Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Larmer nye highend kort virkelig så meget?
Fra : Sven

Dato : 06-08-04 21:30

Hej.
Har læst på hardwaretidende.dk at faktisk alle nye highend kort larmer
uacceptabelt meget, pånær X800Pro, som så også er det langsomste (derfor er
jeg ved at samle mod til at købe et VIVO og så modde det til XT, se
tidligere tråd, men det skal vel så også have ekstra køling, og så er jeg
lige vidt )
Jer der har fået fat i et X800XT eller et 6800 Ultra / GT. Passer det, når
HWT skriver, at disse kort er meget støjende?
Jeg har brugt en hel del penge til CPUkøler, PSU og kabinetsblæsere for at
gøre min PC så lydløs som muligt uden at bruge vandkøling, så jeg vil være
ked af at betale 4000+ for noget der larmer meget, så er alt det andet jo
lidt spildte penge.

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 22:30

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> ked af at betale 4000+ for noget der larmer meget, så er alt det andet jo

Hvis du virkelig har brugt tid og penge på at gøre resten af din maskine
lydløs, så skal du købe et HIS X800XT IceQ
(http://www.databutikken.com/dk/datasheet.php?artId=HTEXRADX800XTIC)

Mit POV Geforce 68000 Ultra siger en del. Selv om driverne skruer ned for
kortet når de er læst ind, så er det eneste jeg kan høre fra min maskine,
køleren på grafikkortet.

"Larmen" er ikke en skinger, pivende højfrekvent lyd, men "blæserlyd", som
når du f.eks. har en vifte til at give kold luft på en varm sommeraften som
i aften, altså en stille "blæst"/"pusten" der kører i baggrunden. Lige nu
har jeg siden af mit kabinet, så det siger lidt ekstra, men også med siden
på er det hørbart.

Men jeg er ikke typen der absolut går efter det mest stille hardware. Godt
nok er mit kabinet og min cpu køler lownoise, men det er bare købt sådan
fordi jeg kunne, ikke fordi det ikke larmer

Men kommer der en ny køler jeg kan montere, så gør jeg nok det....

> --
>
> Mvh
> Sven

Lars B

Fra : Sven

Dato : 07-08-04 03:27

Lars B. Jensen wrote:
> [...]
>

> Hvis du virkelig har brugt tid og penge på at gøre resten af din
> maskine lydløs, så skal du købe et HIS X800XT IceQ

Kender det godt af omtale, kender desværre også, at det er umuligt at få fat
i.

> Men kommer der en ny køler jeg kan montere, så gør jeg nok det....

Ja, det bliver nok også løsningen for mig.

Sven

Fra : Brian Munk Jacobsen

Dato : 11-08-04 14:28

> Ja, det bliver nok også løsningen for mig.

Silencer er vist ved at være klar i en version til 6800:

http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=429

---
Brian

Fra : Thomas VJ

Dato : 06-08-04 22:55

> [...]
> jeg ved at samle mod til at købe et VIVO og så modde det til XT, se
> tidligere tråd, men det skal vel så også have ekstra køling, og så er jeg

Mit x800pro VIVO@XT larmer så lidt at resten af min Shuttle overdøver det.
fx kortet ligger med en idle temperatur på 45* C og load temp. på 80* C.

mvh
Thomas

Fra : Sven

Dato : 07-08-04 03:29

Thomas VJ wrote:
> [...]
>
> Mit x800pro VIVO@XT larmer så lidt at resten af min Shuttle overdøver
> det. fx kortet ligger med en idle temperatur på 45* C og load temp.

Jeg ved ikke om jeg vil/tør bruge så mange penge på et kort, hvis flashingen
går galt, er kortet jo lige til at smide ud, selvom det er fristende at
prøve

Har du sat ekstra køling på efter moddet, eller er det Pro standardkøling
der er god nok til XT-klassen? Er det sidste tilfældet, skulle jeg måske
købe et XT og så rode lidt med blæserspænding??

Sven

Fra : Thomas VJ

Dato : 07-08-04 10:33

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<klip>

> Jeg ved ikke om jeg vil/tør bruge så mange penge på et kort, hvis
flashingen
> går galt, er kortet jo lige til at smide ud, selvom det er fristende at
> prøve

Jeg havde de samme tanker, men besluttede mig for at tage chancen.

> Har du sat ekstra køling på efter moddet, eller er det Pro standardkøling
> der er god nok til XT-klassen? Er det sidste tilfældet, skulle jeg måske
> købe et XT og så rode lidt med blæserspænding??

Jeg har sat ramkølere fra Zalman på og skiftet kølepastaen...

mvh
Thomas

Fra : Sven

Dato : 07-08-04 15:36

Thomas VJ wrote:
> [...]
>
> Jeg havde de samme tanker, men besluttede mig for at tage chancen.

> Jeg har sat ramkølere fra Zalman på og skiftet kølepastaen...

hehe, det lyder jo enkelt nok, men jeg er nok for stor en kylling. Det er
trods alt mange penge at smide ud. På den anden side, hvis dit kort kører
med XT-hastigheder, men med Pro køling (+ dine forbedringer), burde det jo
være muligt at få et XT til at udvikle mindre støj end de gør default.

Sven

Fra : Nicolai

Dato : 06-08-04 23:00

> [...]
> ked af at betale 4000+ for noget der larmer meget, så er alt det andet jo

Så er vi i samme båd - det sucks at der ikke er mere fokus på det.

Eneste trøst kan være:

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=31852

Desuden mener jeg at have læst at MSI vil gentage successen med deres 26db serie. Men der kan gå måneder.

Fra : Erik

Dato : 07-08-04 07:52

Sven wrote:
> [...]
> ked af at betale 4000+ for noget der larmer meget, så er alt det andet jo

Man kan jo bare montere en af de nye VGA Silencers:
http://www.bsmultimedia.dk/category.php?cat=111&PHPSESSID=a05ee523331da6485b4ecbf5eae0ffe6

--
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-04 08:35

"Erik" <nowhere@i.hatespam> skrev i en meddelelse

> Man kan jo bare montere en af de nye VGA Silencers:

http://www.bsmultimedia.dk/category.php?cat=111&PHPSESSID=a05ee523331da6485b4ecbf5eae0ffe6

Der er vel ikke nogen af dem der kan holde et GF6800Ultra kold nok
(eller passer på!)

> --
> Erik

Lars B

Fra : Sven

Dato : 07-08-04 15:28

Erik wrote:

> Man kan jo bare montere en af de nye VGA Silencers:

http://www.bsmultimedia.dk/category.php?cat=111&PHPSESSID=a05ee523331da6485b4ecbf5eae0ffe6

Ja, det kan man jo så ikke, da ingen kølere der passer på X800 er lagervare.
Det er det samme der går igen med HIS kortet. På Nettet ser det fint ud, det
kan desværre bare ikke findes i virkeligheden

Sven

Fra : Erik

Dato : 07-08-04 16:21

Sven wrote:

> Ja, det kan man jo så ikke, da ingen kølere der passer på X800 er lagervare.
> Det er det samme der går igen med HIS kortet. På Nettet ser det fint ud, det
> kan desværre bare ikke findes i virkeligheden

Jeg tror godt du kan regne med,
at de nye kølere er på lager i DK inden for de næste par uger.
På bla. caseking.de står den til lev. 10/8:
http://tinyurl.com/6tmuh

--
Erik

Fra : Sven

Dato : 07-08-04 21:59

Erik wrote:

> Jeg tror godt du kan regne med,
> at de nye kølere er på lager i DK inden for de næste par uger.
> På bla. caseking.de står den til lev. 10/8:
> http://tinyurl.com/6tmuh

Ok, jeg udskyder mit grafikkort køb et par uger og ser om disse kølere så
vil være tilgængelige. Er de det, er udvalget af "støjsvage" grafikkort jo
meget større

Sven

Fra : Thomas VJ

Dato : 08-08-04 11:56

> Jeg tror godt du kan regne med,
> at de nye kølere er på lager i DK inden for de næste par uger.
> På bla. caseking.de står den til lev. 10/8:
> http://tinyurl.com/6tmuh

Lige for at være sikker. Disse kølere er af den type som kræver et ekstra
PCI slot ved siden af til at spytte den varme luft ud med?
Hvis det er tilfældet får jeg den nok ikke til at passe i min Shuttle...

mvh,
Thomas