Leje mobil-telefon i USA, hvordan ?
Fra : JK

Dato : 04-08-04 09:19

Hej

Jeg har hørt, at man kan leje en mobilos til deres net derovre. Så er
jeg fri for at anskaffe en Tri-band mobilos.

Er der nogen, der ved, hvor og hvordan det foregår.

Vi starter turen i San Fransisco og skal køre lidt rundt i bil.

På forhånd tak

mvh

John

Fra : Per

Dato : 04-08-04 09:45

Du kan leje i lufthavnen, der plejer at være en biks.

Nogle steder kan du købe "smid væk" mobiler, det er mobiler med taletid og
når minutterne er brugt op smider du mobiltelefonen ud.

Prøv at spørge kundeservice i den lufthan i lander i, de ved besked.
samtidig kan du få et kort over lufthavnen. Det er rart hvis man skal retur
fra den.
(disse kort er også i Rand McNally kortbøgerne)

Mvh Per

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-08-04 10:30

"JK" <johnknuhtsen@snabelamail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er der nogen, der ved, hvor og hvordan det foregår.
>
> Vi starter turen i San Fransisco og skal køre lidt rundt i bil.

Samme her.
Men jeg har en Triband mobilos i forvejen, så jeg vil gerne vide,
om man benytter taletidskort derovre og eventuel, hvilket selskab,
der har en god dækning i Californien, Nevada og Arizona - og meget
gerne med GPRS.
Eventuelt: Hvad kalder man et 'taletidskort' på amerikansk (så man
kan google efter det).

Xpost, FUT: d.f.r

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-08-04 10:38

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> [...]
> gerne med GPRS.
> Eventuelt: Hvad kalder man et 'taletidskort' på amerikansk (så man

Hvorfor taletidskort, kan du ikke bare benytte din danske udbyder?
I byområderne er der som regel flere udbydere, men uden for byområderne er
der ofte ingen dækning overhovedet.
Taletidskort hedder så vidt jeg ved, Prepaid Cell Phone Cards, men jeg
kender ikke priserne.

mvh
Preben

Fra : Per

Dato : 04-08-04 10:39

Det billigste er at købe et telefonkort og ring fra telefonboksen.

Det er ikke alle steder der er gms 1900 net, regn kun med at kunne bruge den
i storbyerne.

Er du i ørkenen eller andre steder af den slags er der ingen mobil dækning.
Der er det klogest at leje en satellit telefon, hvis du VIL kunne ringe.

Jeg endte selv med kun at bruge telekort, da det var billigste løsning.

mv Per

Fra : JK

Dato : 04-08-04 12:30

On Wed, 4 Aug 2004 11:39:16 +0200, "Per" <Per@hvemerdetder.dk> wrote:

> [...]
>Der er det klogest at leje en satellit telefon, hvis du VIL kunne ringe.
>
>Jeg endte selv med kun at bruge telekort, da det var billigste løsning.

Tænkte jeg det ikke nok ! og så i Guds eget land.

En satellittelefon !

Jeg ville sige, at man skulle enten have en Colt eller en
mobiltelefon, men det er altså Colt eller satellit telefon !

Jeg takker for svarene !

mvh

John

Fra : Martin K. R.

Dato : 04-08-04 13:07

> [...]
>
> Jeg ville sige, at man skulle enten have en Colt eller en
> mobiltelefon, men det er altså Colt eller satellit telefon !

Hvis du er inde i byerne kan du nøjes med en triband mobil, men hvis du er
udenfor er der sjældent GSM dækning. I stedet for satellit-telefon kan du
vel leje/købe en mobiltelefon 'over there' som opererer på det 'gamle'
ikke-GSM system. På dette system er der forholdsvis god dækning - også
udenfor byerne (men måske ikke helt ud i ørkenen

Martin

Fra : Lars Ehlers

Dato : 04-08-04 23:24

On Wed, 4 Aug 2004 14:07:02 +0200, "Martin K. R."
<mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

> [...]
>ikke-GSM system. På dette system er der forholdsvis god dækning - også
>udenfor byerne (men måske ikke helt ud i ørkenen

Jeg har en Siemens telefon som kan både amerikansk GSM og det gamle
digitale system (TDMA). Jeg har stort set altid et signal, også langt
ude på landet

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Fischer

Dato : 04-08-04 10:24

> [...]
> gerne med GPRS.
> Eventuelt: Hvad kalder man et 'taletidskort' på amerikansk (så man

Prøv evt. at kigge på denne side:
http://www.prepaidgsm.net/en/usa.html

*Fischer