Flere firma navne - hvordan ?
Fra : Martin Vinter

Dato : 09-08-04 00:40

Hej !

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med, jeg har en virksomhed
som faktisk er 3, men har hidtil kun haft registreret hovedvirksomheden, og
blot angivet andet navn på faktura.

men er det muligt at registrer en virksomhed : fx. TEST HOLDING, med fx.
FIRMA A og FIRMA B osv.

Skal man så registrer dem særskilt men som TEST HOLDING som ejer ?! eller
hvordan gør man ??

... Virksomheden drives i personlig form, af flere grunde ..

Fra : Kasper Holtze

Dato : 09-08-04 01:15

Martin Vinter wrote:

> [...]
> hvordan gør man ??
>
> .. Virksomheden drives i personlig form, af flere grunde ..

Hejsa

Jeg havde samme "problem" for et stykke tid siden. Iflg. Told&Skat (som
styrede det på det tidspunkt), skal du blot rette navnet på din
registreringsattest, anføre de navne dit firma skal have, og sende den
ind til dem. Det skal jo så nok sendes til Erhvervs- og
Selskabsstyrelsen, nu hvor de har overtaget tingene. (I øvrigt kan det
vist nok gøres online..). De vil ikke give dig flere CVR numre, men det
skulle være muligt at have flere navne på ovennævnte måde.

// Kasper Holtze

Fra : Martin Vinter

Dato : 09-08-04 10:12

Tak for det hurtige svar

Hvor på ændringsmeddelse har du anført dine extra firma navne ?

Fra : Kasper Holtze

Dato : 09-08-04 14:40

Martin Vinter wrote:
> Tak for det hurtige svar
>
> Hvor på ændringsmeddelse har du anført dine extra firma navne ?

Jeg har bare streget navnet over, og skrevet det nye i hånden.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-08-04 18:34

On Mon, 09 Aug 2004 15:40:12 +0200, Kasper Holtze
<kasper@fjerndether-holtze.dk> wrote:

>Jeg har bare streget navnet over, og skrevet det nye i hånden.

Er der ikke noget om at det kan påvirke momsafregningsperioden så det
bliver en månedlig redegørelse/afregning?

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-08-04 18:51

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der ikke noget om at det kan påvirke momsafregningsperioden så det
> bliver en månedlig redegørelse/afregning?

Nej, det er netop kun hvis man har flere CVR-numre

Fra : Kasper Holtze

Dato : 09-08-04 18:53

> Er der ikke noget om at det kan påvirke momsafregningsperioden så det
> bliver en månedlig redegørelse/afregning?

Det skal jeg ikke kunne sige - så vidt jeg ved er det omsætningens
størrelse der har betydning for hvor ofte man skal angive moms. Jeg kan
ikke lige se hvorfor firmanavnet skulle have noget med det at gøre, men
det kan være jeg tager fejl? Dog sagde de ikke noget om det hos
Told&Skat da jeg snakkede med dem om det.

// Kasper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-08-04 20:22

Kasper Holtze wrote:

> ... Jeg kan
> ikke lige se hvorfor firmanavnet skulle have noget med det at gøre, men
> det kan være jeg tager fejl?

Det er som en anden skrev kun, hvis man har flere CVR-numre. Ellers
kunne man splitte omsætningen op på flere CVR-numre for at undgå
kvartals/måneds-afregning.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.