import usa
Fra : RJ

Dato : 06-08-04 21:26

Jeg er ved at importere en vandscooter fra usa.

Hvad koster det i Told ?

Fra : Knud Berggreen

Dato : 07-08-04 09:58

On Fri, 6 Aug 2004 22:26:03 +0200, "RJ" <rj@mailmefjerndette.dk>
wrote:

>Jeg er ved at importere en vandscooter fra usa.
>
>Hvad koster det i Told ?

Du må nok spørge T&S direkte.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-08-04 10:17

"RJ" <rj@mailmefjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at importere en vandscooter fra usa.
>
> Hvad koster det i Told ?

Mit gæt er at en vandscooter har varekode 8903.92.91 00 i EU's told system

VITA - tarifering 01.08.2004
Mekaniske og elektriske maskiner, apparater og instrumenter;
transportmidler - Kap 84-92
Transportmidler - Kap 86-89
89.00 SKIBE, BÅDE OG FLYDENDE MATERIEL
89.03 Lystyachter og andre skibe og både til lystsejlads og sport; robåde og
kanoer
-Andre varer
8903.92.00 00 --Motorbåde, undtagen både med påhængsmotor
---I andre tilfælde
8903.92.91 00; ----Af længde 7,5 m og derunder

Toldsats 1,7 % af toldværdien.

(Derudover kommer jo osse importmoms)

Fra : RJ

Dato : 08-08-04 17:03

hvor meget lyder importmomsen på...

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-08-04 17:07

> hvor meget lyder importmomsen på...

25 % som den almindelige moms.

Men da den ryger på din købsmoms er den så at sige "neutral" på dit eget
momsregnskab.

Fra : RJ

Dato : 08-08-04 17:15

ok !

Det vil sige at jeg bare kan bestille min vare i USA og få dem fragtet til
nærmeste fragt havn..

er det smartere at importere det ind over tyskland ?

Fra : Jonas Kofod

Dato : 08-08-04 17:32

> [...]
> nærmeste fragt havn..
>
> er det smartere at importere det ind over tyskland ?

Hmm jeg kan ikke lige gennemskue om det skulle have nogen forskel at
importere til Tyskland. Tolden er jo en EU told.

Og moms kommer du jo ikke uden om.

Men jeg er ret sikker på at T&S gerne vil høre om din modtagelse inden de
dukker op - en tolddeklaration. Den er at finde på T&S hjemmeside. Det er
bare "jeg får xxxx - for så mange penge - derfra - jeg betaler yyyyy".
Men jeg ved faktisk ikke om det er påkrævet på forhånd - jeg kender kun til
varer der er lidt "skrappere" hvor deklaration er påkrævet "in advance".

Husk at det beløb du skal betale moms og told af "fortoldnings værdien" ikke
kun er prisen - men osse fragt forsikring m.m.