Erfaring med cykel eller ekstra vægt, grat~
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 20:53

Har du prøvet at få din cykel billigt med fly (altså ikke betalt de der
200kr pr kilo for overvægt) eller bare at få ekstra kg med gratis ? Måske
ved at bestille forud ?
Jeg mødte nogen cyklister i Lhasa og Nepal, men fik ikke spurgt om hvordan
de financierede transporten med fly.

Hvis man spørger rejsebureauet kan det ikke lade sig gøre, men jeg har én
gang fået tildelt 10kg ekstra, ved at tage ud til selskabet og tigg,. en uge
før hjemrejse.

Poul B-H

Fra : ole holte

Dato : 06-08-04 06:26

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang fået tildelt 10kg ekstra, ved at tage ud til selskabet og tigg,. en uge

eks. http://www.sterlingticket.com/forside_da
Gebyr på specialudstyr

Golf- og skiudstyr DKK 150,- for enkeltrejser
Cykel- og dykkerudstyr DKK 300,- for enkeltrejser
Vindsurferbræt DKK 400,- for enkeltrejser

Disse gebyrer betales ved check-in. Bemærk, at beløbet skal betales kontant.

Reservation er ikke nødvendig.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 06-08-04 06:46

"ole holte" <ole@holte.dk> wrote in message

Disse gebyrer betales ved check-in. Bemærk, at beløbet skal betales kontant.

Blot vær opmærksom på, at der stilles nogle krav til cyklen afhængigt af
reglerne for det pågældende selskab du skal med.
Bla. skal pedalerne skrues af. Der er en artikel om det i Ud og Se med DSB.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-08-04 08:43

svar_i_gruppen wrote:
> [...]
>
> Hvis man spørger rejsebureauet kan det ikke lade sig gøre, men jeg
> har én gang fået tildelt 10kg ekstra, ved at tage ud til selskabet og

Jeg har fløjet min cykel med Olympic Airways (Athen->Cairo) og KLM
(Cairo->Holland->Danmark> - begge gange kostede det intet, og jeg afleverede
den fuldstændigt uindpakket. :) Jeg har mistanke om, at de simpelthen passer
bedre på den, hvis den ikke pakkes ind. Det var ganske vist i 1991, og der
kan da være sket ting siden. Jeg mødte bare op med cyklen ved check-in,
spurgte ingen om mulighederne først.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : KJ

Dato : 06-08-04 23:04

<svar_i_gruppen> wrote:

> Har du prøvet at få din cykel billigt med fly (altså ikke betalt de der
> 200kr pr kilo for overvægt) eller bare at få ekstra kg med gratis ? Måske
> ved at bestille forud ?

På vores tur til Portugal sidste år var der i hvert fald ikke nogen vej
udenom Mærsk/Lufthansa. Til gengæld fik de da demoleret cyklerne pænt på
den ene tur. Det gik ud over både en skærm og et par reflekser om alt
var pakket behørigt ind.

KJ