke når hun
ikke så det
Vores hotel havde også en del gadelarm især i weekenden morede div. grupper
af forskellige nationaliteter sig med at gå syngende
gennem gaderne mens de sang deres lokale fodboldsholds slagsang det skal man
lige vende sig til !
Du og jeg glemte begge at nævne at der er en række små tog som kører fast
gennem S.B de er meget
sjove at prøve og koster 1½ liva pr. person (6kr.) fra den ene ende af SB
til den anden . prøv det.
Haha den med de forpulede eldrevne løbehjul kan jeg også tilslutte mig og et
par stykker er med benzinmotor og så hader du både ungen og løbehjulet ikk ?

Endnu engang sorry Jacob du først læste svaret når det var forsent og hav en
rigtigt fed ferie til dig Simon og lad mig tilføje :
Husk at Happy Hour du kan gå fra sted til sted og få dobbelt op hvis du
tjekker tidspunkterne ud også skal du være rigtigt dygtigt for at kunne
bruge penge i Sunny Beach !!
Vh.
Michael

Fra : Jacob E.

Dato : 24-08-04 20:15

Hej Michael!

Michael (2670) wrote:
> Den lille bar på strandpromenaden du nævner lagede jeg godt mærke til
> hvis det er den med bikini pigerne
> men det gjorde min kone også så det blev kun til stjålene blikke når
> hun ikke så det

LOL! Jeps, det er den! Det kunne være, at vi to skulle tage en tur derned
uden koner, eller hva'?

> Du og jeg glemte begge at nævne at der er en række små tog som kører
> fast gennem S.B de er meget
> sjove at prøve og koster 1½ liva pr. person (6kr.) fra den ene ende
> af SB til den anden . prøv det.

Ja, for pokker!! Hvordan kunne vi glemme det? Vi var blevet fortalt om dem,
og vi troede det var rigtige tog på skinner, men det er altså
Tivoli-modellen. Man skal lige hitte ud af systemet, for der er vist flere
ruter, men grundlæggende kører de i hver sin ende af byen, så man kan ikke
direkte køre fra den ene ende af byen til den anden. Men prøv dem så tidligt
som muligt, for det er en god måde at lære de forskellige områder af byen
på. Bl.a. er der en rute, som går helt ud til syd-enden af byen, mod
Nessebar. Der er ret langt, og der ligger faktisk en hel del hoteller
derude, jeg er ihvertfald glad for at vi ikke boede såå langt ude (2-3 km
fra centrum).

> [...]
> Husk at Happy Hour du kan gå fra sted til sted og få dobbelt op hvis
> du tjekker tidspunkterne ud også skal du være rigtigt dygtigt for at

Helt enig! Og man behøver faktisk ikke engang tjekke tidspunkter, for mange
af barerne har Happy Hour hele aften/natten, f.eks. den bar jeg har fortalt
om.

Også endnu engang herfra rigtig god tur, Simon, jeg glæder mig til at de dit
online-album!

HUSK!!! Find "Amigo Bar" ved stranden nær Flower Street, spørg efter Zapo,
Valo eller Vania, og hils fra Anja og Jacob, og råb så disse ord af dine
lungers fulde kraft:
NEPRESTANNO DJAZA!!!! (Non-stop Party på bulgarsk!)

Mvh Jacob

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 25-08-04 09:00

> Også endnu engang herfra rigtig god tur, Simon, jeg glæder mig til at
> de dit online-album!

Tusind tak :) Mail mig gerne din mail-adresse, så sender jeg dig et link om
2 uger.

> HUSK!!! Find "Amigo Bar" ved stranden nær Flower Street, spørg efter
> Zapo, Valo eller Vania, og hils fra Anja og Jacob

Det skal jeg gøre :)

, og råb så disse ord
> af dine lungers fulde kraft:
> NEPRESTANNO DJAZA!!!! (Non-stop Party på bulgarsk!)

Det er fristende, men vil nok være lidt falsk da jeg mest tager derned for
at slappe af. Synes ikke rigtigt man kan feste rigtigt igennem når kæresten
er med :P

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Mette

Dato : 25-08-04 09:44

> [...]

> Det er fristende, men vil nok være lidt falsk da jeg mest tager derned for
> at slappe af. Synes ikke rigtigt man kan feste rigtigt igennem når

Øh? Hvorfor ikke? Hvis I begge gerne vil feste, kan I jo gøre det sammen -
men det er måske ikke det samme hvis det at "feste igennem" betyder at
flirte til højre og venstre (selvom man har kæreste, der ikke er med)??
Underligt.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 25-08-04 13:50

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote in

> [...]
> sammen - men det er måske ikke det samme hvis det at "feste igennem"
> betyder at flirte til højre og venstre (selvom man har kæreste, der

Jeg vil gerne skåne min kæreste for synet af mig drukket helt i hegnet +
når jeg fester igennem, så er det sjovest med kammerater der er lige så
"kloge" af sprut :)

Men underligt at du formoder at det drejer sig om andre ting.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 25-08-04 18:03

Simon Haugaard Pedersen wrote:
> "Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in

> Tusind tak :) Mail mig gerne din mail-adresse, så sender jeg dig et
> link om 2 uger.

Det gør jeg, min ven.

> Det skal jeg gøre :)

> Det er fristende, men vil nok være lidt falsk da jeg mest tager
> derned for at slappe af. Synes ikke rigtigt man kan feste rigtigt
> igennem når kæresten er med :P

Lad mig fortælle dig noget. Min kone og jeg er begge blevet lidt for gamle
til det der party-pjat, og vi troede bestemt ikke vi skulle på bar eller
discotek dernede, sådan for alvor. Men pga. priserne, samt ikke mindst den
herlige stemning på Amigo Bar, endte det alligevel med at vi var
halvsnalrede (eller hel-) ved sengetid de fleste aftener. Og det er faktisk
ret hyggeligt en gang imellem! Såå hvis du ikke er vant til at drikke sammen
med din kæreste, kunne det være at det var nu, under den forhåbentligt
dejlige ferie, i skulle prøve det.
Der er ihvertfald mange muligheder, også udover "Amigo".

Men det med det bulgarske, er nu mere fordi det er noget, de med sikkerhed
vil grine af og huske os for, og hvem ved - det kunne være der faldt en
lille en af, "on the house"...?

Mvh Jacob

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 26-08-04 09:09

> Det gør jeg, min ven.

Super - er modtaget :)

> [...]
> under den forhåbentligt dejlige ferie, i skulle prøve det.
> Der er ihvertfald mange muligheder, også udover "Amigo".

Min kæreste og jeg har været i byen sammen utallige gange, men det er
mere dét med at "feste igennem" der er sjovest med kammerater.
Men regner da også helt sikkert med at vi skal ud stort set hver aften :)

> Men det med det bulgarske, er nu mere fordi det er noget, de med
> sikkerhed vil grine af og huske os for, og hvem ved - det kunne være
> der faldt en lille en af, "on the house"...?

Okay, jeg fyrer den lige af med hilsen fra Jacob og Anja :)

Prøvede du forresten noget jetski eller vandscooter eller lignende
dernede?

Er der nogle bestemte varer (smykker osv) de sælger som er i rigtig god
kvalitet og billigt?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 26-08-04 10:35

Simon Haugaard Pedersen wrote:
> "Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in

> Okay, jeg fyrer den lige af med hilsen fra Jacob og Anja :)

Fedt Hvis de glor helt vildt underligt på dig, så spørg efter Vania, den
kvindelige bartender. Hende hav vi stadig kontakt til, så hun ved med
sikkerhed, hvem vi er

> Prøvede du forresten noget jetski eller vandscooter eller lignende
> dernede?

Nej, jeg blev opereret for lidt over tre uger siden, hvilket lagde en dæmper
på den slags eskapader. Men det er der ihvertfald også masser af muligheder
for, ligesom paragliding (faldskærm efter speedbåd), også tandem, så dig og
kæresten kan flyve sammen!

> Er der nogle bestemte varer (smykker osv) de sælger som er i rigtig
> god kvalitet og billigt?

Hmmmm... alle gadesælgerne på Flower Street sælger nok ikke den bedste
kvalitet, og de rigtige smykkebutikker er væsentligt dyrere, dog stadig
billigere end danske priser. Synes dog umiddelbart, at deres sweatshirts i
40 Leva-klassen virker ok, har dog ikke vasket mine så mange gange endnu, at
jeg kan give et kvalificeret bud på kvaliteten i længden.

Mvh Jacob

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 26-08-04 11:39

> Fedt Hvis de glor helt vildt underligt på dig, så spørg efter
> Vania, den kvindelige bartender. Hende hav vi stadig kontakt til, så
> hun ved med sikkerhed, hvem vi er

Så hilser jeg :P

> [...]
> af muligheder for, ligesom paragliding (faldskærm efter speedbåd),
> også tandem, så dig og kæresten kan flyve sammen!

Oh spændende - fedt nok :)

Hvad syntes du forresten om stranden dernede og hvilket vejr havde i
dernede i sidste uge?

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 26-08-04 12:08

Simon Haugaard Pedersen wrote:
> "Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in
> Hvad syntes du forresten om stranden dernede og hvilket vejr havde i
> dernede i sidste uge?

Stranden i Sunny Beach er fantastisk. 6 km lang og det fineste sand. På
stranden omkring centrum er der en slags zoneopdeling, med en "free-zone"
længst fra vandet, samt en "pay-zone" tættest ved vandet. Det betyder vist
bare, at det koster penge at leje solstole og parasoller. Jo længere man
kommer ud i siderne, så er der vist ingen zoner. Vi var dog ikke på stranden
og ligge.

Vi rejste fredag d. 13, og om søndagen var det et ganske horibelt uvejr om
aftenen, med regn og torden, som fik gaderne til at sejle, pga. den dårlige
kloakering. Det regnede lidt igen dagen efter, men derfra blev vejret
gradvist bedre, og de sidste par dage havde vi ca. 32 grader.
De lokale var selv overraskede over vejret, det plejer at være kanonvejr på
denne tid. Og det er det vist også p.t.

Forresten... ang. Amigo Bar: Der er faktisk to barer, som hedder Amigo. Der
ligger én længere nede af strandpromenaden, et godt stykke væk fra Flower
Street ved de to luksushoteller. Det er naturligvis ikke den, jeg har talt
om.
"Vores" ligger således, at man går fra Flower Street og til venstre ad
strandpromenaden, og så ligger den 30-40 meter nede på strandsiden, ved
siden af Restaurant Tropicana/Bar Happy Duck, overfor Hotel Globus og "3-D"
biografen (gå iøvrigt ikke derind, det skulle være ret skuffende).
Så skulle DET være på plads

Mvh Jacob

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 27-08-04 20:49

> [...]
> 32 grader. De lokale var selv overraskede over vejret, det plejer at
> være kanonvejr på denne tid. Og det er det vist også p.t.

Ikke dårligt - men alt kan jo ske. Vi ser hvordan det bliver - skal nok
blive sjovt ligemeget hvad.

> [...]
> ved siden af Restaurant Tropicana/Bar Happy Duck, overfor Hotel Globus
> og "3-D" biografen (gå iøvrigt ikke derind, det skulle være ret

Super - jeg har smidt dine directions ind på mobilen :) (og lært mig at
råbe NEPRESTANNO DJAZA! og husket navnene på Vania, Zapo og Valo:))

Flyver kl. 17 imorgen. Tak for alle tips og råd og det hele :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 27-08-04 22:34

> [...]

> at råbe NEPRESTANNO DJAZA! og husket navnene på Vania, Zapo og Valo:))
>
> Flyver kl. 17 imorgen. Tak for alle tips og råd og det hele :)

Det var sørme så lidt, Simon.

Rigtig god tur!!

Mvh Jacob E.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 25-08-04 08:57

"Michael \(2670\)" <michael-helle[snabela)rasmussen.mail.dk> wrote in

Hej Michael

> Den lille bar på strandpromenaden du nævner lagede jeg godt mærke til
> hvis det er den med bikini pigerne

Hvor ligger den sådan ca.?
- ej, jeg har min kæreste med ;)

> [...]
> Husk at Happy Hour du kan gå fra sted til sted og få dobbelt op hvis
> du tjekker tidspunkterne ud også skal du være rigtigt dygtigt for at

Tusind tak og tak for tips :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-04 08:20

> "Michael \(2670\)" <michael-helle[snabela)rasmussen.mail.dk> wrote in
>
> Hej Michael

> Hvor ligger den sådan ca.?
> - ej, jeg har min kæreste med ;)

Hej Simon
Hvis du går på strandpromenaden med retning mod Nessebar (man kan se
Nessebar fra stranden)
Så er det i slutning af strandpromenaden lige ud for Hotel Helios Palace ,
men den har ikke altid åben om aften
Men om dagen kan du ikke undgå at se / hører den. tro mig !!!!!!
Mht. smykker siger min kone deres guldpriser er ok hun købte en guldring i
14 karat guld med alm. krystalsten for 400 kr.
Husk !!!! nu hvis du har alm. pengeseddeller med at veksle i Krone (CROWN)
boderne der er ingen snyd , der er nogle stykker på floverstreet
(blomstergaden)
Hav en rigtigt god tur
Mvh.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 06-09-04 22:48

"Michael \(2670\)" <michael-helle[snabela)rasmussen.mail.dk> wrote in

Ja, så har jeg også været i Sunny Beach, Bulgarien.

Første indtryk af området var: "Sikke et tivoli". Det var overordentligt
turistpræget og kunne primært byde på en okay strand, særdeles fint vand
og en masse billige restauranter og barer. Var man på udkig efter en
slap-af-ferie, så var stedet okay valgt og det var det vi var ude efter,
så helt okay med os.

Jacob: Jeg fik taget et par billeder af Amigo og fik hilst Zapo og Valo.
Min kæreste og jeg havde været der et par gange, men mest snakket med en
gut (bartender) som desværre ikke kendte noget til Jacob og Anja fra
Danmark og Vania (som desværre var det eneste navn jeg kunne huske du
skrev) var der aldrig når vi kom. Efter et par aftener kom vi der ikke
mere, for der var en underlig lugt derfra som rådden frugt var gnedet ind
i træet eller deslige, så vi valgte andre steder. Torsdag aften kiggede
vi dog ind igen for et par drinks og så så jeg en gut med en trøje hvorpå
der stod Zapo, hvilket jo var et af de navne du havde nævnt. Spurgte ham
om han kendte Jacob og Anja fra Danmark og efter at havde tænk 5 sekunder
sagde han "no". Lidt efter sagde han smilende: "Aaaa, I remember" og
forsvandt. En 2. bartender som vi havde snakket lidt med stod foran os og
lavede kunster og da Zapo sagde noget til ham på bulgarsk vendte 2.
bartender sig mod os og råbte "Neprestanno Djaza" og grinede og så hilste
jeg ham. Skægt nok :)

Jeg var lidt skuffet over at der ikke var flere unge mennesker (20-27år),
men derimod flest familier og pensionister, men det må nok ha været fordi
sommerferien for de fleste er slut så sent på året og pensionisterne
venter til priserne er lavest :P
Vejret var fint hele turen - nok mellem 25-30c og der regnede kun de
sidste 5 min inden vi steg på det chartrede fly til Kastrup, så det var
helt perfekt.

Onsdag var vi med bus til Varna og det var en oplevelse at se lidt mere
af Bulgarien, men der var ikke rigtigt noget der fængede og folk virkede
ret triste og ikke så glade for at snakke og hjælpe turister. Sådan var
det også i Sunny Beach - bortset fra på AMIGO :D

Der er lidt billeder her:

www.peblinge.dk/bulgarien

og poster linket her fordi Jacob sikkert gerne vil se billeder af Amigo
og personalet :)

Tak til jer der svarede på spørgsmål i denne tråd.

De bedste hilsner

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jacob E.

Dato : 06-09-04 23:33

Simon Haugaard Pedersen wrote:
> Ja, så har jeg også været i Sunny Beach, Bulgarien.

Jamen, velkommen hjem!!! Har glædet mig til at høre om jeres ferie *S*

> [...]
> på udkig efter en slap-af-ferie, så var stedet okay valgt og det var
> det vi var ude efter, så helt okay med os.

Tjah, enten kan man crashe på stranden hele dagen lang, eller man kan tage
traveskoene på og vade byen tynd, og se det samme lort alle steder *S*

> [...]
> Jacob og Anja fra Danmark og Vania (som desværre var det eneste navn
> jeg kunne huske du skrev) var der aldrig når vi kom.

Fedt! Mht. Vania, tror jeg bare i har været uheldige, for hun har både dag-
og aftenvagter i baren, men om aftenen går hun forholdsvis tidligt. Ærgeligt
at i ikke nåede at hilse på hende... nå, men så hilser vi hende istedet fra
jer, næste gang vi sms'er med hende.

> Efter et par
> aftener kom vi der ikke mere, for der var en underlig lugt derfra som
> rådden frugt var gnedet ind i træet eller deslige, så vi valgte andre
> steder.

* L O L *
Den lugt, du nævner... det er bare gammel flødeskum!!!!! Vi undrede os også,
indtil vi fandt ud af det.... *GG*

> [...]
> Zapo sagde noget til ham på bulgarsk vendte 2. bartender sig mod os
> og råbte "Neprestanno Djaza" og grinede og så hilste jeg ham. Skægt

Jeg er rørt til tårer... *SSS*
Tusind tak, fordi i gad at gå derned og hilse!!

> [...]
> ha været fordi sommerferien for de fleste er slut så sent på året og
> pensionisterne venter til priserne er lavest :P

Fuldstændig korrekt antagelse! Man skal derned i august, hvis man vil møde
unge, men så er der til gengæld heller ikke andet *S* Dog synes jeg ikke
selv, det er et interessant sted for pensionister, men det må de jo selv
om...

> Vejret var fint hele turen - nok mellem 25-30c og der regnede kun de
> sidste 5 min inden vi steg på det chartrede fly til Kastrup, så det
> var helt perfekt.

Alletiders..

> [...]
> virkede ret triste og ikke så glade for at snakke og hjælpe turister.
> Sådan var det også i Sunny Beach - bortset fra på AMIGO :D

Hehe... mht. Varna tror jeg det har noget at gøre med, at de ikke i samme
grad lever af turister, og derfor ikke har samme service-fjæs på. Og mht.
Sunny Beach tror jeg, at de måske efter en lang sæson er lidt trætte af
netop turister. Men det er generelt korrekt, at de ikke er nær så venligt
anlagte, som i f.eks. Grækenland. Men til at leve med, synes jeg. Men mht.
Amigo Bar, så var det også vores opfattelse, at de til forskel fra mange
andre steder ELSKER deres job.

> Der er lidt billeder her:
>
> www.peblinge.dk/bulgarien
>
> og poster linket her fordi Jacob sikkert gerne vil se billeder af
> Amigo og personalet :)

JAAAAAAEEH... *S* Og så kan folk jo også se, hvad jeg har snakket så meget
om *S*

1000 tak for din tilbagemelding, håber i havde en rigtig god ferie!!

Mvh Jacob

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 08-09-04 19:25

> Jamen, velkommen hjem!!! Har glædet mig til at høre om jeres ferie *S*

Mange tak :)

> Tjah, enten kan man crashe på stranden hele dagen lang, eller man kan
> tage traveskoene på og vade byen tynd, og se det samme lort alle
> steder *S*

Det var sådan set også det vi fik gjort det meste af tiden haha.

> [...]
> tidligt. Ærgeligt at i ikke nåede at hilse på hende... nå, men så
> hilser vi hende istedet fra jer, næste gang vi sms'er med hende.

Gør gerne det, men jeg tror ikke hun forstår så meget når vi aldrig nåede
at møde hende :P

> Jeg er rørt til tårer... *SSS*
> Tusind tak, fordi i gad at gå derned og hilse!!

Ingen årsag! Det var skam også en fornøjelse at være derinde - det blev
også lidt vores stamsted hvis vi skulle have drinks, men min kæreste gad
ikke sådan det med at blive snaldret flere gange om dagen, så dér måtte
jeg føre an.

> [...]
> møde unge, men så er der til gengæld heller ikke andet *S* Dog synes
> jeg ikke selv, det er et interessant sted for pensionister, men det må

Nåja, hvis der var for mange unge, så er det heller ikke sjovt hvis ikke
man kan komme til at sidde ned ved baren ved Amigo *g*
Men mon ikke det er okay for pensionister, de får jo masser af godt vejr,
billig mad og andre ting de er tossede med.

> Men det er generelt korrekt, at de ikke
> er nær så venligt anlagte, som i f.eks. Grækenland. Men til at leve
> med, synes jeg.

Helt sikkert, det er deres hovedpine hvis de vil gå rundt og mukke :)

> Men mht. Amigo Bar, så var det også vores opfattelse,
> at de til forskel fra mange andre steder ELSKER deres job.

NEMLIG! Det samme tænkte jeg mange gange over dernede og på vej hjem og
det var en fornøjelse at komme der.

> 1000 tak for din tilbagemelding, håber i havde en rigtig god ferie!!

Selv tak og den var rigtig hyggelig :)

Svarer på din mail lidt senere :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen