Skærme
Fijala 3554
17" vs 19" tft
Fra : Tazman

Dato : 04-08-04 20:12

Hejsa

Har en kammerat der har en 19" crt skærm nu, men gerne vil skifte til
tft for a spare plads på skrive bordet.

Han er bange for at en 17" bliver for lille i forhold til det han er
vandt til, men synes samtidig at 19" er for dyre.

Han bruger den til spil og alm. surf.

Nogle gode råd????

Tazman

Fra : Pophaar

Dato : 04-08-04 20:41

Mon ikke en 17" flad svarer til den nuværende 19'er (plus/minus ½ tomme)?

Fra : Tazman

Dato : 04-08-04 21:05

Vil det sige at en 17" flad er lige så stor som en 19" crt?

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-08-04 21:28

> Vil det sige at en 17" flad er lige så stor som en 19" crt?

Ja, det er ikke meget galt.

\Mandal

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-08-04 04:00

On Wed, 4 Aug 2004 22:27:50 +0200, Brian Fisker [8900] wrote:

> "Tazman" <b_karsen@slet.hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det er ikke meget galt.
>
> \Mandal

En 17" TFT har et nøjagtigt synligt areal på 17".
En 19" CRT har - alt afhængig af model - et synligt areal på mellem 17,6" -
18,6"

En 17" kan aldrig køres i højere opløsning end 1280X1024, hvor imod en 19'
CRT sagtens kan køres i 1600X1200 eller mere - afhængig af, hvad man kan
lide.

Jeg kunne personligt ikke lide højere end 1280X1024, da jeg kørte med 19"
CRT for snart 4 år siden - men mange kan sagtens køre deres 19" CRT med
1600X1200 eller højere.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Tazman

Dato : 06-08-04 21:35

Mange tak for hjælpen... Det hjalp på forståelsen...

Tazman

On Thu, 5 Aug 2004 05:00:12 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>