Vin og hyldeblomst
Fra : Dorthe

Dato : 05-08-04 20:51

Hej NG

Vi skal snart have barnedåb og har tænkt os at lave hvidvin og
hyldeblomstsaft til velkomstdrink.

Kan nogen herinde huske blandingsforholdet?

Jeg har søgt på google, men fik utrolig mange hits og ingen gav opskriften
på drikken. Håber nogen vil hjælpe os

Dorthe

Fra : Ole Stigaard

Dato : 05-08-04 20:56

On Thu, 5 Aug 2004 21:50:56 +0200, Dorthe <dorthemus1@hotmail.com> wrote:

> Hej NG
>
> Vi skal snart have barnedåb og har tænkt os at lave hvidvin og
> hyldeblomstsaft til velkomstdrink.
>
> Kan nogen herinde huske blandingsforholdet?

Smag dig frem. Det er jo kun dig som ved hvor stærk din hyldeblomstdrik
smager.
Med min vil jeg tro forholdet hedder 1/6 til 1/5 hyld, 1/2 hvidvin og
resten danskvand.

God fest!

Ole

Fra : alfaekko

Dato : 05-08-04 22:10

"Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen herinde huske blandingsforholdet?
>
> Jeg har søgt på google, men fik utrolig mange hits og ingen gav opskriften

Jeg blander 2/3 vin med 1/3 vand og putter hyldeblomst i til smagen er
tilpas.......

Anders