Santorini
Fra : Annie Mogensen

Dato : 07-08-04 16:24

Hejsa

Jeg rejser med Århus Charter til Kamari, Santorini den 14., men har nu efter
at have kigget på diverse hjemmesider fået det indtryk, at Kamari er jævnt
uinteressant at bo i, og at der er fyldt med turister på Santorini i august.
Ikke at jeg er interesseret i diskoteker og den slags (jeg er en "ældre"
dame på 55), men jeg have håbet på lidt græsk sjæl, som man finder visse
steder på småøerne. Kan nogen fortælle lidt om deres oplevelser, så jeg
måske alligevel kan se frem til turen.

Hilsen Annie

Fra : thomas bærbar

Dato : 07-08-04 20:17

hej anni

Santorini er en skøn ø især for folk der ikke ønsker disko livet med natur
fred og Forholdsvis ro.

VI så vist kun 1 diskotek på santorini så de problemer får du ikke.

Der er mange ting du skal se på santorini, først og fremmest skal du tage på
en sejltur og se øen udefra og få et indtryk af de enorme kræfter som har
hærget da øen eksploderede, det er meget facinerende.
Derefter er der den hvide by, jeg kan ikke huske hvad den hedder, men det er
meget charmerende at gå rundt i de små gader.

læs en masse om santorini inden du tager afsted, det er en af de hsitoriske
steder man husker for evigt.
http://www.santorini.net/

det eneste negative jeg har at sige om den rejse er at jeg sad meget tæt på
Pia kjærsgård på flyet både frem og tilbage, hun havde desværre købt hus
dernede.

Thomas

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 07-08-04 21:34

"Annie Mogensen" <anniemogensen@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dame på 55), men jeg have håbet på lidt græsk sjæl, som man finder visse
> steder på småøerne. Kan nogen fortælle lidt om deres oplevelser, så jeg

Hej Annie

Jeg har været der tre gange, jeg er godt nok lidt yngre end dig men søgte
både det kulturelle som dig og det festlige, og begge dele findes i rigt mål
på øen. Uanset alder og præferencer vil man kunne glæde sig til en ferie på
Santorini.

God tur!

Bo

Fra : @ndersen

Dato : 13-08-04 07:27

> [...]
> dame på 55), men jeg have håbet på lidt græsk sjæl, som man finder visse
> steder på småøerne. Kan nogen fortælle lidt om deres oplevelser, så jeg

Santorini er absolut et besøg værd.
Kamari er ikke nogen stor by, men man kan tage bussen fra stranden i Kamari
til byer som Oia og Fira hvor huse og restauranter bogtaveligt talt hænger
på klippesiderne. Her man kan sidde og nyde solnedgangen over det gamle
vulkankrater, imens et strygeorkester spiller klassisk musik.

I umiddelbar nærhed af Kamari ligger en by som jeg mener hedder Mesa Gonia.
Byen blev engang i 1950 erne ramt af et krsftigt jordskæv, og forladt.
Men enkelte steder i denne spøgelsesby, bor der rent faktisk mennesker i
disse hulelignende boliger.
Besynderlig oplevelse at gå i denne ruinhob, og pludselig se et tændt
farvefjernsyn lyse en af hulerne op.

Der er også en masse arkæologiske udgravninger på øen som absolut er et
besøg værd.
Jeg tror ikke du kommer til at fortyde denne tur.

God rejse
@ndersen