tv-out på bærbar i sort/hvidt?
Fra : M.I

Dato : 05-08-04 18:54

Hej

Min nyligt indkøbte acer aspire 1353XC m. VIA/S3G indbygget grafik vil kun
vise tv-out i sort/hvid. Nyeste drivere er indstalleret. Den bærbare har
s-video udgang. På tv har jeg ingen s-video eller composite indgang, men
bruger et scartconverter med begge disse indgange. Hvis jeg slutter notebook
til composite i scartstikket registreres pc/tv forbindelsen slet ikke. Hvis
jeg slutter notebook til s-video indgang er der kun sort/hvid farve samt
fede kanter ovenocer og nedenunder billedet. Selve billedet er fint nok.

På min stationære m. nvidia geforce 2 m. (s-video) virker det med farve, når
det tilsluttes scartconverterens composite ind.

Kan nogen tippe mig til at få farve på tv-skærmen?

Takker
M.I

crosspost dk.edb.hardware.baerbar

Fra : Jakob M

Dato : 05-08-04 21:51

> Kan nogen tippe mig til at få farve på tv-skærmen?

Lyder som om dit TV ikke kan klare S-video. Det kan ordnes med et
colorfixkabel, der konverterer S-video signalet til composite via scart, som
dit TV så kan forstå.

Mvh
Jakob

Fra : Anders Pedersen

Dato : 06-08-04 15:20

On Thu, 5 Aug 2004 22:50:35 +0200, Jakob M wrote:

> Lyder som om dit TV ikke kan klare S-video. Det kan ordnes med et
> colorfixkabel, der konverterer S-video signalet til composite via scart, som
> dit TV så kan forstå.

Eller en s-vhs-composite converter

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Jakob M

Dato : 06-08-04 22:59

> Eller en s-vhs-composite converter

Du mener en S-video - composit konverter, SVHS er en båndstandard. Et
colorfixkabel er en S-video - composit konverter.

Mvh
Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-08-04 14:05

Jakob M wrote:

> Du mener en S-video - composit konverter, SVHS er en båndstandard. Et
> colorfixkabel er en S-video - composit konverter.

Det staves Composite og Converter. For nu at blive ved i samme stil.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-08-04 21:56

M.I wrote:

> Kan nogen tippe mig til at få farve på tv-skærmen?

Og det er ikke den gamle fejl med PAL/NTSC ?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : M.I

Dato : 07-08-04 13:12

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en

> Og det er ikke den gamle fejl med PAL/NTSC ?
>
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk

Jo, det var det... Tak for tip.
Men efter der er kommet farver på, flimrer det ret meget. Jeg kan indstille
et flimmerfilter, men det gør ingen forskel. Er det at forvnete på sådan en
bærbar/grafikcchip? Jeg har ingen problemer på samme tvmed samme kabler fra
stationær med nvidia geforce 2m. s-video out.

M.I

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-08-04 14:07

M.I wrote:
> [...]
> forvnete på sådan en bærbar/grafikcchip? Jeg har ingen problemer på
> samme tvmed samme kabler fra stationær med nvidia geforce 2m. s-video

Er billedet dårligt lige meget om du kører på lysnettet eller batteri?
Prøv at slå evt. strømbesparende software fra.
Prøv at pille alle andre stik ud af TV'et og prøv at andet S-Video
kabel.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.