Deponering af penge på spærret konto (
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-08-04 04:53

Hej NG´s.

Bemærk X-post mellem 2 grupper.

Hvilken metode kan i anbefale til at betale penge med over internettet
mellem 2 forretningsdrivende? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har selvfølgelig søgt lidt rundt på google og ved ikke om Paypal er
en løsning. Umiddelbart syntes jeg at de er en smule for dyre til
overførsel af omkring 100-500 $, så måske er det billigste og bedste
bare at overføre pengene direkte med bankoverførsel til modtager:
Halvdelen ved indgåelse af aftale og den sidste halvdel når levering er
sket? Er det ikke noget med at man kan overføre penge med en SWIFT-kode
eller hvordan er det?

Det jeg har kunnet finde på google om Paypal, er vist mest forbrugerstof
- og så fandt jeg denne side: http://www.paypalsucks.com/

Så hvad gør i, hvad er godt og hvad kan anbefales?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Thomas

Dato : 11-08-04 10:36

www.ewire.dk har et deponeringssystem.

thomas

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-08-04 18:23

On Wed, 11 Aug 2004 11:35:37 +0200, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>www.ewire.dk har et deponeringssystem.

Der er noget med et maximalt indestående på kr. 500,-
Jeg ville også tro at hvis de kunne modtage større indskud så skulle
de være underlagt Finanstilsynet og det er der ikke noget der tyder på
at de er.

/Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-08-04 19:06

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> Jeg ville også tro at hvis de kunne modtage større indskud så skulle
> de være underlagt Finanstilsynet og det er der ikke noget der tyder på

Deres priser er vist også kun for private kan jeg se. Ellers billigt
nok, hvis man kunne betale over kr.500,-

mvh.
Martin Jørgensen