Opskrift på Pizzasnegle
Fra : Malene Nyberg

Dato : 04-08-04 11:46

Hej Gruppe

Er der ikke nogen der ligger inde med en god og nem opskrift på
pizzasnegle - min søn skal have børnehaven hjem og vil gerne server det for
dem!!

-og jo jeg ved godt Googel er min ven, men det kunne jo være der var en
venlig sjæl der havde en super opskrift!!

Vh
Malene

Fra : nuser

Dato : 04-08-04 13:33

"Malene Nyberg" <magnus@(fjern)os.dk> skrev i en meddelelse

> -og jo jeg ved godt Googel er min ven, men det kunne jo være der var en
> venlig sjæl der havde en super opskrift!!

Vil da gerne være en venlig sjæl *SS*

Når jeg laver pizzasnegle, plejer jeg at bruge min gode bolleopskrift (er
sikker på at du selv har en sådan), ruller dejen ud efter første hævning
til en eller 2 plader a la roulade smører pizzatoppings (kan købes færdig i
Fakta eller laves selv) drysser med gavmild hånd skinke strimler ud over,
drysser pizzaost (ikke for meget) samt oregano. Ruller pladen sammen til en
pølse, og skærer den til snegle. bager dem ved 200 grader mid i ovnen i ca.
10 - 15 min.

God fornøjelse....ungerne i min søsns børnehave spiser dem med stor
fornøjelse

Hilsen Nuser

P.S: Har du prøvet med pizzatoast. Toastbrød smøres med pizzatopping og
derefter laver hvert barn sin egen lille pizza med skinke, coctailpølser,
majs ost o.l. Bages i ovnen ved 200 til osten er gylden I stdet for toast
kan man også brugepitabrød som man flækker hel i gennem således at man få to
minipizzaer ud af hvert pitabrød

Fra : ThomasB

Dato : 07-08-04 17:53

"nuser" <tortieSKRABVÆK@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:4110d725$0$154

> [...]
en
> pølse, og skærer den til snegle. bager dem ved 200 grader mid i ovnen i

Undskyld mig, men alm. bolledej er ikke lækkert at lave pizza af. Der skal
være durum i.
Hvad er pizzatopping, og hvad er forskellen i forhold til hakkede tomater
med oregano?
Skinkestrimler lyder lidt a la bov
Og hvad er pizzaost?

Fra : M Lynggaard

Dato : 04-08-04 16:55

> [...]
>
> -og jo jeg ved godt Googel er min ven, men det kunne jo være der var en
> venlig sjæl der havde en super opskrift!!

Hej Malene

Min pizzasnegle-opskrift er fra et hæfte, jeg har fået i min søns børnehave.
www.projekt-madpakken.dk findes opskriften under "ideer til madpakken" og
derefter " 24 eksempler på opskrifter". Et godt hæfte/ en god side med ideer
til en afvekslende madpakke. Opskriften på minipizzaer kan iøvrigt varmt
anbefales.

Mvh. Marie

Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-08-04 01:53

Hej.

Andre muligheder:

Flødeost - "Garli" hvidløgsost er godt, men nok ikke børnenes favorit ;)
Blendede grøntsager
Oksekød

Kan blandes i fyldet eller evt. i selve dejen.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Nyberg

Dato : 08-08-04 08:56

Tak for alle svarene.

Vi er kommet frem til at lave dejen efter vores gode pizza opskrift - den af
bolledej blev lidt "tung" inden i kom vi hakket tomater frisk mozerella ost
og "most" tun, og i anden portion "silke skåret" skinke - det blev et hit!

mvh
Malene