Chios
Fra : Per Kyhn

Dato : 09-08-04 18:59

Hej.

Er der nogen, der har gode som mindre gode oplevelser fra Chios, så vil vi
gerne høre om dem.
Vi har lejet en bil i 8 dage,så vi vil gerne høre om spændende steder, gode
strande, smukke udsigter,som kan nås med bil. Hvis der er en ekstra god
restaurant, I kan anbefale, vil vi gerne have adressen. Hvordan er priserne
på restauranterne? Vi har tænkt på selv at tage en dagstur til Cesme i
Tyrkiet. Er der nogen der har prøvet det og kan det anbefales?
Berit Andersen

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 09-08-04 23:02

On Mon, 9 Aug 2004 19:59:08 +0200, Per Kyhn wrote:

> Er der nogen, der har gode som mindre gode oplevelser fra Chios, så vil vi
> gerne høre om dem.

Vi besøkte Chios for første gang 1990 og siden har det blitt mange turer
tilbake dit. På hjemmesiden min finner du litt om hva som er verdt å se og
litt om våre opplevelser. -men de mest innholdsrike beskrivelsene av
severdighetene finner du på de lokale sidene, www.chios.gr osv. Du finner
dem på min linkside.

> [...]
> restaurant, I kan anbefale, vil vi gerne have adressen. Hvordan er priserne

Vi spiser på den lokale taverna og det høyeste regningen vi har klart å
prestere for to voksne og to barn, var ca. 30 Euro. Da spiste vi på gresk
maner, mange retter midt på bordet, 2-3 hovedretter og _mange_ småretter,
vi hadde 1/2 fat-retsina til mor, draft-øl*2 til far, nestea*2 til ungene
og is til dessert. I snitt lå vel prisen på et måltid på ca. 25 Euro.

> Vi har tænkt på selv at tage en dagstur til Cesme i
> Tyrkiet. Er der nogen der har prøvet det og kan det anbefales?

Vi prøvde den første gang vi var nede. Da gikk turen til Izmirs basarer via
Cesme(med shopping-pause). Lang da, mange opplevelser.

I de senere år har vi nøyd oss med å høre rapport fra dem som reiser over
med reiseselskapet, og det er stort sett bare positive tilbakemeldinger,
men jeg tror ikke det er noe problem å ta turen på egenhånd heller, det
gjøres jo av grekere og tyrkere stadig vekk!

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Peter Cardow

Dato : 14-08-04 21:09

I får en rigtig dejlig ferie med masser af muligheder....
se her nogle af de ting i ikke må gå glip af....

http://www.cardow.dk/andre_rejseoplevelser.htm

Hi

Peter