Send email, skift mellem Outlook2000/Expre~
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 13:47

På en PC kører to forskellige Access-applikationer. Den ene skal sende
e-mail via Outlook 2000, den anden via Outlook Express.

I første omgang troede jeg det kunne gøres ved at ændre i
registreringsdatabasen, ved at ændre default mail-program.

Express kan midlertid ikke håndtere koden jeg benytter, som benytter
Microsoft Outlook 10.0 Object Library.

Hvordan kan jeg fra Access bestemme, om jeg vil benytte Outlook 2000
eller Outlook Express?

Jeg har brug for at kunne åbne hver af dem, og indsætte en mængde
e-mail-adresser i BCC-feltet.

Mvh /Snedker

XFUT: dk.edb.programmering.basic.visual-basic
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-08-04 18:37

"Morten Snedker" wrote

> [...]
> e-mail via Outlook 2000, den anden via Outlook Express.
>
> Hvordan kan jeg fra Access bestemme, om jeg vil benytte Outlook 2000

Har du prøvet det indlysende?
Du kan jo lave flere profiler i Outlook og herunder en Internet Mail
Profil
Outlook kommer til at fungere ala OE

Har jeg overset noget indlysende?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 08:13

On Mon, 9 Aug 2004 19:36:59 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

>Har jeg overset noget indlysende?

Ja. Kundespecifikke ønsker.

/Snedker
---

Fra : preben nielsen

Dato : 09-08-04 20:59

"Morten Snedker" <mortenatdbconsultdotdk> skrev i en meddelelse
> På en PC kører to forskellige Access-applikationer. Den ene skal
sende
> e-mail via Outlook 2000, den anden via Outlook Express.

Hvorfor SKAL noget gennem OE ??? OE har ingen public object-model
som Outlook har.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 08:14

On Mon, 9 Aug 2004 21:58:30 +0200, "preben nielsen"
<prel@post.tele.dk> wrote:

>Hvorfor SKAL noget gennem OE ??? OE har ingen public object-model
>som Outlook har.

Jeg har da forsøgt at præge kunden i anden retning, men det er nu en
gang hvad han beder om...og så er det jo så'n det skal være.

Fandt i øvrigt min løsning på
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=Xns9025E8880lylefairyahoocom%4024.2.9.58&rnum=4

mvh /Snedker
---