Forskel på mellemregning og a' conto udbet~
Fra : Hjalte

Dato : 09-08-04 23:11

Hej alle..

Kan i fortælle mig hvad forskellen på en a' conto udbetaling og
mellemregning er?

Eller alternativt hvilken konto man bør bogføre sine egne hævninger i
et enkeltmands firma.

---
MVH.
Hjalte

"Lad være med at smide mælken ud når der ikke er mere i den, du får et kort pust af glæde næste morgen når du tror at der er noget tilbage."

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 23:27

> Eller alternativt hvilken konto man bør bogføre sine egne hævninger i
> et enkeltmands firma.

En mulighed er at oprette en konto under egenkapitalen / indestående, der
hedder "årets hævninger", "hævet privet" eller tilsvarende, hvor du kan
bogføre private bilag og hævninger.

/Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : ole holte

Dato : 11-08-04 22:29

Fra : ole holte

Dato : 11-08-04 22:37

"Hjalte" <hjalte@reloaded.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle..
>
> Kan i fortælle mig hvad forskellen på en a' conto udbetaling og
> mellemregning er?

A´conto = Forskud, der gøres op senere med en faktura eksempelvis
Mellemregnings"konto" = Udlæg gjort for en andens regning eks. en ejendomsmægler der
udlægger for annoncering, der skal udkonteres til klienterne
kan også være mellem 2 eller flere firmaer, der deles om en annonceregning eller andet
eks. en murer der laver arbejde for en møbelhandler og får sin betaling udbetalt i møbler,
derfor har man en lokal handelstandsforening(Bytteklub), de er til at snakke med, andre
har et "timeregnskab" du får X-timer mod at jeg får noget andet gjort i Y-timer