turbåde sjælland - Erfaringer
Fra : Brizz

Dato : 04-08-04 13:06

Skal til at arrangerer nogen ture fra turbåde på sjælland. Derfor vil jeg
gerne høre erfaringer fra folk om hvilke både de har haft gode oplevelser
med og dårlige også for den sags skyld selvom alle kan have dårlige dage.
Er det lige så godt at sejle ud fra kbh som helsingør eller?
Alt er jeg intereseret i at høre omkring

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-08-04 20:48

> [...]
>Er det lige så godt at sejle ud fra kbh som helsingør eller?
>Alt er jeg intereseret i at høre omkring

Jeg kan anbefale "Skipper" fra Kalkbrænderihavnen. Den har et hygsomt
lille soldæk bagtil, hvor man kan sætte sig op i sommervarmen med en
kold, mens der sejles
http://www.sparshipping.dk/

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 08:26

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det lige så godt at sejle ud fra kbh som helsingør eller?
> Alt er jeg intereseret i at høre omkring

Hej Brian
Det kommer helt an på, hvad du har lyst til.
Nogle både er "storvildtjægere", som skælder ud på kunderne, hvis de ikke
gør tingene rigtigt, eller ingen fanger de fisk, som han kan se på sit
ekkolod. Andre tøffer derudaf og hyggefisker, hvor selv små børn med
Fætter-BR-stænger kan være med. Derudover er der forskel på, hvad de enkelte
både primært går efter (torsk, sild, fladfisk m.v.)

Hvad angår havnen, så giver Helsingør vel de fleste muligheder, idet der kan
sejles vidt omkring på overskuelig tid - dvs der hvor fiskene (måske) er.

Personligt har jeg brugt Havstrygeren eller Arresø et par gange. Det er
"almindeligt" drivfiskeri efter det som nu lige er aktuelt. Prøv at kigge på
http://elida.fishing.dk

Mvh
Stefan

PS: Jeg var ude i går aftes i en jolle ud for Helsingør. 1 havørred + 1
undermåler, 1 flot makrel, 2 fjæsinger og 1 mini-hornfisk på 3 timer. Jeg
talte med en anden båd derude, og de meldte om rigtigt mange fjæsinger nord
for Helsingør (faktisk ikke andet end dem)

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-08-04 16:34

"Sonte" i helsingør er helt klart anbefalelsesværdig. Har været ude med en
del både oppe fra Helsingør og må umiddelbart sige at "Sonte" har vundet mit
hjerte. Dog er den ikke så stor så det er "begrænset HVOR mange de kan have
med så hvis det er et størere arrangement vil jeg anbefale Havstrygeren. Det
er også en rimlig kompetent skipper.

http://www.sonte.dk

--
-----
Med venlig hilsen / Best Regards

Jesper Nielsen

Email: mail@websejt.dk
Web: http://websejt.dk
MSN: bipperdk@hotmail.com
ICQ: 89206165
-----
- Kunstig Intelligens Kan Intet Stille Op Imod Naturlig Dumhed.

Fra : Brizz

Dato : 10-08-04 19:23

"Jesper Nielsen" <mail@websejt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
have
> med så hvis det er et størere arrangement vil jeg anbefale Havstrygeren.

Vi er for det meste omkring 20-30 mand afsted. og der er fra den ambitiøse
til barnet der har en nylonline om en gren (overdrivelse fremmer
forståelsen )

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk