Kode en mappe
Fra : Thomas P

Dato : 09-01-01 18:09

Hej - jeg står simpelthen og har et problem: Jeg skal bruge et-eller-andet
til at sørge for kodningen af en mappe. Når man fx i Explorer prøver at gå
ind i mappen c:\mappen\ skal der ske noget lignende at der kommer en lille
"Indtast password" dialog op. Håber MEGET I kan hjælpe (jeg har nemlig
stillet dette spørgsmål før)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Michael Hansen

Dato : 10-01-01 00:47

A´la den måde en deling af en mappe over netværk kan indstilles til?

Fra : Thomas P

Dato : 10-01-01 07:00

> A´la den måde en deling af en mappe over netværk kan indstilles til?

JaLaDa :))) Faktisk er det noget lignende det, men jeg skal bare bruge det
til en en lokal computer flere mennesker skal bruge (eller rettere sagt et
netværksdrev). Jeg skal så bruge en eller anden funktion til at
password-beskytte den, ligemeget om det skal gøres manuelt eller jeg kan
gøre det fra Delphi ;)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 10-01-01 12:29

Hvis det skal ske fra serveren, skal adgangen også tildeles fra serveren.
Lokalt kan du håndtere en adgangsbegrænsning ved at kontrollere om den
mappe, du vælger ligger i forud defineret sti.
EKS: Du vil kodebegrænse C:\DELPHI\TEST mappen.
Hvis du vælger denne mappe, så åbnes passworddialogen modalt. Hvis du
skriver korrekt password returneres MrOK og mappen åbnes ellers returnerer
dit valg til forrige valgte mappe/fil.

håber det er forståeligt. Du plejer jo ikke at være tungnem.

hilsen Niels Aage

Fra : Thomas P

Dato : 10-01-01 13:17

Hvordan opfanger jeg så når der bliver læst fra en mappe i fx Windows
Stifinder ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Niels Aage Schmidt <nielsaa@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93hgse$93q$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 10-01-01 17:00

Så tror jeg desværre, at du må gå vejen om ad en server.
Jeg ved ikke hvordan man simulerer en servers mapperestriktioner. Du vil
også få et problem med at du ikke udefra kan få acces til en servers
restrictions med mindre du er administrator.

hilsen Niels Aage

Thomas P skrev i meddelelsen <93hjpg$ig0$1@news.inet.tele.dk>...
>Hvordan opfanger jeg så når der bliver læst fra en mappe i fx Windows
>Stifinder ?
<snip>

Fra : Thomas P

Dato : 10-01-01 17:23

> Du vil
> også få et problem med at du ikke udefra kan få acces til en servers
> restrictions med mindre du er administrator.

Jeg ER administrator :)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 07:24

Fra : Thomas P

Dato : 11-01-01 07:24

Det ser jo lækker ud !! Ellers kan jeg da fortælle at det er måske 4
computere og en server + 1 netværksdrev det skal funge med - men... det SKAL
være på serveren ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

P.L. <jessie-peter@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:AZ576.564$tP.24932@news.get2net.dk...
> [...]
> Hvis du 'kører' lige som jeg, hvor PC'erne er forbundet sammen uden server
så er her et eksempel på
> en løsning, som er afprøvet
> with Resource do begin
> dwScope:=0;
> dwType:=0;
> dwDisplayType:=0;
> dwUsage:=0;
> lpLocalName:=Nil;
> lpRemoteName:='\\COMPUTERNAVN\DEN_DELTE_MAPPE';
> lpComment:=Nil;
> lpProvider:=Nil;
> end;
> Case WNetAddConnection2(Resource,PChar(' *KODEN*
'),Nil,Connect_Update_Profile) of

nyhedsmeddelelse:93fgi8$ai3$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Thomas P

Dato : 11-01-01 07:35

Hmmm... koden ser ud til at være rigtig, men endog har jeg problemer med at
finde ud af at definere Resource og dets underklasser - er det et objekt
eller hvad skal jeg gøre :?