USA-faktura på download - bogføring hvorda~
Fra : B. Nice

Dato : 09-08-04 08:05

Har lige købt et program til mit firma via download fra en virksomhed
i USA. Ved købet kunne jeg opgive mit momsnr. og fakturaen er udstedt
uden VAT.

Hvordan skal en sådan faktura bogføres korrekt?

Vedlæg gerne et link til en relevant told/skat side, da jeg ikke selv
synes jeg har kunnet finde et.

/B. Nice

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-08-04 20:15

B. Nice wrote:

> [...]
> uden VAT.
>
> Hvordan skal en sådan faktura bogføres korrekt?

Som enhver anden faktura, men momsen er selvfølgelig nul. Hvis du
bogfører med et program, der selv beregner moms, skal du selvfølgelig
have fortalt det, at der _ikke_ skal beregnes moms på denne faktura.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : B. Nice

Dato : 09-08-04 21:24

On Mon, 09 Aug 2004 21:15:19 +0200, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> [...]
>bogfører med et program, der selv beregner moms, skal du selvfølgelig
>have fortalt det, at der _ikke_ skal beregnes moms på denne faktura.

Jeg fik vist ikke lige fortalt hele sandheden. Firmaet er
tilsyneladende momsregistreret i EU.

Er der så ikke noget med at der skal bogføres og indrapporteres 25%
erhvervelsesmoms (som samtidig udbalanceres på en udgående momskonto
for køb af varer i udlandet)?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-08-04 22:43

B. Nice wrote:

> [...]
>
> Er der så ikke noget med at der skal bogføres og indrapporteres 25%
> erhvervelsesmoms (som samtidig udbalanceres på en udgående momskonto

Det skal opgøres på din momsangivelse, men om/hvordan det indgår i
din bogføring, må afhænge af din valgte metode.

(Hvis du skriver hvilket program, du bruger til bogføring, er der
sikkert nogen, der kan give en mere konkret vejledning).